Gatver, nog meer hier deze leuke brief gehad?

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
Ik wist dat het zou gaan gebeuren, maar het doet toch pijn (aan m'n bankrekening)

Belasting.jpg
 

uranj16

Hoort erbij
10 mrt 2016
45
7
8
Lekker hoor....sommige hebben een hybride om milieubewust te zijn en dan wordt je toch nog afgestraft.
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Eindelijk wordt dit weer rechtgetrokken... Gewoon betalen net als voor elke auto. Maar wel voor twee jaar geloof ik. gaat dit per 2019 niet weer op de schop?
 

Chrisman

Nieuw hier
5 aug 2015
18
2
0
Dit was al eerder bekend gemaakt naast de informatie van de gewijzigde bijtelling percentages.
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
In een artikel van het NRC uit 2015 (https://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/25...hoogd-a1413683) is te lezen dat er nog massaal op brandstof gereden wordt (vooral in Plug-in-hybrides) waardoor het belachelijk is om ze niet te laten betalen. Dit zal vooral zijn omdat leaserijders met een tankpas het niet boeit of ze nu elektrisch rijden of op benzine, ze rijden in beide gevallen toch gratis. Hiermee pak je natuurlijk ook de Full-hybride rijders aan die wel degelijk veel elektrisch rijden.

Een beetje logisch is het ook wel. Je hebt ook al voordeel bij het tanken (je rijdt immers zuiniger). Doe je dit niet (wat ook in een hybride kan), dan heb je dus je voet meer op het gas en stoot je ook meer uit. Je rijdt dan ook weinig op je elektromotor.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Sinds wanneer is 2245kg milieubewust?

Tja, Tesla S teistert eveneens met 2240kg het asfalt en ik heb er nog nooit eentje rustig zien rijden, maar de MRB is wel nul ?. Met elektra van misschien wel bruinkoolcentrales??? Volop stroom, dus gassen maar....
Milieuvriendekijk op LPG wordt ook afgestraft zie de accijns op LPG en de hoge MRB.
Volgt u het nog?

Ondanks dat ik meer MRB moet gaan betalen vanwege de massabijtelling van de accu's heb ik daar niet veel moeite mee (wel dat betalen natuurlijk) maar de logica zoals hier eerder geschreven dat die accu's een hulpmiddel zijn om je zuiniger te laten rijden en de winst bij de pomp te halen is spreekt mij wel aan. Het bijkomend voordeel dat je toch veel op de accu kunt rijden in de stad en daarmee de luchtvervuiling beperkt spreekt mij eveneens aan.

Maar de toegepaste stimuleringsmaatregelen en de grilligheid er van??? Brrr. Is het beleid of is er over nagedacht??:eek: