LS400 VIP(ish) daily driver | mazda update

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Afgelopen week waren mijn ouders op vakantie, dus ik kon mooi de lexus een week op de zaak laten.

Schade is hersteld en gespoten. Vandaag het meeste in elkaar gezet, morgen alleen de achterbumper en grille nog, al wil ik er een keer een ander grilletje in.

Het zit niet helemaal lekker, maargoed, die hele hoek heeft een tik gehad natuurlijk. Motorkap lijkt recht te zitten maar het slot krijg ik niet ver genoeg naar links geschoven om hem feilloos in het slot te laten vallen. Maar daar kijken we nog wel een keertje naar.

Blij dat die lelijke hoek gefixed is :)


IMAG1809.jpg




Oja, en de gt academy is niks geworden. Het was meer een spel dan een zoektocht naar talent. Heel veel papier werk, veel fotoshoots, veel filmen, heel weinig rijden en ge?limineerd worden omdat je laatste / een na laatste werd van de challenge. Erg jammer, maar behalve dat wel super naar m'n zin gehad (under statement) en nog tijd gevonden om naar Yas Waterworld en Ferrari world te gaan.

...Met premium tickets, dus hele lange wachtrijen meerdere malen voorbij lopen:trollface::trollface:


Ook nog bij de finale geweest van de droomstage actie van randstad, helaas ook niet gewonnen.:cry:



Andere manier opzoeken om kans te maken om hogerop te komen met racen zonder dat ik er een hypotheek voor af moet sluiten...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
leuk dat je het allemaal mee mag maken man, veel mensen kunnen dat niet vertellen... de 300 is weer gefixt, nice!
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Waarschijnlijk duurt het nog een paar maanden voor jullie hier meer van gaan zien, maar ik heb vandaag de knoop door gehakt en een side project mee naar huis genomen.


IMAG1846.jpg


IMAG1845.jpg




Word een leuke uitdaging aangezien dit de maten zijn: 18x8.5, ET13 5x120

Het aanlegvlag ga ik laten vlakken, hierdoor word het bij deze velgen mogelijk om er gaten bij te boren en maak ik er een multi-steek velg van. Als ik ze weer ga verkopen blijft het mogelijk om ze onder bmw's te zetten waar ze het meest onder te zien zijn.

De ET-waarde gaat ergens naar ET18-ET20.

Volgens de berekeningen gaat dat niet passen maar als ik dan op internet zoek kom ik ook een set velgen tegen die 9.5J breed zijn met et 17 en dat hebben ze ook passend gekregen. Dus we zien wel :trollface:


En lukt het niet mag iemand anders het proberen:giggle:


Hoe de velg opgeknapt word weet ik nog niet. Heb ze het liefst origineel omdat dat goed past onder de auto. Als spuiten de enige optie is moet ik even goed nadenken wat ik ga doen, tips of idee?n zijn welkom.:thumbsup:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik ben geen wielen kenner, maar welk merk en model zijn ze? en waarom nadenken bij spuiten??
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
ik ben geen wielen kenner, maar welk merk en model zijn ze? en waarom nadenken bij spuiten??

Nadenken, plan van aanpak? Schuren, stralen, verdichten, chemisch ontlakken etc.
Of op de vlak van spuiten, lak op oliebasis of waterbasis mogen niet over elkaar worden gespoten omdat het na een tijdje het gaat afbladeren, heb ik gehoord.
Bij poedercoaten wordt er vaak verzocht om de velgen niet gestraald te leveren, waarom? Geen idee. Waarschijnlijk dat de velg dan helemaal poreus is en de poederlak zich niet hecht.

Ik weet vrijwel zeker dat er iemand op het forum is die meer duidelijkheid kan geven omtrend het lakken/spuiten/coaten.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Het zijn BBS RC300, schijnbaar populair bij bmw en vag.


Wat ik bedoel betreffende het op knappen:

-wat ik al zei, liefst heb ik ze in originele staat. Dus het uitelijk van aluminium / gepolijst aluminium
-poedercoaten vind ik niet mooi (het geen wat ik iig gezien heb was ruw en lelijk, maar kan een slechter coater geweest zijn)
-verdichten schijnt ook iets te zijn wat je gewoon niet wilt.
-als ik ze laat spuiten, wil ik ze niet normaal zilver hebben want dat vind ik niet echt lekker bij de kleur auto passen. Dus op dat front moet ik gaan bedenken wat ik ga doen (als spuiten de enige optie is). Misschien hyper black zoals op deze foto

Op deze foto zie je een paar varianten met normaal zilver als eerste

En wat je hier ziet vind ik ook erg mooi
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
die hyper black vind ik zelf erg mooi.. ik probeer het ook voor elkaar te krijgen maar is niet zo makkelijk begreep ik... weet jij hoe je dat voor elkaar krijgt? of ga je gewoon voorgemengd verf gebruiken?? Op je tweede link vind ik de 2e variant wel mooi en de laatste, tja.. afgedraaide voorkant.. helemaal mee eens...
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Nee heb ik geen idee van. Ik laat de wielen op knappen, heb nog niet gevraagd of zij dat kunnen, hyper silver of hyper black. Komt wel :giggle:

Net bij louwman nieuwe zij lampjes gehaald. Ik had nieuwe maar bleek imitatie te zijn en passen neit lekker. Ook gelijk nieuwe stickers besteld voor op de nieuwe motorkap (multiriem routing, vacuum hose routing, emissie sticker en nog eentje).


