Phaebo IS200 Supercharged

XRSSWIS200

Hoort erbij
18 aug 2010
33
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Phaebo zei:
het enige wat ik nergens echt kan vinden is hoeveel olie er in de compressor moet, ik weet wel dat er gewoon 75w90 versnellingsbak olie in gaat maar de ene zegt 110 ml en de ander zegt 200 ml. weet jij dit toevallig?

donderdag avond ga ik eraan beginnen en zaterdag bouw ik de rest af en hoop ik te kunnen rijden.

fotos volgen

110ml inderdaad wanneer je hem leegt haalt via de "drain plug". 200ml als je hem helemaal uit elkaar haalt.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

ik heb hem leeg gehaald door hem een paar minuten op zijn kop te houden via de drain plug, er kwam ongeveer 130 ml uit maar wist niet precies hoeveel er in zou moeten, ik doe er wel gewoon weer 130 in dan zal het wel goed zijn.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

het is een tijdje stil geweest maar inmiddels zit de compressor erop. Het inbouwen viel me niet tegen ik ben een avond en een ochtend bezig geweest en toen kon ik starten.
Ik had een complete inbouw beschrijving wat de hele inbouw erg makkelijk maakte. Alles stond precies beschreven en alles paste ook erg goed.
Ik heb een paar fotos niet heel veel want wilde het spul er gewoon erin hebben zodat ik kon rijden :p

Nu het er in zit moet ik zeggen dat het echt heerlijk rijd zo. Je merkt het verschil in vermogen echt heel duidelijk en wanneer je het gaspedaal intrapt vooral bij 3000 toeren voel je echt dat je in je stoel gedrukt word.

hier vast wat fotos

57f9a810.jpg

15ca5d69.jpg

cf34f0b2.jpg

8cf9df4d.jpg

fab1aad5.jpg

49e4c84f.jpg
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

ik ben altijd benieuwd naar het vermogen natijds. Wat claimt men, en ga je zelf nog op een rollenbank met de wagen?
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

de specificaties zeggen dat je met deze set een vermogens winst krijgt van 50 pk en 50 nm koppel.
Daarmee zou ik dus op 205 pk uitkomen. Ik heb voor het gemak eff snel een turbo druk metertje aangesloten en volgens de specificaties zou hij op 0,3 bar druk moeten draaien en dat doet hij ook soms zelfs tegen de o,4 aan, dus daar ben ik wel blij mee.

Ben zelf ook wel erg benieuwd wat het nu doet op de dyno, maar wil eerst nog een paar kleine dingetjes doen voordat ik de auto op de dyno wil zetten.
Heb gemerkt dat de auto een stuk warmer word dan voorheen dus heb al een setje koudere bougies besteld "denso IK22" performance bougies ( deze worden sterk aangeraden wanneer er een supercharger geplaatst word)
Ook wil ik nog me pre-cats uit de uitlaat halen, maar wil eerst even kijken hoe dit verder houdt allemaal.
Binnen korte tijd wil ik nog een olie cooler plaatsen en een paar metertjes netjes inbouwen zoals olietemp, turbo druk meter en een Air fuel ratio meter om te zien of de motor niet te arm gaat lopen.
Als ik dit alles gedaan heb wil ik hem wel een keertje op de bank zetten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Phaebo IS200 platinum silver

nice! gratz! ik wil wel een keer meerijden... vergelijken met de Tezz.. eigenlijk had je het op de dyno moeten plaatsen voordat je met de inbouw was begonnen zodat je een benchmark hebt... ik wil ook ik20 of 22 voor de Tezz halen tzt.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

hier nog wat fotos, omdat fotos altijd welkom zijn toch.

