Het grote poetstopic !

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ganz geil om dat te zien. Ik wil wel mijn eigen werkplaats en brug en die spullen :D
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
droom ik al jaren van , vanmorgen weer een brede kras erbij :mad: op kinderfiets hoogte , die DAP 900 krijgt het nog druk
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Alsof die kinderen voelen dat je een DAP 900 hebt gekocht.
Diepe kras gaat wel lastig worden ben ik bang.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Iemand dit wel eens gebruikt.
Mijn volgorde is kleien, polijsten, wax maar nu is er nog een stap tussen polijsten en wax lees ik.
De CarPro Eraser is een lakreiniger die kan worden gebruikt voor het aanbrengen van een nieuwe waxlaag of na het polijsten. CarPro Eraser heeft een krachtige reinigende werking en verwijdert polijstresidu, polijststof en polijsthologrammen zodat het polijstwerk op de juiste wijze kan worden beoordeeld. CarPro Eraseris ook ideaal voor het afnemen van stof en vingerafdrukken op de lak. Het is aan te raden om CarPro Eraser te gebruiken voor elke hoogwaardige sealant zoals bijvoorbeeld C.Quartz.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Net even op de site gekeken maar mooie producten zeg.
Ironx kende ik al maar wist niet dat dit van hun was.
Dit goedje spuit je op je velgen en in contact met metaaldeeltjes verkleurd dit paars.
Je kunt het zelfs op je lak gebruiken.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
even mijn ervaringen delen tot nu toe met de DAP900
na vele PM's met GWS ben ik maar even bij CarClean langs gereden voor wat advies op maat , na al die info op hun CarClean forum wist ik het helemaal niet meer en ik heb hier altijd erg nuchter tegen aangekeken , een uurtje rijden maar zeker waard
om even aan te geven hoe ik hier tegen aan keek ...als volwassen kerels beginnen over microfiber doekjes met satijnen ronde randjes dat moest ik wel een beetje griniken , net als termen als je lak voeden en opbouwen , en dat heb ik de vertegenwoordiger van CC wel duidelijk gemaakt en al lachend mijn Dekamarkt microfiber doekjes laten zien ..een dolle boel
mijn SC is nu 23 jaar jong en heeft wat tekortkomingen , imperfecties zoals detailers het noemen , en de vertegenwoordiger uitgelegd dat ik de SC wil renoveren voor de aankomende meeting en dat ik mij heb ingeschreven voor mooiste Lexus , ik heb gevraagd of hij een set wilde samenstellen zodat ik mijn doel kon halen
een doos vol !! en de prijs durf ik niet eens te noemen maar daar kreeg ik het WTF momentje van

ik wil een 7 omdat een 10 niet haalbaar is vanwege haar leeftijd
daar ben ik dus gister mee begonnen
ik heb de het DAP900 startpakket Dit starterspakket bestaat uit:
  • De DAP900 V3 D/A Polijstmachine
  • Monello Raffini 5.5" Orange Light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes
  • Monello Raffini 5.5" White Polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls
  • Monello Raffini 5.5" Red Finishing pad - Voor het aanbrengen van wax of sealant
  • Monello Raffini Mezzo - 250ml - Medium Polish geschikt om te gebruiken met de oranje pad
  • Monello Raffini Finale - 250ml - Finishing Polish geschikt om te gebruiken met de witte pad
plus een kleisetje van Monello ,was mitt , shampoo, microfiber doeken x4 met satijne randjes , poorboys APC , poorboys Natty blue wax , en PB Black Hole , ik stond erop dat ik zou eindige met Poorboys , dat spul ruikt wel zo lekker ik heb daar een zwak voor allemaal in een mooie tas
dus een cutting , polish ,glaze en wax
50 bij 50 cm per behandeling , ik had bij CC een mini clinic polijsten gehad en ik aan de slag
begonnen met de kofferklep , 2 x cutting 1 x polish een glaze en wax ...wat een verschil !!
daar ben ik nu al twee dagen mee bezig , doe er iets langer over omdat ik 1 duim niet kan gebruiken (lang verhaal niet interessant)
ik heb 80% van de swirls eruit maar diepere krassen gaan er niet uit , jammer , ook de glaze (blackhole ) kan dat niet opvullen , helaas
de cutting polish begint nu te stoffen en bedekt de auto met vele fijne witte korreltjes , erg irritant en met de Monello perfetto de pad proberen schoon te maken maar zonder goed resultaat
de oranje pad is nu al aardig versleten en is hol in het midden na 3/4 van de auto te hebben gedaan , wel 2 keer
en vanavond had ik probleem net de finishing polish , die werd bij de behandeling vloeibaar op de lak , had ik nog niet eerder gezien maar na afvegen was het resultaat wel goed

