Verbruik CT

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Goedemiddag allen,

Na alweer 2 weken rond te hebben gereden moet ik zeggen dat de auto prima bevalt. Inmiddels krijg ik van de baas wel te horen dat hij toch niet echt zuinig is. Dit is in ieder geval de reden dat 2 andere CT's maar even zijn gecancelled....

Misschien wordt het nog beter, maar tot nu toe rij ik 1 op 16,8. Dit met een "normale" versnelling ingesteld. En voor mij normaal rij patroon. Woon werk (veel snelweg hele land door) en af en toe wat korte stukjes.

Op de snelweg haal ik 1 : 15 en met een beetje dorpjes rijden (1:23) wordt dit omhoog gehaald naar een gemiddelde van 1:17.

Ik ben benieuwd wat de andere eigenaren aan gemiddeld verbruik hebben.
 

Huibje

Nieuw hier
25 sep 2015
7
1
3
Beste ketje, Neem mijn petje voor je af, vanwege je mooie resultaat wat betreft je verbruik. Denk niet dat je je streef gebruik gaat halen
aangezien je er 17" wielen onder hebt zitten. Heb deze bij aankoop door 16" laten vervangen, vooral omdat deze er meestal
standaard op zitten en dit scheelt ook voor het verbruik. Heb de auto zelf 14 dagen en zit gemiddeld op 1:20 en een beetje.
Heb vroeger ook automaat gereden en reed ermee als een hybride en dat heeft mij nu geholpen met lekker zuinig rijden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Verbaas me wel over de verschillen...

Zie 1:20,2 voorbij komen... Dan moet je toch bijna achteruit rijden om dat te halen... :brr:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Dit zijn realistische cijfers over een lange periode
bedankt daarvoor om een realistisch beeld te geven voor eventuele belangstellenden van dit model

het verschil zit in gemiddeld gebruik door de jaren heen en niet dat ritje van 90 km/u naar een bestemming met de ramen dicht en airco e.d uit
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Dit zijn realistische cijfers over een lange periode
bedankt daarvoor om een realistisch beeld te geven voor eventuele belangstellenden van dit model

het verschil zit in gemiddeld gebruik door de jaren heen en niet dat ritje van 90 km/u naar een bestemming met de ramen dicht en airco e.d uit

Ook het gemiddeld gebruik door de jaren heen kan bij de CT nogal uiteenlopen. Ik zit na ca. 113.000 km. op een gemiddeld verbruik van 1:18,5.
Als ik weinig op de autosnelweg zou rijden dan zou ik makkelijk een gemiddelde van 1:20 halen.
Iemand die relatief veel op de snelweg zit met snelheden van 120 km/u of hoger komt op 1:16,5 ? 1:17 uit.
Dit zijn allemaal realistische waarden, maar wel afhankelijk van het gemiddelde rijpatroon.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Heb er zes weken in gereden met 17 inch eronder. Reed fluitend 1:20, schat 70% snelweg. Op de snelweg geschat 70% van de tijd 110 km/u op de cruise en de rest standje linkerbaan.
 

agmvd

Nieuw hier
22 jul 2011
4
0
0
Nav eerdere melding:
Inmiddels 135.000 km gereden met mijn CT200h.
Verbruik tot nu toe: 1:16,59

Ik rijd vooral snelweg. Veel cruisecontrol die dan ingesteld staat op de max. snelheid (vaak 120 of 130 km/u).

Inmiddels besteld een IS 300h (full options)
Wederom bij Van Dorst Breda