Stond daar trouwens een maserati, donker grijze lak met een geborsteld uiterlijk..... Vet!
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Polijsten is heel makkelijk te doen bij aluminium.
Ik zelf polijst regelmatig nautisch rvs (316L) voor mijn boot.
Even zoeken op internet naar de juiste pasta (groen ) en een flanelle pad voor op de boormachine dan krijg je je alu als een spiegel
Zoveel merken zoveel kleuren maar wat Alor bedoelt denk groen als voorpolijst en roze als glanspolijst. Voorpolijst is met katoen, glans met flanel. Voor alu hetzelfde maar bruin dan blauwe pasta.
Maar nieuw tintje zal sowieso spuiten worden.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ze moeten eerst gestraald worden ben ik bang. De blanke lak zit er groten deels nog op en waar het niet zit, zit corrosie
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
hoooiii, zijn we weer:)


Ik heb voor de rx7 een bumpsteer kitje binnen gekregen, of eigenlijk een anti bumpsteer kitje. Maar dat is niet belangrijk, lexus update..!:rulez:


Ik had een tijdje geleden 2 diode's besteld om de mistlampen te laten werken als remlicht, maar ik kreeg twijfels dus ze hebben lang in de kast gelegen.
Nu had ik niks te toen en bedacht ik om het aan te gaan sluiten met een schakelaar er tussen zodat ik het makkelijk weer uit kan schakelen.

Dus ik de achterbak half gestript, toen bedacht ik nogal hersenloos bezig was want ik heb een 3e remlicht op de achterklep zitten. Dus aangezien ik dan daar net zo goed stroom van kan aftappen is het wat onozel om dat helemaal bij het linker achterlicht af te tappen..... Maarja, het is weekend dus ik bedacht dat weer te laat:(

Dus, dan de achterklep maar bekijken, beetje bedrading volgen en stekker zoeken. Kom ik bij de mistlamp fitting aan: 3 draden.

Wacht, 3 draden.....?

Fitting er uit: duplo lamp.... Wut?

IMAG1910.jpg



Ik nog eens wat beter kijken, 4 polige stekker, 3 draden aan de kant van het lampje, 1 draad (af fabriek of door importeur) door geknipt....

IMAG1912.jpg



Even meten: 12v bij ingeschakelde verlichting....

IMAG1913.jpg



Dan maar door verbinden...?

IMAG1915.jpg



Naaaaiiis:trollface::trollface:

IMAG1916.jpg




Maar! Nu komt het!

Volgens de DIY beschrijving die ik vond moest ik zoeken naar een groen/oranje draad, dit zou het mist achterlicht zijn.

Stroomloop schema opzocht ( klik hier, zie P8 & P9 ) en bekeken, klopt als een bus.

Achterlicht zou groen moeten zijn, remlicht groen/wit. Schema gechecked, klopt ook.


Nu terug naar de auto.
3e remlicht: groen/wit
Draad voor de achterverlichting (bij mistlamp fitting), groen.

So far so good.

Maar, de groen/oranje draad die ik vind, die zit op de 4-pollige stekker, aan de kant van de auto. De contra strekker (waar de fitting aan vast zit) heeft geen draad in die positie! Hier staat ook geen 12v op bij ingeschakeld mist licht!
Waar wel 12v op komt als het mistlicht ingeschakeld is, is de groen/witte draad....
Dat is raar? Dit komt ook niet overeen met het schema...


Nu ben ik dus aan het uitzoeken hoe het nou daadwerkelijk zit, want gezien de ervaring tot nu toe, en de ervaring met mijn RX7, kan ik me heel goed voorstellen dat alles al aanwezig is maar niet aangesloten of aangepast.

Bij de rx7 kon ik jdm achterlichten monteren zonder enige aanpassing in de bedrading en werkte alles. dat terwijl de verlichting heel anders is in europa. En nu kom ik ook gelijkwaardige dingen tegen bij de lexus.



Hoe werkt het bij de Altezza? Gaan de mistlampen bij een originele Altezza nu wel of niet branden bij het remmen? En bij ingeschakelde verlichting?

Ik ga schema's van de Altezza zoeken en kijken of die anders zijn dan die van de lexus!
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
...Dus ik de achterbak half gestript, toen bedacht ik nogal hersenloos bezig was want ik heb een 3e remlicht op de achterklep zitten. Dus aangezien ik dan daar net zo goed stroom van kan aftappen is het wat onozel om dat helemaal bij het linker achterlicht af te tappen....

Lijkt mij niet verstandig. Er is een mogelijkheid dat er een zekering eruit knalt of dat de bedrading naar je 3e remlicht gaat smelten..
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Goed punt, maar dat is bij mij ook door m'n hoofd gegaan.

De stekker van het 3e remlicht heeft, ivm het lage stroom verbruik, dunne pootjes, maar op het eerste gezicht is het draadje van het 3e remlicht net zo dik als die van de andere remlichten.
Maar dit ga ik voor het aansluiten nog beter bekijken want de draad kan door een dikke isolatie dunner zijn dan het lijkt van buitenaf.


Ik heb overigens nog gezocht op internet en ik kon geen specifiek schema vinden van de Altezza. Wat ik wel vond in een stukje werkplaatshandleiding, is dat de units in de achterklep als achterlicht en remlicht zouden werken als de auto niet uitgevoerd is met mist achterlichten. Mijne heeft wel mist achterlichten dus vandaar dat die ene draad door geknipt is.

Maar dat maakt de aansluiting op mijn auto niet minder vaag in vergelijking met het schema.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Die heb ik er wel bij liggen ja maar ik denk dat ik het op mijn eigen manier ga aansluiten :p
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Als het maar werkt toch?
Gewoon ff wat tappen en een diode er tussen zodat, wanneer jij je mistlampen gebruikt er geen stroom wordt terug gejaagd naar je achterlichten.