de pad en handpad voor blackhole vanavond maar even goed uitgespoeld zodat ik morgen verder kan met het dak en achterbumper

al met al
ik ben om ! dit is leuk , en iedereen kan het
en kleien ? ...super , na de wasbeurt had ik gekleid en het resultaat was super .nooit verwacht hoe mijn oude verweerde lak zo op kon knappen van een simpel stukje klei
verplichte kost Lexus vrienden !

maar ik kan GWS niet genoeg bedanken voor zijn advies en geduld met al mijn vragen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je pad hoort wel langer mee te gaan, waarschijnlijk werd die te droog of ben je te lang door gegaan of te weinig compound etc... wat wel helpt is het licht vochtig houden van je pad.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
hij begint nu ook te scheuren , na ja 3 dagen als een malle cutten is mischien te veel , ging vandaag iets beter nadat ik hem uitgespoeld had , licht vochtig was ie zeker

maar vandaag klaar met poetsen :D
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Het resultaat mag er zijn denk ik. Haha.
Wel grondig aangepakt hoor. :thumbsup:

Wat ik me afvraag is hoe het geluid van de DAP is. Is dit vergelijkbaar met een slijptol?
Ik woon namelijk in een woonwijk en als ik onder mijn carport hier mee bezig zou gaan wordt het geluid nog wat versterkt.
Denk dat ik dan geen vrienden maak in de buurt... :grin:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ja ondanks haar 23 jaar oude lak is ze zeker opgeknapt en die DAP kan ik iedereen aanraden , en ja op stand 5 is het vergelijkbaar met een slijptol ..een goedkope slijptol dan , dat rauwe geluid

ik heb het bij ons op de parkeerplaats gedaan en de meeste buren waren aan het werk

nieuwe doos met spul besteld bij CarClean , wat minder herrie zal gaan maken
poorboys_glass_cleaner.jpg lpimg.ashx?id=102095&f=d.jpg 101019.jpg
 
Laatst bewerkt:

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Vandaag auto klaar gemaakt voor de meeting.

- wassen Gyeon Bathe
- niet drogen
- kleien Monello klei + Perfetto claylube 1:1 demiwater
- velgen afspuiten
- 1 hit ruiten polijsten Turle Wax Clear Vue
- 1 hit ruiten + koplampen polijsten PB Prof Polish
- 2 hits Schol Concepts sandwich spider + S3 compound
- afnemen Monello Nero
- 2 hits Lake Country geel + Monello Mezzo
- afnemen Monello Nero
- 1 hit Chemical Guys wit + Monello Finale
- afnemen Monello Nero
- wassen Gyeon Bathe
- drogen Monello Senza Acqua Piazza
- 1 rondje IPA
- 1 hit Lake Country zwart + Dodo Lime Prime
- afnemen Monello Nero
- 1e laag Collinite 476S
- afnemen Monello Peluche Verde
- aftoppen 2e laag Collinite 915
- afnemen Monello Peluche Verde
- Turtle Wax Rain Kleer op ruiten
- ruiten afnemen IPA

Nog te doen : trims bijwerken
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Zo...
GWS en SC400nl zijn goed bezig.
Als het me lukt om bij de meeting aanwezig te zijn moet ik zeker mijn zonnebril niet vergeten.
Petje af heren! :rulez:

Weet iemand toevallig of Carclean aandelen uitgeeft... :)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Lekker bezig GWS
vergeet je je leer niet te voeden ?

ga ik nu ff onze aandelen bij CarClean verhogen , met andere woorden , snel nog wat voor de SC beauty case bestellen :oops:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Had ik afgelopen zondag al gedaan
- al het leer met Mothers Wax VLR
- alle kunststofdelen met PB Natural Look
Met het takkeweer van de laatste tijd is het ook een kwestie van plannen :oops: