Zonder betalen?

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
ik zag dit artikel voorbij komen en kon het niet laten om met jullie te delen :grin:


http://www.ed.nl/regio/helmond/resta...alen-1.6233786

Dit heeft het restaurant op haar FB pagina geplaatst:

Geachte gast met een Lexus GS 300 Business auto

U bent gisteren Zaterdag 30 Juli aansluitend uw diner voor 2 bij Restaurant de Steenoven helemaal vergeten te betalen.
Nu is vergissen natuurlijk menselijk en wij gaan ervan uit dat u binnen 48 uur uw rekening komt betalen alvorens wij aangifte zullen gaan doen bij de politie.

Kleine noot van kritiek, met uw auto op een serveerster afrijden is ook niet netjes.

Mochten er meer mensen in een Lexus rijden, wij bedoelen de Lexus met het kenteken 58-RS-RD

Met vriendelijke groet
het team van Restaurant de Steenoven
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: toyboy

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Laat ze maar aangifte doen. Politie weet aan de hand van kenteken wel wie het is.
Heb het ook even nagekeken. zal er verder niks over zeggen maar eigenaar komt uit zuiden des lands.
Als ie heeft geprobeerd om de serveerster aan te rijden kan je ook nog naar poging doodslag danwel poging zware mishandeling.
Niet betalen na eten valt onder flessentrekkerij, is volgens de wet alleen strafbaar als ie daar een gewoonte van maakt.
met andere woorden: als ie daarvoor bekend is kan ie vervolgd worden. Zo niet dan zal het geregistreerd worden en is het een civiele zaak geworden.
geld zal dan via kort geding verhaald moeten worden. Vinden de meesten te veel werk en kost veel te veel dus laten ze het zoals het is.
ik weet de omstandigheden niet maar ik zou voor poging doodslag gaan.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Het schijnt dat deze perso(o)n(en) het al eerder hebben gedaan bij een restaurant in Roermond. Ik zou zoiezo gelijk aangifte gedaan hebben van poging tot doodslag. Dat het eten niet betaald wordt zou ik niet zo belangrijk vinden dan dat ze die serveerster opzettelijk aan hebben proberen te rijden... Maargoed.

ik heb sinds een weekje ook een paarse gs300 en woon 10 km van Helmond, toen ik t artikeltje las ben ik gelijk even onze oprit gaan checken :grin::grin: