Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Het grote poetstopic !

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• mvraamsdonkIS300
    begonnen met een onderwerp Het grote poetstopic !

Het grote poetstopic !

Het internet staat er vol mee, maar toch lijkt het mij leuk om ervaringen te delen met andere Lexus rijders als het gaat over je Lexus
    in showroom staat te brengen.
    Het weer werkt sinds vandaag mee dus...
    Waar kunnen we het over hebben...
    Welke producten gebruik je, wat zijn je ervaringen ?
    Doe je alles met de hand ?
    Gebruik je machines ?
    Zijn er tips en trucs .
    Heb je foto's van je Lexus van voor en na je behandeling.
    Kortom alles wat te maken heeft met het poetsen van je Lexus is van harte welkom.

• ProXius
    antwoordde
    Ok ga ik dat eens proberen na de volgende poetsbeurt. Dank jullie voor de tips!

Plaats een reactie:

• Stefan O
    antwoordde
    SC400nl Die bedoel ik inderdaad. Makkelijk aanbrengen, 10 min laten curen en dan afnemen. Voor beste resultaat 2 laagjes.

Plaats een reactie:

• SC400nl
    antwoordde
    ik ben erg tevreden over de wheel sealant van poorbuys , is eigenlijk een soort wax voor wielen en breng dit in het voorjaar 2 x op en de rest van het jaar spoel je zo het vuil eraf
    wel belangrijk is dat je geen velgen reiniger gebruikt anders los je de wax laag op gewoon met water of speciale auto zeep zoals Dodo Juice

Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: s-l300.jpg Bekeken: 1 Grootte: 5,2 KB ID: 166986

er schijnen nog betere middelen te zijn zoals Gyeon Rim maar daar heb ik geen ervaring mee , dat is meer een coating dacht ik

Plaats een reactie:

• Stefan O
    antwoordde
    Ik zou een wheel sealant gebruiken of een coating. Ik gebruik zelf wheel sealant van Poorboys

Plaats een reactie:

• ProXius
    antwoordde
    Vraagje voor de kenners. Mijn velgen zijn gepoedercoat en de coater adviseerde me om klein beetje vaseline op de velgen te doen zodat ze minder snel vies worden. Of dat effect heeft weet ik niet zo, maar als ik de velgen wil schoonmaken lijkt het extra werk omdat het vuil door de vettigheid smeer is geworden. Wat zijn jullie ervaringen en tips om gecoate velgen goed te onderhouden?

Plaats een reactie:

• Stefan O
    antwoordde
    Darkmatter dat is ook een goede optie. Vooral als er al een waxlaag op zit. Ik heb die nog niet geprobeerd. Wel een goede keuze voor de volgende keer.
    leuk voor erbij.

Plaats een reactie:

• Darkmatter
    antwoordde
    Ik geef zelf de voorkeur aand QM Bathe+ met daarna nog een laagje Acquaphobia. Ik breng het verdund aan met een spons, hetzelde resultaat maar veel zuiniger in gebruik. Dat spul is echt absurd waterafstotend.

Jarno

Plaats een reactie:

• Stefan O
    antwoordde
    lekker spul he, die BTBM

Plaats een reactie:

• ErwinIS200
    antwoordde
    Haha ! oke dan ! en dat te betekenen dat ik al een hele tijd was met BTBM ! Ik zit er wel op maar helemaal niet actief ;-)

Plaats een reactie:

• Stefan O
    antwoordde
    ErwinIS200 Traffic Film Remover van Autoglym, deze gebruik ik wel eens in mijn foamgun maar nu heb ik het met een spuit opgebracht, mooi spul. Born To Be Mild shampoo. De lekkerste shampoo die er is.......
    Zit je ook op Carclean Forum??
    Daar zijn deze kreten een beetje de taal die ze/we spreken.
    Ben een beetje hobby poetser.

Plaats een reactie:

• ErwinIS200
    antwoordde
    Stefan O ik ben aardig thuis in het detailen.. maar begrijp hier niets van :-p TFR ? BTBM ? vertel !

Plaats een reactie:

• Stefan O
    antwoordde
    Lex in tfr gezet om vuil los te weken, daarna gewassen met btbm en rondje wetcoat gedaan. In voorjaar maar weer uitgebreid polijsten ed.

Plaats een reactie:

• Bluedeamon
    antwoordde
    Erjee Er zijn veel verschillende Dash/ Interieur reinigers. Sowieso bij carclean heb je meestal Recensies van mensen die deze producten gekocht en getest hebben.

Ik ben zelf wel te spreken over het volgend product
    https://www.carclean.nl/product/Nano..._NXIC07_104303

Deze houd de mooie fabrieksmatte finish, en geeft een frisse geur. Mijn tip. Doe na gebruik de deuren of ramen open en laat dit gedurende half uur staan. Zo overheerst de geur van het product niet . If u need help. Let me know!

Plaats een reactie:

• Erjee
    antwoordde
    No offence, Higgie. En wel bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit product.
    Maar aan "ik vermoed" heb ik niet zoveel.
    in mijn vorige auto had de handelaar, onwaarschijnlijk goed bedoeld, het dashboard helemaal glimmend gemaakt.
    En dat wil ik voorkomen in mijn CT. Vandaar mijn terughoudendheid.

Plaats een reactie:

Werken ...
X