Lexus IS300

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Een tijdje geleden heb ik mij al voorgesteld op het forum. En vond het nu wel eens tijd een project topic te maken.

Sinds afgelopen vrijdag 11 januari ben ik de trotse eigenaar van een Lexus IS300 uit 2004 .

Heb hiervoor 5 jaar in een Toyota Corolla gereden.
Corolla.jpg

Ik heb de Lexus gekocht op orginele wielen die Antraciet zijn gecoat met winterbanden er op.
lexus.jpg

lexus achter.jpg
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Voor de zomer had ik nog een paar Wielen nodig dus heb ik 18" Sparco Assetto Gara wielen besteld. Deze waren alleen in het mat zwart te krijgen maar dan word het wel erg donker...

Velgen zwart.jpg

dus heb ik ze nieuw laten coaten.

Zijkant.jpg

Voor.jpg

Verder is de auto verlaagd met verlaging veren van Apex (dit was al bij de aankoop).

Ik wil misschien nog gaan voor een schroefset maar wil niet te ver inleveren op comfort (wil nog normaal naar kunnen Spanje rijden met de auto).

Afgelopen weekend zijn we bezig geweest met het vervangen van een lambdasonde in de auto. Ik had alleen de verkeerde geleverd gekregen dus kunnen we aankomend weekend voor overnieuw beginnen.

Voor verdere plannen zien we nog wel wat er op mijn pad komt.
 

remcois200

Actief
22 dec 2012
105
2
0
Welkom en nette is300! denk persoonlijk dat de sparco wielen in originele kleur ook mooi gestaan zouden hebben, maar in deze kleur staan ze ook zeker netjes!

correct me if im wrong maar volgens mij kon je bij de BC schroefset de dempers 30 standen in hardheid verstellen.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Mooie wagen,
Ik denk dat de wielen in het matzwart ook wel mooi hadden staan, maar dat is ieders smaak verschil.
Sucses met verdere plannen aan de auto
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Dank je wel voor de reacties!
Ik vind zelf ook dat de wielen er op deze manier mooier onder uit komen dan toen ze nog zwart waren + dat ik nu echt 2 verschillende setups heb voor zomer en winter. Verveeld het ook niet zo snel :D .

Over de schroefset. Ja daar had ik ook al iets over gelezen, maar dan vraag ik me nog af of het geen stuiterbak wordt. Mijn Toyota was alleen na het verlagen met een Weitec set al een stuiterbak.
Met de huidige verlagingsveren is het nog lekker comfortabel in de auto en dat wil ik nog wel enigsins behouden. Dus het mooiste zou zijn als ik het een keer zelf zou kunnen ervaren hoe zo'n schroefset rijd.

Verder zijn er nog wel heel veel plannen met de auto maar we moeten nog maar zien wat daar allemaal van terecht komt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Met de huidige verlagingsveren is het nog lekker comfortabel in de auto en dat wil ik nog wel enigsins behouden. Dus het mooiste zou zijn als ik het een keer zelf zou kunnen ervaren hoe zo'n schroefset rijd.
Wat zeggen ze ook alweer...''don't fix it if it ain't broke'' :p

Wie weet kun je op een meeting (hint) eens meerijden met iemand of wat afspreken. ;)
 

Burial

Actief
11 dec 2011
125
1
0
Jij zat ook op corolla forum toch?

Betreft een schroefset kan ik je tein of tte raden.
Ik rij zelf met tte en comfort is nog prima.
En een maat van me rijd met tein en dat is ook zeker prima tedoen.
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Ja dat klopt daar zat ik ook. Maar die is nu verkocht dus kunnen we hier verder :).

Ik zal er nog eens goed over nadenken over een schroefset. Het zal dan toch iets worden voor het najaar. Maar het is wel goed om van te voren een beetje informatie te hebben.
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Nou aan de lexus is ondertussen nog niet veel aan veranderd behalve dat deze vorige week een grote beurt heeft gehad:
- Nieuwe bougies (de orginele zaten er nog in km. stand is ondertussen 145.000)
- Nieuwe olie+filter
- Luchtfilter (werd hoog tijd, zag er mooi zwart uit)
- Interieur filter (kreeg spontaan last van de longen als je de oude zag)

Maar de auto loopt nu nog mooier en stiller dan wat hij al deed! Ook pakt hij een stuk lekkerder op, als je gas geeft.

Wel brand nog steeds het motormanagement lampje.. Maar de auto rijd er geen steek anders van.

Nu heb ik echter nog 2 vragen.. waarop ik hoop dat jullie antwoord hebben:

1:
Weet iemand of dit origineel is op de onderstaande foto.
Het bedieningspaneel wil er namelijk niet mooi in op deze manier. Hij komt tegen iets aan wat de tweaters in de deur moet aansturen.

