Spamhoek!

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
81
47
18
De eerste keer dat ik de dealer zelf aan de lijn kreeg, wist men meteen welke auto ik had, terwijl ik de betreffende medewerker nooit eerder gezien of gesproken had. Vermoedelijk werkt het computersysteem op nummerherkenning, waardoor jouw "dossier" meteen opent of zoeken ze je gewoon meteen op naam op in het systeem.

Dus het lijkt een warmere band dan het is.šŸ˜‰
Men lijkt bij de Lexus dealer wat alerter op persoonlijke aandacht/ contact, toen ik vorig jaar voor het eerst bij Louwman Exclusive langs ging om de auto een beurt te laten geven, werd ik bij de werkplaatsbalie verwelkomd met mijn naam, wellicht dat ze daar een camera systeem hebben waarmee arriverende auto's in het oog gehouden worden en dat koppelen aan openstaande afspraken?! (y)
Binnenkort daar weer onderhoud afspraak, kijken hoe het dan gaat...

In ieder geval een hele andere prettigere ontvangst dan bij bijv MB, Audi of VW dealer.
Mijn ervaringen daar zijn dat je binnen loopt, vaak voor een balie komt waarachter diverse mensen achter hun bureau zitten waarbij iedereen naar zijn computerscherm zit te staren of aan de telefoon in gesprek is en lijkt te hopen dat een collega als eerste naar de klant gaat, er dus eerst 1 of meer minuten helemaal niets gebeurt/ de klant wordt genegeerd, totdat iemand dan besluit de zware taak maar op zich te nemen (dit uiteraard even aangedikt, maar dat gevoel krijg je daar veelal wel).

Ergste op dat gebied maakte ik eens mee bij een Audi dealer: naar binnen gelopen en bij service balie staande, diverse medewerkers daar achter allemaal druk bezig met "iets" op hun computer. Na zeker 2-3 min in stilte te hebben gewacht, keek uiteindelijk Ć©Ć©n van de medewerkers op met de vraag: wordt u al geholpen?!
Mijn antwoord: wat denkt u zelf.. :mad:

Bij de Porsche dealers wordt je wel vriendelijk verwelkomd door een gastvrouw die je verwijst naar de betreffende balie met daarachter enkele bureau wonende medewerkers en als je daar arriveert dan herhaalt zich vaak alsnog de MB, Audi, VW ervaring... de zeldzame wel nette klantvriendelijke medewerkers die wel gelijk reageren lijken helaas ook daar uitzondering. :cautious:

Je krijgt vaak sterk het gevoel dat het een gunst is dat je er mag komen, men bereid is je te ontvangen wanneer het uitkomt.. wat dat betreft zijn mijn ervaringen bij diverse Lexus dealers in zowel Nederland alsook Duitsland duidelijk veel beter geweest
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
273
154
43
Over die merken kan ik helaas niet meepraten, nooit eentje gehad. Qua service is Lexus niet slecht, maar ook zeker niet de beste service die ik ooit gehad heb. Een voordeel is zeker de leenauto, Volvo vroeg ā‚¬40 voor een S60 en dan was de beurt nog duurder ook. Wat ik vooral een minpunt vind is de bereikbaarheid en communicatie. Dat was bij Volvo Ć©cht wat slagen beter.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Die indruk heb ik wel:sneaky: . De meesten werken daar al jaren. Als ik mā€˜n naam zeg aan de telefoon weten ze wie ik ben, geen kenteken is er nodig om door te geven. Ik noem de meesten daar bij de voornaam. En het is echt een dealer.
Degene achter de balie werkt er ook al zolang ik er kom, maar moet toch gewoon elke keer mijn naam doorgeven en hij noemt mij ook meneer, vind ik zelf altijd zo ongemakkelijk.


Pfoeh, 310PK en bijna 400NM op een aangevroren besneeuwde weg is met achterwielaandrijving, wat oudere, te brede zomerbanden Ć©cht niet te doen. Heb 5x moeten steken om de straat Ć¼berhaupt uit te komen... En bij de supermarkt waren alle parkeerplaatsen ook nog bevroren en lukt het me dus echt niet om in te sturen om erin te rijden, dus ben omgereden tot ik ergens achteraf een vak vond waar geen sneeuw meer lag zodat ik ook weer weg kon komen. Reminder to self: Niet meer doen dus...
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
Pfoeh, 310PK en bijna 400NM op een aangevroren besneeuwde weg is met achterwielaandrijving, wat oudere, te brede zomerbanden Ć©cht niet te doen
Zo stond ik een keer voor een stoplicht met iets minder vermogen weliswaar. Het was koud, er lag verse hagel op de weg en ik had de oude winterbanden van mā€™n vorige auto op de IS laten zetten, ik had ā€˜m toen net een paar weken. Ik kom aanrijden bij het stoplicht en moet wachten voor het rode licht. De motor is koud dus het toerental ligt wat hoger en dan moet ik de rem wat steviger indrukken. En toen bleken die oude, verharde winterbanden geen grip te hebben op dat gladde wegdek. Dan begint je RWD auto gewoon met zā€™n kont lichtjes te kwispelen in stilstand :sneaky:. Het knopjes ā€œSnowā€ helpt dan een beetje, maar nieuw winterbanden maken nog veel meer verschil :giggle:
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Zo stond ik een keer voor een stoplicht met iets minder vermogen weliswaar. Het was koud, er lag verse hagel op de weg en ik had de oude winterbanden van mā€™n vorige auto op de IS laten zetten, ik had ā€˜m toen net een paar weken. Ik kom aanrijden bij het stoplicht en moet wachten voor het rode licht. De motor is koud dus het toerental ligt wat hoger en dan moet ik de rem wat steviger indrukken. En toen bleken die oude, verharde winterbanden geen grip te hebben op dat gladde wegdek. Dan begint je RWD auto gewoon met zā€™n kont lichtjes te kwispelen in stilstand :sneaky:. Het knopjes ā€œSnowā€ helpt dan een beetje, maar nieuw winterbanden maken nog veel meer verschil :giggle:
Dat had een collega ook een keer met een Nissan 200SX met hele dikke turbo waardoor die auto zo'n 400PK had. Ik reed toen een Ć¼bersaaie Polo van het werk. Stond voor me aan het stoplicht, maar kwam niet op gang omdat het daar ook heel lichtjes naar boven liep. Ben maar uitgestapt en heb hem een zetje gegeven, zodra hij maar op gang was ging het wel.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
81
47
18
Dat had een collega ook een keer met een Nissan 200SX met hele dikke turbo waardoor die auto zo'n 400PK had. Ik reed toen een Ć¼bersaaie Polo van het werk. Stond voor me aan het stoplicht, maar kwam niet op gang omdat het daar ook heel lichtjes naar boven liep. Ben maar uitgestapt en heb hem een zetje gegeven, zodra hij maar op gang was ging het wel.
De 200SX had achterwiel aandrijving, de Polo voorwiel aandrijving, logisch dat de SX slechter weg kwam dan de Polo..
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik rijd bij voorkeur op four-seasons, nu dus al zes-en-een-half jaar met achterwielaandrijving. Heeft me nooit in de steek gelaten, maar ik kon er wel leuk mee spelen in de sneeuw op een verlaten bouwterrein een paar jaar geleden ... (y)