Stroom voor dashcam aftappen van spiegel

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Hallo CT rijders,

Door een aantal vrij asociale weggebruikers en gebeurtenissen die net goed zijn afgelopen is mijn plan is om een dashcam te gaan inbouwen in de CT en ik wil hiervoor zo min mogelijk dingen van mijn interieur uit elkaar halen, wel wil ik geen kabels over mijn dashboard hebben lopen en het liefst wil ik de dashcam ook niet zien.

Ik dacht dus aan wegwerken achter mijn spiegel en de stroom aftappen van de automatisch dimmende spiegel. Ik heb alleen een paar vragen waar iemand me hier hopelijk verder mee kan helpen.

Hoeveel volt staat op de spiegel? Is dit 12 of 5 volt? Dan kan ik wellicht zoiets gebruiken om dit om te vormen naar 5volt en direct een Micro USB aansluiting: http://www.sitconsecurity.nl/dc-con...?gclid=CL3yg8L9688CFcEp0wodUAEBXA#prettyPhoto

Hoe kom ik het makkelijkste bij de kabels die lopen naar de spiegel? Wat haal ik het beste los?

Wanneer ik aan de klus ga beginnen, zal ik in elk geval foto's maken een een kleine tutorial maken hoe men het hier zelf ook kan inbouwen..:)
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
93
35
18
Ik heb toch maar een hardwire kitje rechtstreeks op de zekeringskast aangesloten. Hier zijn nog 2 aansluitingen​ over dus plug and play.
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
93
35
18
Screenshot_20170413-193347.png Screenshot_20170413-193311.png Ook deze voor aansluiting in zekeringskast
 

RJ-NL

Nieuw hier
18 jun 2016
8
1
0
Bedankt voor je reactie! Ik ga mij er eens in verdiepen. Mijn Xiaomi YI dashcam is Micro USB, dus ik moet even opzoek naar een vergelijkbare.
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
93
35
18
No Title

Mini Harde Draad Kabel Auto Charger Power box Kit voor Dash Cam Camera Recorder Voertuig DVR
 

Bijlagen

  • photo6022.jpg
    photo6022.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 47