Het grote poetstopic !

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
goeie keus !
lpimg.ashx?id=103145&f=d.jpg
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ok Bluedeamon

dit is het juiste topic voor poets vragen
anders word het misschien wat onoverzichtelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Bluedeamon

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
Hallo,

Ik ben nog redelijk nieuw op het forum maar denk dat ik wel mensen kan helpen.
Mijn zwager heeft namelijk een proffesioneel autopoetsbedrijf en daar help ik wekelijks wel even als het druk is.
Ik las hier een vraag over matten schoonmaken
De beste manier is inspuiten met velgenreiniger en met (warme)hogedrukreiniger uitblazen. Daarna uitblazen met perslucht en met een borstel borstelen(haren verwijderen). vervolgens een dag laten drogen. Uitzuigen en schoon. eventuele vlekken die er niet uit willen zijn met een teerreiniger te verwijderen(wij gebruiken Tar&Glue van Nielsen).

Mochten mensen vragen hebben, misschien heb ik er antwoorden voor.
Oja, voor de wat luxuezere auto's poetsen wij met Wax-oyl. Zit zelfs 2 jaar garantie op.
Sommige mensen willen nog een betere bescherming. Dan brengen wij een glascoating aan. Dit is wel een precisieklus die zomaar 2 of 3 werkdagen in beslag neemt..
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
Slechte ervaringen mee? wij gebruiken het nog niet heel lang en vrij weinig(2 of 3 keer) maar heb er nog geen negatieve reacties op gehad.
't is wel rotspul om aan te brengen iig...

Als er hier mensen met ervaring met waxoyl zijn, zou ik dat wel willen weten!
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
schoonborstelen moet al afdoende zijn Alor Dat met die velgenreiniger is een fabel. tis uiteindelijk zand modder e,d wat erin komt. en geen remroest
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
tis uiteindelijk zand modder e,d wat erin komt. en geen remroest

Niet eensch! Is afhankelijk van de persoon waarin die zich bevind met zijn of haar schoentjes.
Ik gebruik echter wel APC en een stoomreiniger om mijn matjes schoon te maken omdat ik mij redelijk vaak in keukenruimtes bevind. Maar dan heb ik ook 3 setjes matten hier liggen.
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
Wij poetsen meer dan 1000 auto's per jaar dus over die matjes durf ik wel te zeggen dat ik uit ervaring spreek... Velgenreiniger is niet alleen geschikt voor remroest.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Harmen Ik werk in de weekenden bij een Focwa Autopoetsbedrijf/Schade hersteller. wij hebben nog nooit matten hoeven impregneren met velgenreiniger om het schoon te krijgen. stevig borstelen doet de trick
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
:p

waar gaat dit heen ? Blue en raamsdonk ?

en Zer0ne het klinkt alsof je chef kok bent met al die keuken bezoekjes , leuk :thumbsup:

maar Harmsen bied werkzaamheden aan en dat vind ik niet zo netjes , buiten het feit dat we hier kundige detaillisten hebben die je kunnen waarschuwen voor marketing producten zoals waxoyl

en matjes schoonmaken doet ieder op zijn eigen manier , ik gebruik APC van poorboys of tapijtreiniger van de action

beter nog ...koop nieuwe ipv 2 dagen besteden aan matjes
helaas zijn mijn matjes niet meer te koop dus ben ik erg voorzichtig met zomaar velgenreiniger erop te spuiten
 
  • Leuk
Waarderingen: edgar

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
SC400nl
"maar Harmsen bied werkzaamheden aan en dat vind ik niet zo netjes , buiten het feit dat we hier kundige detaillisten hebben die je kunnen waarschuwen voor marketing producten zoals waxoyl"



@SC400nl: Ik bied absoluut geen werkzaamheden aan, heb het druk genoeg haha. Ik wilde zeggen dat als iemand vragen over schoonmaken van interieur oid heeft, dat ik daar misschien een antwoord op weet;). en zeg niet dat je je auto bij mij moet brengen:p
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Hint voor mensen die net als ik te lui zijn om de auto met de hand te poetsen.
Was de auto alleen maar als deze al nat is na of tijdens een regenbui (het vuil is dan al zacht). En gebruik bij voorkeur geen automatische wasstraat, deze maken krassen.
Ik spuit mijn auto periodiek af met wax in de wasbox en daarna spoel ik hem met "vlekvrij naspoelen" Ik gebruik zelden zeep of een borstel.
Spuit ook niet te dichtbij met de spuitlans, de kans bestaat dat je de verf van je kunststof delen spuit.