Mijn LS400 (1994)

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Omdat ik door het wisselen van functie mijn lease auto moet inleveren, ben ik sinds een paar weken in het bezit van een LS400 uit 1994:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Hij heeft ongeveer 360.000 km op de teller en er zijn nog wat aandachtspunten aan de auto die ik probeer af te handelen.

Een bekend probleem bij de LS400 is dat door veroudering/opdroging van een drietal elektrolytische condensatoren in het instrumentenpaneel de verlichting hiervan en de brandstofmeter niet goed werken.
De brandstofmeter werkte bij mijn auto helemaal niet meer en de verlichting deed het niet goed als het koud was.

Dit heb ik inmiddels opgelost.
De foto's hiervan staan in mijn voorsteltopic: viewtopic.php?f=14&t=2957

Ook loopt de auto niet regelmatig.
Mijn gevoel zei dat dit aan de aandrijflijn lag, maar dit bleek bij nader inzien niet het geval.
Het ligt aan de ontsteking of aan de injectie. Dit maakt het voor mij een stuk makkelijker.

Ik begin met het vervangen van de bougies en de bougiekabels, wat eenvoudig en goedkoop te realiseren is.
Mocht de auto hierna nog onregelmatig lopen dan moet ik verder gaan zoeken.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Gisteren de contactslotverlichting en de verlichting van het handschoenenkastje vervangen.
Tevens heldere knipperlichten besteld via E-Bay.

De bougiekabels en motorkapdempers die ik besteld had zijn onderweg, dus met een beetje geluk (en een beetje mooi weer) volgende week aan de slag onder de motorkap!
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Ik ben wel benieuwd wat je hiervoor reed trouwens, kan me niet voorstellen dat je er qua luxe en raffiniteit op achteruit bent gegaan, of je moet`n nieuwe Merc S600 hebben geleased.. :)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik had als leaseauto een VW Fox, goedkoop in de lease, maar verders een waanzinnige k.. auto.
Toch wel 120k mee gereden, maar nu dan een echte (en eindelijk Japanse) auto :p

Als ik een nieuwe leaseauto moest kiezen dan werd het waarschijnlijk de Mazda 6.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Zojuist nieuwe motorkapdempers gemonteerd.
Krijg ik als ik de bougies en -kabels ga vervangen niet meer iedere keer de motorkap op m'n kop.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Succes met je project. Er is nog een mooi blauw exemplaar hier op het forum :)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Thanks!

Gisteren wilde de LS niet meer starten.
Dat komt er dus ook nog bij... van de week even de accu opladen en dan kijken of hij dan wel vol blijft.
Hopelijk is het niet de dynamo.

Ik neem ook aan dat van een week echt stilstaan en ongeveer een maand zeer weinig rijden de accu niet zomaar leeg raakt? Of trekt het alarmsysteem continu een paar Amp?re?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ja, ik wil hem deze week ff aan de acculader hangen en kijken of hij het daarna volhoudt.
Eventueel daarna nog een bezoekje aan een garage met een accutester.

Accu's zijn volgens mij niet echt super duur, dus hopelijk valt het mee.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Of trekt het alarmsysteem continu een paar Amp?re?
Ik had ooit een defecte noodstroomaccu alarmsysteem, dan is de accu in een dag of 3 wel leeg. Maar goed, je kunt op lekstroom controleren als blijkt dat je accu OK en volgeladen is.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Inderdaad, ik heb de multimeter al in mijn tas zitten om te gaan meten van de week.
Ik wil idd. gewoon het contact uit doen en dan meten wat er aan stroom van de accu loopt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Goed plan. Voor zover van toepassing, je kunt ongeveer na een tijdsbestek van 30+ minuten meten, dan is alles m.b.t. elektronica wel in slaap gevallen ;)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ok, mooi, dan ga ik dat doen.

Ik sluit gewoon de multimeter aan op stroom meten en hang hem tussen de min pool van de accu en dan kijk ik na een half uurtje wel even wat 'ie aangeeft. Hopelijk trekt ie minder dan 10A, anders gaat de zekering eruit.
Lijkt me ook wel erg veel, maar je weet het nooit als er echt iets mis is.
 

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
naar mijn idee mag hij niet meer dan 0.2 ampere trekken anders trekt hij zo je accu leeg
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
mlcoolj zei:
misschien is de accu aan vervanging toe?

Niels ik zie nu pas dat je een topic hebt, mooie LS heb je gekocht zo mooi was de mijne ook tot een spaanse agent hem vernaggelde. Maar goed .... misschien is je dynamo net zoals bij mij op en verzadigt met stuurpompolie ?

Zo ging het bij mij exact hetzelfde.

succes met pimpen

:worship:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Niels_D zei:
Thanks!

Gisteren wilde de LS niet meer starten.
Dat komt er dus ook nog bij... van de week even de accu opladen en dan kijken of hij dan wel vol blijft.
Hopelijk is het niet de dynamo.

Ik neem ook aan dat van een week echt stilstaan en ongeveer een maand zeer weinig rijden de accu niet zomaar leeg raakt? Of trekt het alarmsysteem continu een paar Amp?re?

