Doen??Occasion 2011 Luxury Line met 158000 op de teller

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
goedenavond

ben nieuw op het forum en ben momenteel nog een eigenaar van een 2008 Ford C-max titanium 2.0 16v automaat (full opruim versie) maar sta op het punt om een occasion Lexus CT200h te kopen uit 2011 met 158000 km op de teller. Is altijd onderhouden bij Lexus Zwolle.

Vanochtend hadden we (vrouw en 2 kids van 11 en 12) een proefrit gemaakt en ik en mijn vrouw waren verkocht. Mijn zoon was neutraal maar mijn dochter vond het maar niks.

De auto is compleet en voelt zo ontzettend premium aan! Echt geweldig! En dan met dat Mark Levinson audio systeem! Wauw!!

alleen zag ik wat roestvorming bij de achterremschijven... is dat normaal?

waar moet ik nog meer letten bij deze auto?

voor de rest zag het interieur er prima uit!

De prijs bedraagt 13500€ en voor mijn Ford krijg ik nog 6500€ terug dus dat vind ik wel netjes. Maar dit is een meeneemprijs zonder BOVAG garantie en beurt.. maar wel met APK. Voor €695 meer krijg je een onderhoudsbeurt, interieur en exterieur cleaning, APK en 6 maanden BOVAG.

Over het algemeen lees ik enkel positieve berichten over de Lexus dus vroeg ik me af wat jullie zouden doen. Meeneemprijs of met BOVAG garantie etc?

alvast bedankt voor jullie input
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
88
33
18
Roestvorming op de schijf komt van stilstaan, niets verontrustend. Ct200 is anders dan jou Ford. Ik zeg doen zeker prijstechnisch , meeneem prijs kiezen
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Oh echt? Dus de prijs is marktconform?

En waarom geen BOVAG?

Wat zou de meerwaarde zijn als ik wel voor het de BOVAG garantie etc kies?
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
88
33
18
ieder zijn keuze, ik koop auto's zonder garantie, uiteraard de auto wel goed nalopen. Lexus is betrouwbaar dus ik waag het erop. Prijs voor een LL is goed. Bij aankoop voor de kale prijs, onderhoudshistorie nakijken voor eventueel een olie wissel erbij., wassen en poetsen kun je zelf, polijsten kan je overwegen.Let even op het profiel van de banden. Ik denk wel dat de C-max groter is.(kids en bagageruimte). of vergis ik me..
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
ieder zijn keuze, ik koop auto's zonder garantie, uiteraard de auto wel goed nalopen. Lexus is betrouwbaar dus ik waag het erop. Prijs voor een LL is goed. Bij aankoop voor de kale prijs, onderhoudshistorie nakijken voor eventueel een olie wissel erbij., wassen en poetsen kun je zelf, polijsten kan je overwegen.Let even op het profiel van de banden. Ik denk wel dat de C-max groter is.(kids en bagageruimte). of vergis ik me..

C max is idd groter en dat maakt de keuze moeilijker... maar de Lexus is werkelijk waar prachtig en rijdt geweldig! Dus ja... moeilijk kiezen
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Zijn er nog punten waarop ik moet letten? Heb alleen een rondje om de auto gelopen en het zag er allemaal prima uit. En daarna proefrit van een half uur/3 kwartier... over normale wegen en klinkerwegen...

ik denk dat ik wel voor BOVAG ga. Zodra ik de auto heb wil ik dan een hybrid check laten doen bij de dealer. Of is dat overbodig?
 

maar-teng

Nieuw hier
19 feb 2017
9
0
0
Ik moest als bijbaan altijd lease auto's ophalen en afleveren. Zo ook een keer een CT200h met 220k op de teller. Flink getest zullen we maar zeggen:giggle:, kon niks opmerken, voelde als nieuw aan.

Lexus is gewoon een erg betrouwbaar merk en met 160k km is die zeker niet op z'n einde. Zou persoonlijk ook voor de BOVAG gaan.

Autoblog heeft er een buyers review van trouwens!: https://www.youtube.com/watch?v=ypb-UCMSsWM
Daar geven ze aan dat je een ct200h praktisch blind kunt kopen
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Ik moest als bijbaan altijd lease auto's ophalen en afleveren. Zo ook een keer een CT200h met 220k op de teller. Flink getest zullen we maar zeggen:giggle:, kon niks opmerken, voelde als nieuw aan.

Lexus is gewoon een erg betrouwbaar merk en met 160k km is die zeker niet op z'n einde. Zou persoonlijk ook voor de BOVAG gaan.

Autoblog heeft er een buyers review van trouwens!: https://www.youtube.com/watch?v=ypb-UCMSsWM
Daar geven ze aan dat je een ct200h praktisch blind kunt kopen

Thanks voor je bericht! Ik zal de review gaan bekijken!!
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Heb de CT200h vanochtend opgehaald en heb al wat ritjes gemaakt!! Wat een fijne auto zeg! Ben er helemaal blij mee!!