Het grote poetstopic !

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je wilt ook niet te warm hebben :) Monello droogt dan wat snel uit.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
netjes !
wanneer kan ik de mijne brengen ?
en wat is er met je Lexus badge gebeurd ?
 

Larsmx5

Hoort erbij
9 dec 2013
93
3
0
Ziet er goed uit! Is het een beetje te doen met een DAP? Niet de angst dat je door de lak gaat ofzo?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Een ieder moet het voor zichzelf uitvogelen. Ik plak wel af daar waar er overgangen zijn. Waarom? Puur voor het polijststof wat anders een crime is om later te verwijderen. Je bent uren bezig om dat weer netjes te krijgen en nee wassen helpt geen zak. Dus vandaar plakken bij stootstrips, koplampen en ik doe dus ook tussen motorkap en zijschermen. Alles voor de tijdsbesparing.
Kans is klein dat je door de lak heengaat. Je moet alleen oppassen bij scherpe vouwen of eindpunten waar de lak dunner ik. Denk aan kofferdeksel en zo,scheelt natuurlijk per auto.
Zo kan ik weer van de zon genieten nu?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vandaag wat nieuwe producten geprobeerd die ik bij carclean had besteld
ik ben heel erg teleurgesteld over de Gliptone leather cleaner en de conditioner
omdat ik oud en nogal licht beige leer heb heb ik met een livechat met een van de medewerkers daar advies gekregen over het beste product voor mijn situatie
ik heb uitgelegd dat ik hiervoor Megiuars gebruikte en niet zo tevreden was , het laat namelijk lichte spots achter , de conditioner van Meguiars is prima imo maar die lucht ! haha
de conditioner van Gliptone ruikt inderdaad naar nieuw leer maar het leer blijft plakkerig en enigszins hard en mijn doek werd vuil , dus de conditioner deed beter schoonmaak werk dan het daadwerkelijke cleaner product van Gliptone

Ik heb de Poorboys World Natrual Look Dressing geprobeerd en ik werd aangenaamd verrast .....wat ruikt dat lekker ! naar amandelen of zo iets en wat een heerlijk spuk om met de werken
het is eigenlijk een allesreiniger en je kunt er inderdaad alles mee reinigen met groot gemak en laat geen strepen na
ik heb een sample gekocht maar als hij leeg is komt er zeker een navulfles :D

er zitten nog wat meer producten in de Carclean doos maar dat doen ik een andere keer
 

Ceel

Nieuw hier
18 mrt 2015
23
2
0
Dankjewel, totaal geen angst om door de lak heen te gaan.
Heb ook het idee dat dat niet makkelijk kan.


Je kan inderdaad met een excentrisch machine niet zomaar door je lak, moet je enorm je best doen wil dat lukken, zowel bij plastic als metalen ondergrond..
Zelfs met een rotary valt het enorm mee, zolang de ondergrond van metaal is. Rotary met plastic ondergrond en je bent er zo doorheen. Denk aan deurklinken, bumperhoekjes, sierlijstjes..!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vandaag een proefstukje Poorboys Black Hole gedaan met een microvezel doekje reinigt inderdaad diep en de blauwe flakes waren weer zichtbaar maar ik krijg de swirl en krasjes niet weg met de hand
ben bang dat ie machinaal gepolijst moet worden , ik denk nu aan een poetsbedrijf , iemand enige ervaringen ?

​(nog eens even naar zijn lege prijzenkast kijkt )
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
vandaag een proefstukje Poorboys Black Hole gedaan met een microvezel doekje reinigt inderdaad diep en de blauwe flakes waren weer zichtbaar maar ik krijg de swirl en krasjes niet weg met de hand
ben bang dat ie machinaal gepolijst moet worden , ik denk nu aan een poetsbedrijf , iemand enige ervaringen ?

​(nog eens even naar zijn lege prijzenkast kijkt )
PB BH is een glaze, geen cleaner ter reiniging en bevat ook geen polijstkorrels om swirls, hologrammen of krasjes aan te pakken. Het bevat wat fillers waarmee je kleine krasjes wat opvult ihb op donkere lakken. Ik raad je aan om eerst PB Prof Polish op een handpad te gebruiken. Als je echt veel swirls of krasjes hebt kan je bv. de PB SSR serie overwegen of Monello Mezzo en Finale. Kan nog steeds met een handpad met cutting grades. Ja kost tijd maar je hebt nog geen machine nodig. Als dat nog geen soelaas biedt, ja dan wordt het machinaal polijsten. Pas na polijsten, handmatig of machinaal, heeft PB BH enige zin. Daarna aftoppen met een wax of sealant.

(nog eens even het wedkantoor belt dat SC400nl misschien toch niet de gedoodverfde winnaar wordt;))
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ja heb ik toevallig net gelezen ..een workshop
inderdaad een leuke aanpak
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Een workshop is inderdaad een goede optie om wat meer van de fijne kneepjes te leren.
Mocht er interesse zijn van Lexusrijders uit de buurt van Arnhem, in Huissen zit een kleine detailer die werkt met Chemical Guys en geeft ook workshops bij voldoende belangstelling.
Of het een hele goede detailer is weet ik niet maar hij kan natuurlijk wel eea uitleggen en laten zien.