Dat dacht ik dus ook alles meten en doen maar meet als eerste je dynamo na, hopelijk had je dat al gedaan.
Heb dus ook een toyoata ls400 accu over ..... die nieuw was maar gewoon niet werd geladen door die dynamo staat nu op een 3 traps druppelaar te genieten.

gr

Lexter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
suwie zei:
naar mijn idee mag hij niet meer dan 0.2 ampere trekken anders trekt hij zo je accu leeg

Gisteren heb ik even de accu bekeken en volgens het indicatiekleurtje is hij half rood, half wit (rood = vervangen, wit = laden).

Ik ga de accu vanavond opladen (had geen acculader anders dan type "voor de oorlog", dus mijn pa had er vandaag 1 langsgebracht) en dan meet ik wel even de lekstroom.
0,2 Amp?re lijkt mij opzich wel kunnen, ik kan dan wel even uitrekenen hoe lang de auto stil moet staan om dan leeg te raken (de accucapaciteit is Ah en delen door de lekstroom in A geeft je dan de hoeveelheid uren waarbinnen de accu leeg raakt).

Het pomphuis is volgens de boekjes niet al te lang geleden vervangen.

Iemand een idee waar ik de dynamo het beste kan meten?
En gaat het dan om de laadstroom of de laadspanning waaraan je kan zeggen of hij wel of niet goed is?

Lexter zei:
Niels_D zei:
Thanks!

Gisteren wilde de LS niet meer starten.
Dat komt er dus ook nog bij... van de week even de accu opladen en dan kijken of hij dan wel vol blijft.
Hopelijk is het niet de dynamo.

Ik neem ook aan dat van een week echt stilstaan en ongeveer een maand zeer weinig rijden de accu niet zomaar leeg raakt? Of trekt het alarmsysteem continu een paar Amp?re?

Dat dacht ik dus ook alles meten en doen maar meet als eerste je dynamo na, hopelijk had je dat al gedaan.
Heb dus ook een toyoata ls400 accu over ..... die nieuw was maar gewoon niet werd geladen door die dynamo staat nu op een 3 traps druppelaar te genieten.

gr

Lexter

Als het de accu heb dan heb ik wel interesse in jouw extra accu, mocht je die willen verkopen.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Lexter zei:
mlcoolj zei:
misschien is de accu aan vervanging toe?

Niels ik zie nu pas dat je een topic hebt, mooie LS heb je gekocht zo mooi was de mijne ook tot een spaanse agent hem vernaggelde. Maar goed .... misschien is je dynamo net zoals bij mij op en verzadigt met stuurpompolie ?

Zo ging het bij mij exact hetzelfde.

succes met pimpen

:worship:

Thanks! :D

Ik zal eens kijken of ik rare dingen zie aan het stuurpomphuis en de dynamo.
Bedankt voor de tip in ieder geval.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Zo, weer even een update, we blijven bezig! :p

1. Motorkapdempers vervangen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


2. Accu aan de lader en wat probleempjes ontdekt (lekstroom is ong. 250 mA, dus dan is mijn accu na 59 dagen helemaal leeg, nu was de spanning nog ong. 9V, polen zaten niet goed vast en er waren draadjes afgebroken):

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


3. Knipperlichten vervangen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


4. Bougiekabels zijn ook binnen (mooie set trouwens):

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Maandag komen de bougies van A.S. Motorsport en dan kan ik met de ontsteking bezig.

Heb ook al ontdekt dat de kabels van de mistlampen loshangen (minstens 1 is ook helemaal kapot, maar heb al nieuwe gevonden).
Binnenkort kan ik ook met de diagnose-tool van een collega van mijn pa ff alles uitlezen, dus ben benieuwd wat daar uit komt :D
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Niels hoe dieper je komt hoe interessanter het wordt en hoe meer er afbreekt ... heerlijk

Waar bestel je die tranperante pimp lampjes ?
Ik zoek me rot naar die dingen namelijk, moet ook maar is alle ontstekings dingen gaan vervangen en alle vacuum ellende. Er is bij mij iets afgebroken op de airinlet ik heb een vermoeden dat het de airvalve is van de ICS of de stuurpomp.

Ik zie ook roest in je accubakje dat is veelbelovend nieuws.

Wat betreft je lekstroom dat is een standaard iets want dat lekt er bij mij ook.
Je hebt altijd een paar onderdelen die blijven draaien ook als je de sleutel verwijdert.
En ja ik heb ook een simpel alarm op de LS wat er volgens mij aftermarket is ingebouwd.

Ook onzichtbare dingen bestaan er in je LS, ik ga uit van mijn ervaring en ik lees dat je net net zoals ik ervan uitgaat / ging dat de dynamo meer dan 13,6 volt laadt.

Je zal ook is moeten gaan uitkijken naar wat leuke 17 inch velgen of niet Niels ?

Voor de meeting moet ik mijn deur nog spuiten, de fenders en rearbumper .... de velgen moeten gestraald worden nen naar de poederboer.

Groetjes

Lexter