Motorruimte
502a18e1.jpg

De compressor
f1b40608.jpg

inlaat op de gasklep.
2d22207f.jpg

De intercooler achter de voorbumper, dit werd zaterdag scherp opgemerkt door Quinten dat ik de supercharger er al in had zitten maar nog niks erover gepost had :p (we kwamen mekaar tegen bij een meeting op de foodstrip a'dam)
99b80a2b.jpg
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Nice! Dat is een snelle montagetijd :D Veel plezier ermee.

mlcoolj zei:
... ik wil ook ik20 of 22 voor de Tezz halen tzt.
Wij moeten minimaal IK20 gebruiken
;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Ja hoor maar er zijn mensen die ook iets anders gebruiken, vandaar... Ik weet ook niet wat er nu in zit... @Phaebo, je zou die intercooler matzwart kunnen maken.. Dan ben je echt een sleeper :p
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Mooi werkje :rulez:

Er komt altijd iets meer bij kijken h?, maar je pakt het grondig aan zie ik ;)
Benieuwd wat ze op de bank zeggen.....
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Ziet er goed uit!

Heb je nu dan 2 "duwen in de rug"? Dus bij 3K RPM & 4,5K RPM.
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Heel erg dik man ook al heb ik dat vrijdag ook al gezegd. haha.

Ik ben zeker benieuwd naar wat ie doet op de bank als je je aanpassingen gedaan hebt.

Veel succes ermee!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Je koppeling, die kan dit aan?
En je remmen, ga je die nog opwaarderen?
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

het ligt eraan hoe je rijd of dat je koppeling het aan kan. Misschien als je bij elk stoplicht vol pot wegrijd en constant stoplicht sprintjes doet zal die wel snel op zijn maar tot nu toe werkt mijn koppeling nog goed dus heb nog geen rede om het te vervangen, maar wellicht wanneer hij versleten is dat ik voor een upgrade ga.

Voor de remmen zie ik nog geen rede waarom ik betere zou nemen. Deze remmen zeer goed vind ik zelf. Heb ze laatst nog los gehaald en opnieuw in het vet gezet en alles is goed gangbaar en vind het zelf erg goed remmen. Voor dit geldt ook dat wanneer ze versleten zijn ( nu nog haast nieuw ) dan ga ik wellicht kijken voor betere.

Op mijn vorige auto had ik EBC gegroefde remschijven in combinatie met EBC red stuff remblokken wat mij erg goed beviel dus dat zal dan wel de upgrade worden, deze remmen een stuk beter dan standaard remblokken en schijven. Dus dat is wel een leuke upgrade.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Er zit altijd marge, maar hoe groot is deze?
Feit is dat je remmen, koppeling, ook al zijn ze voor je gevoel goed, niet gemaakt zijn voor dit soort vermogens en snelheden.


Volgens mij is het altijd verstandig je remmerij mee te upgraden bij de veranderingen die je hebt gemaakt.
Maar ook dat is gevoel, ik kan het niet onderbouwen :)
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: Phaebo IS200 platinum silver

Naar mijn weten zijn de remmen van de IS200, toyota Altezza en IS300 allemaal hetzelfde. De IS300 en de altezza hebben vanaf fabriek al meer dan 200 pk, wat ik nu dus volgens de specs ook heb.
De topsnelheid van de auto is nauwelijks veranderd, aangezien de versnellings bak niet verder wil dan 220 bij 6000 toeren ( ik kan er iets naast zitten ) maar de tijd dat het duurt om er te komen is dan wel een stuk korter.
Dus zie nog geen rede om te upgraden.

Ik waardeer het dat je meedenkt en je hebt ook wel een punt, maar ik vind het "nog" niet nodig.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Phaebo IS200 platinum silver

ik ben dan ook erg nieuwsgierig :)

Thx voor de informatie!
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
knap project hoor erg mooie updates , even over de winddeflectors je kan ze gewoon bij lexus bestellen , ben er laatst geweest en ze kosten 153 eurie ex, maareh pheepzzz gewoon een knalharde strakke kar is het geworden mijn complimenten :rulez:
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ben het met Pheabo eens.
De remmen zijn allemaal hetzelfde, want de artikelnummers zijn ook hetzelfde. Ik meen zelfs dat de TRD-versie ook dezelfde remmen heeft, alleen TRD remblokken en klein materiaal zoals braided lines.
De IS moest de "perfecte" tegenhanger zijn vd sportieve 3-serie, met bijhorende prestaties.