Het grote poetstopic !

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Erjee Er zijn veel verschillende Dash/ Interieur reinigers. Sowieso bij carclean heb je meestal Recensies van mensen die deze producten gekocht en getest hebben.

Ik ben zelf wel te spreken over het volgend product
https://www.carclean.nl/product/Nano..._NXIC07_104303

Deze houd de mooie fabrieksmatte finish, en geeft een frisse geur. Mijn tip. Doe na gebruik de deuren of ramen open en laat dit gedurende half uur staan. Zo overheerst de geur van het product niet . If u need help. Let me know!
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
No Title

Lex in tfr gezet om vuil los te weken, daarna gewassen met btbm en rondje wetcoat gedaan. In voorjaar maar weer uitgebreid polijsten ed.
 

Bijlagen

  • photo6425.jpg
    photo6425.jpg
    140,1 KB · Weergaven: 49

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
ErwinIS200 :):) Traffic Film Remover van Autoglym, deze gebruik ik wel eens in mijn foamgun maar nu heb ik het met een spuit opgebracht, mooi spul. Born To Be Mild shampoo. De lekkerste shampoo die er is.......
Zit je ook op Carclean Forum??
Daar zijn deze kreten een beetje de taal die ze/we spreken.
Ben een beetje hobby poetser.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Haha ! oke dan ! en dat te betekenen dat ik al een hele tijd was met BTBM ! Ik zit er wel op maar helemaal niet actief ;-)
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ik geef zelf de voorkeur aand Q?M Bathe+ met daarna nog een laagje Acquaphobia. Ik breng het verdund aan met een spons, hetzelde resultaat maar veel zuiniger in gebruik. Dat spul is echt absurd waterafstotend.

Jarno
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Darkmatter dat is ook een goede optie. Vooral als er al een waxlaag op zit. Ik heb die nog niet geprobeerd. Wel een goede keuze voor de volgende keer.
leuk voor erbij.
 

ProXius

Hoort erbij
2 feb 2016
57
4
8
Vraagje voor de kenners. Mijn velgen zijn gepoedercoat en de coater adviseerde me om klein beetje vaseline op de velgen te doen zodat ze minder snel vies worden. Of dat effect heeft weet ik niet zo, maar als ik de velgen wil schoonmaken lijkt het extra werk omdat het vuil door de vettigheid smeer is geworden. Wat zijn jullie ervaringen en tips om gecoate velgen goed te onderhouden?
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik zou een wheel sealant gebruiken of een coating. Ik gebruik zelf wheel sealant van Poorboys
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ik ben erg tevreden over de wheel sealant van poorbuys , is eigenlijk een soort wax voor wielen en breng dit in het voorjaar 2 x op en de rest van het jaar spoel je zo het vuil eraf
wel belangrijk is dat je geen velgen reiniger gebruikt anders los je de wax laag op gewoon met water of speciale auto zeep zoals Dodo Juice

s-l300.jpg

er schijnen nog betere middelen te zijn zoals Gyeon Rim maar daar heb ik geen ervaring mee , dat is meer een coating dacht ik
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
SC400nl Die bedoel ik inderdaad. Makkelijk aanbrengen, 10 min laten curen en dan afnemen. Voor beste resultaat 2 laagjes.
 

ProXius

Hoort erbij
2 feb 2016
57
4
8
Ok? ga ik dat eens proberen na de volgende poetsbeurt. Dank jullie voor de tips!
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Alweer bijna 5 jaar gelden dat hier iets gepost is...
Anderhalve Euri bij de Lidl, 25 doekjes voor in mijn geval twee keer poetsen, en? Ze werken perfect! Eerst even afstoffen en daarna met de doekjes erover. Leer voelt zachter aan en ziet er beter uit. Ik heb semi-aniline leer (wat dat ook mag zijn) Werkt ook goed op mijn leren matte dashboard, laat geen strepen na en het leer blijft mat.
Plus het is supersnel gedaan, en dat komt goed uit want het is niet mijn favoriete klusje.

Leather wipes.jpg
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
70
47
18
Alweer bijna 5 jaar gelden dat hier iets gepost is...
Anderhalve Euri bij de Lidl, 25 doekjes voor in mijn geval twee keer poetsen, en? Ze werken perfect! Eerst even afstoffen en daarna met de doekjes erover. Leer voelt zachter aan en ziet er beter uit. Ik heb semi-aniline leer (wat dat ook mag zijn) Werkt ook goed op mijn leren matte dashboard, laat geen strepen na en het leer blijft mat.
Plus het is supersnel gedaan, en dat komt goed uit want het is niet mijn favoriete klusje.

Bekijk bijlage 180861
Dit soort doekjes heb ik mindere indruk van.. leer moet je eerst schoonmaken alvorens opnieuw te voeden. Met zo'n alles in 1 doekje verwijder je mogelijk wel wat vuil, maar lang niet alles en seal je volgens mij het nog aanwezige vuil juist in