2:
Ik wil wel graag wat meer motor geluid en nu is er wel een (betaalbaar) cat-back uitlaatsysteem te krijgen van Megan Racing. Maar ik vraag me af of dit niet een oorverdovend kabaal gaat maken.. Ik wil het namelijk nog wel een beetje subtiel houden.
 

Bijlagen

  • 2013-09-21 16.28.02.jpg
    2013-09-21 16.28.02.jpg
    181,6 KB · Weergaven: 44
  • 2013-09-21 15.33.14.jpg
    2013-09-21 15.33.14.jpg
    184,1 KB · Weergaven: 62

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Dat filter in je deur is zeker niet orgineel. En zit op een erg lastige plek zo tezien.
Ik heb hem een stuk lager in de deur verwerkt. Maar het blijft een lastig ding en je kunt ook niet zonder, net vrouwen
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Bedankt voor het antwoord.. Dan moeten we daar binnenkort maar mee bezig.. Denk ook dat ik een nieuw paneel nodig heb want de bevestigingen zijn helaas afgebroken..

Verder vroeg ik mij nog af of de uitlaten van een IS200 en een IS300 hetzelfde zijn of kun je deze niet onderling wisselen?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Volgens mij (bijna zeker) zijn dit de zelfde uitlaten.
Het spruitstuk en de downpipe zijn wel anders maar de volgens mij, correct me if i'm wrong, zijn de midde demper en de eind demper het zelfde
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ik heb recent een Megan einddemper gemonteerd. Officieel alleen voor een IS300 sedan. Paste met twee iets langere rubbers voor ook onder m'n SportCross. Mooi afgewerkte demper. Zonder silencer goed hoorbaar, lekker diep bij laag met roffeltje erin en een soort gehuil bij hogere toeren. Is wel erg persoonlijk. Ik schrok in eerste instantie van de hoeveelheid meer 'kabaal' die het maakt. Nu erg tevree. Tip, maak een proefrit met een dergelijk systeem. Misschien ben je op de meeting?
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Nou mijn hks uitlaat van mijn oude IS300 past niet onder mijn sportcross, de uitlaat is dan 7 cm te kort.
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Ik zou graag nog op vakantie kunnen gaan naar oostenrijk of spanje zonder gek te worden van het gebrul. Maar ik hou wel van een sportief geluid (de auto lijkt standaard net een hybride zo stil).

Nu heb ik een uitlaat gevonden van een ander merk een: Tanabe Medalion Concept G catback. Na wat research lijkt dit wel een uitlaat te zijn voor een sportief geluid, maar niet te luid. Hebben jullie ervaring met dit merk?
En deze komt onder een IS200 vandaan dus vandaar de vraag: past dit ook op een IS300?

Het zou inderdaad handig zijn om is met anderen mee te rijden en het zelf te ervaren. Maar met de meeting kan ik helaas niet.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Vakantie is goed te doen. Bij constante snelheid is de demper op de achtergrond hoorbaar, maar niet overheersend. Hetzelfde als het windgeruis en bandenafrolgeluid. Silencer erin (zo gebeurd) en dan is hij bijna niet meer hoorbaar. Als je in omgeving Amersfoort in de buurt bent, stuur dan een PB. Ritje maken is geen probleem.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Rudi zei:
Ik zou graag nog op vakantie kunnen gaan naar oostenrijk of spanje zonder gek te worden van het gebrul. Maar ik hou wel van een sportief geluid (de auto lijkt standaard net een hybride zo stil).

Doe dan wat aan je inlaat in plaats van aan je uitlaat.
Uitlaat hoor je vanaf 1tpm al, inlaat vanaf het moment dat de gasklep goed open staat (bij een IS250 bijv. vanaf +/- 3500 tpm).

Onder mijn IS250 zat ook een sportuitlaat, maar die heb ik laten verwisselen voor een originele omdat ik na 10 minuten al hoofdpijn kreeg.
Heb nu de inlaat aangepast en kan nu zelf bepalen wanneer ik hoofdpijn krijg :rulez:
 

Rudi

Nieuw hier
16 jan 2013
23
0
0
Lacor bedankt voor je aanbod maar ik kom uit de buurt van Enschede dus kom niet zo vaak in die buurt.

Niels_D daar heb je wel gelijk in maar ik vind juist het uitlaat geluid mooi wat je uit de 2jz-ge kunt halen.

Iemand bekend met de Tanabe Medalion Concept G catback?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Kiek moar :) Vorig weekend gewassen en met mooie weer en raampjes open, versnelling vast in z'n 2 gezet en zo genoten van het geluid in de bebouwde kom. Klinkt echt heul erg goed :D