Phaebo IS200 Supercharged

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Nice man! mooie vondst! Hoop dat het allemaal nog ok is! Hoeveel km heeft ie gelopen?
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

:hi: Cool.

Dat word knallen strax, neem aan dat un TTE compressor ook niet meer te krijgen is.

Netjes dat die man je tegemoet wil komen. Dat toont vertouwen van 2 kanten denkik dan :D

Ben benieuwd naar de installatie ;) succes
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Oeh dit is wel nice. Ik hoop voor je dat het goed uitpakt en dat je er iets moois en bijzonders aan over houd.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Dat is een mooie kit.
ik hoop idd dat het allemaal goed uitpakt.
waneer ga je hem halen?
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Wow! Hoop dat de kit in orde is. Veel plezier ermee! :D
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

zijn er eigelijk ook nog aanpassingen aan je blok nodig voor die kit? andere koppakking, computer en zo?
sucses met de opbouw ervan.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

1 juli ga ik de kit ophalen. Daarna hoop ik zo snel mogelijk de kit zo snel mogelijk te kunnen inbouwen. Voor deze ki zijn geen echte aanpassingen nodig aan het blok aangezien deze kompressor maar draait op 0,3 bar geloof ik.
Wel zit er een apart ECUtje bij en ga ik mijn pre cats uit mijn uitlaat spruitstuk halen aangezien deze nogal eens sneuvelen door de compressor. Verder is de kit plug en play
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Ben benieuwd naar de foto's van het inbouwen.
Wellicht (als je er zin in hebt ten minste) zit er nog wel een how-to in?

Enige wat ik in de IS200 mis is het al bekende vermogen onderin. Als het redelijk eenvoudig te doen is, dan lijkt het me ook wel iets om een compressor in de mijne te bouwen.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

ik zal kijken of ik wat fotos kan maken tijdens de inbouw. Die zal ik dan hier posten
Opzich moet het niet heel lastig zijn ik heb namelijk al eerder ergens een inbouwbeschrijving kunnen bemachtigen, deze krijg ik ook bij de set, dus das wel makkelijk.

@ PrtPrt

deze sets zijn niet zo makkelijk te vinden, deze zijn maar gelimiteerd geleverd en meestal ook niet los te vinden.
Ik ben deze toevallig tegen gekomen maar moet hem helemaal uit duitsland ophalen. Hij was ook niet goedkoop kan ik je vertellen ( je moet er wat voor over hebben)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Mooie kit!
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn :D
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Je hebt toch wel de 205PK versie toch?

Der Lexus IS 200 ist unsere erste Kleinserien Kompressorentwicklung. Lexus Schweiz hat die Sonderserie "bemani" mit 186PS in einer Auflage von 50 St?ck bauen lassen. F?r TTE (Toyota Team Europe) haben wir 250 S?tze unseres Kompressors produziert und TTE zur Montage ausgeliefert. In der Schweiz haben wir bis heute rund 100 Lexus IS200, meist in der 205PS Version, umger?stet.

Leistungsdiagramm 205PS / 261Nm



http://www.bemani.ch/Lexus_IS200_K.htm
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

jah uiteraard is degene die ik koop wel de 205 pk versie anders is het haast geen winst voor al de moeite.
Overigens zit het verschil in de 186 en 205 pk volgens mij alleen in een andere pulley en is de 186 pk versie alleen in zwitzerland geleverd omdat ze daar niet meer dan .... procent vermogens winst mogen maken op een standaard auto.
 

kojak

Nieuw hier
4 mei 2012
1
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

koplampen zuijn erg fraai
wat heb je voor de montage van de lampen aan moeten passen om ze er in te krijgen
:photo:
 

XRSSWIS200

Hoort erbij
18 aug 2010
33
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Succes en veel plezier. Heb een tijdje terug ook een SC kit aangeschaft. De mijne is half
Bemani half TTE.
Als je ergens vast komt te zitten met inbouwen, laat het me weten.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

kojak zei:
koplampen zuijn erg fraai
wat heb je voor de montage van de lampen aan moeten passen om ze er in te krijgen
:photo:

ik probeerde je een pm te sturen maar jouw profiel bestaat al niet meer dus helaas.

XRSSWIS200 zei:
Succes en veel plezier. Heb een tijdje terug ook een SC kit aangeschaft. De mijne is half
Bemani half TTE.
Als je ergens vast komt te zitten met inbouwen, laat het me weten.

oow gaaf nog meer mensen met de compressor kit. bedankt voor de hulp. Ik heb voorlopig een hele handleiding van tte voor het inbouwen van de kit en het lijkt dat het allemaal goed te doen is.

het enige wat ik nergens echt kan vinden is hoeveel olie er in de compressor moet, ik weet wel dat er gewoon 75w90 versnellingsbak olie in gaat maar de ene zegt 110 ml en de ander zegt 200 ml. weet jij dit toevallig?

donderdag avond ga ik eraan beginnen en zaterdag bouw ik de rest af en hoop ik te kunnen rijden.

fotos volgen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Goed bezig man! Had je het set gewoon via Ebay gevonden?




gr. koen
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Gek genoeg heb ik de set via marktplaats gevonden. Alleen woont die kerel in Praag ( tjechie ) Hij heeft in leiden gestudeerd vandaar dat die markplaats kende en via marktplaats adverteerde.
Nou had ik afgelopen zondag met hem afgesproken in Wolfsburg duitsland, ( ergens in het midden tussen utrecht en praag. ) Zodat we de afstand een beetje konden verdelen, want opsturen is haast geen doen met dit.
Was een behoorlijke rit, in totaal 900 kilometers, maar dan heb je ook wat.

De set zag er gewoon goed uit, helemaal kompleet inclusief Blackbox van Patrick lindblom ( dit schijnt een beter ontwikkelde blackbox te zijn ) Dus nu hoop ik alles zo snel mogelijk er op te bouwen.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Ben echt benieuwd! Hou ons op de hoogte :rulez:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Re: Phaebo IS200 platinum silver

O ja dat set heb ik ook gezien inderdaad, nou succes ermee man!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Phaebo IS200 platinum silver

check met de griek. Die heeft ook een compressor en hij heeft ook zijn olie vervangen laatst zag ik op een andere forum, dus misschien weet hij het wel...