Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Is het een gezins auto die CT200H?

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Is het een gezins auto die CT200H?

    Hallo,

    Zoals ik gemeld heb in het voorstel rondje zitten we in een orientatie fase voor een Lexus CT200H.
    Gezien we wellicht wat onzekerheid tegemoet gaan wil ik wel zekerheid van een auto.
    Deze moet gewoon bij de dealer vandaan komen, ik zag wel dat je dan gewoon 2 jaar garantie krijgt als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen.
    Daar kan ik wat mee. Zat zelf te denken een auto uit 2013 of 2014. Budget is wat flexibel. tussen de 15 - 20 K. Waarbij 20K de max is. Dus geen 20.001. Nee 20.000

    Gezien ik in het verleden diverse Opels heb gehad ben ik natuurlijk ook bij de Opel dealer geweest. En daar staat dan de Opel Ampera. Probleem wat ik daarmee heb is dat ik mij als een gevangen vis in die auto voelde. Ben zelf 1.90m en zeg een 150 kilo. Dus niet de smalste. Verder viel op dat de achterbank 2 aparte soort kuipstoeltjes zijn. Op dit moment zitten wij nog in de kinder stoeltjes tijd. Oudste dochter word 5, jongste dochter is 2. Kortom dat ging allemaal niet zo makkelijk met die stoeltjes.
    Kofferbakje is zeg maar formaat kratje bier. Nu zijn we wel op een punt dat de kinderwagen maar zelden meer mee hoeft.

    Ik ben toen gaan kijken hier in de buurt waar ze een CT200H hadden staan geen lexus dealer. Ben daar naartoe gegaan. En tja daar gaven ze het gevoel van : verdomme heb je weer een klant. pff. Moet ik weer opstaan.
    Daar kwam eigenlijk niks zinnigs uit de verkoper. Ik ging op de bijrijders plek zitten, gezien ik daar vrij vaak zal vertoeven. Ik laat me graag rijden. En kwam met m'n hoofd tegen het dakje aan. Alles stond ook zo afgesteld van die stoelen alsof er een dwerg in had gereden. Geen hulp van de verkoper, die stond er maar een beetje bij van : rot je nog een keer op, je koopt toch niks.
    Kofferbakje nog bekeken, is ook niet ruim maar wel ruimer als van de Opel. Maar goed ik was er al zo klaar mee dat ik hem vriendelijk bedankte en weg ben gegaan.


    Hoe ben ik bij Lexus terecht gekomen. Ik heb op de ANWB site gezocht naar betrouwbare auto's. Daar stond de CT200H in de top 5.
    Toen ging ik zoeken naar zuinige auto's, en daar kwam ik hem weer tegen.
    Gezien wij hier om niks in de auto stappen is het wel prettig dat het betaalbaar blijft. Boodschapjes doen is een dorpje verderop. Even bij Opa en oma langs is ook een paar dorpjes verderop. Wij gaan nog wel eens naar Den Bosch een 15 km. In het weekend willen we nog wel eens een rondje Breda doen das dan een goeie 70km enkele reis.
    Prive rijden we toch zeker wel een 25.000 per jaar. Misschien dat het nu wat minder word omdat ik geen lease auto meer heb en zelf alles moet betalen.

    Waar moet de auto aan voldoen :

    1: We kopen hem nu, en hij moet toch zeker wel 10 jaar mee gaan. Wij kopen een auto en rijden hem af. Zorgen voor regulier onderhoud. Onze nissan Primera kochten we nieuw en na 20 jaar was het op. Als een auto goed is zijn wij goed voor de auto en blijft hij bij ons tot z'n laatste adem.

    2: Zuinig zijn. Das relatief natuurlijk. Een maat van me heeft een nissan 350z en die is blij als hij 1 op 5 haalt. Voor mij is zuinig alles boven de 1:15

    3: Moet betaalbaar blijven. Als voorbeeld heb ik bij mijn huidige Mercedes al 3 keer een kapotte turbo gehad (nieuwe auto), dus wel garantie maar toch. Normale slijtage van onderdelen is normaal. Maar liefst niet teveel verrassingen als ze ouder worden.

    4: Comfort vinden wij heel belangrijk. Je moet goed kunnen zitten, een goed klinkend stukje muziek is een pre. Het moet gewoon prettig vertoeven zijn in de auto, ook als je er een paar uur in zit.

    Minder belangrijk :

    5: Vermogen is volgens mij geen issue. Voorheen lease de ik auto's en koos ik voor de meeste pk's. Nu is het zo dat ik ze uitzoek op wat zit er allemaal in, comfort, stoelen, muziek installatie. Het hoeft allemaal geen 250 km per uur meer te kunnen. En ik hoef niet als eerste bij een stoplicht weg te zijn.
    Zolang je maar een beetje mee kunt komen.


    Ik ben nogal een ouwehoer, ik merk dat nu weer. Moet ik iets aan doen. lange stukken tekst.

    Eigenlijk de kern vraag is. Is een CT200H te gebruiken als gezins auto. Alle reviews die je leest is commentaar van de krappe achterbank.
    Wellicht moeten we een keer een Lexus zaak in lopen en kijken of ze daar wat vriendelijker zijn. Meen dat er ook in Breda 1 zit.

    Maar goed praktijk ervaringen van jullie vind ik veel belangrijker als sjefke die auto's staat te verkopen voor z'n brood winning.
    Gaan we hiermee een goede koop doen als gezin?

    alvast dank
    Rien


  • #2
    Hoi Rien, welkom op het forum. Om maar met de deur in huis te vallen, ik weet niet hoe groot je kinderen zijn en hoe vaak ze nog meerijden maar ik denk niet dat de CT200h erg geschikt is als gezinsauto. Ik denk dat je met een Prius beter af bent (zelfde techniek, langere wielbasis, grotere kofferbak). Wij hebben twee kinderen die misschien een keer in de paar maanden mee rijden naar familie. Dat is prima te doen, ik zet mijn stoel dan een tandje dichter bij het stuur. Op vakantie gaan met z'n vieren zou echt behelpen zijn, zeker met de kleine kofferbak. Maar daar kun je eventueel een dakkoffer voor nemen natuurlijk. De stoelen van de CT200h zijn heerlijk maar behoorlijk gevormd/getailleerd/hoge wangen. Ik heb een normaal postuur/88KG/1.93m en zit er prima in, maar ik voel de stoelwangen wel. Ik kan me voorstellen dat de stoelen voor een groter postuur minder lekker zitten. Verder is het een van fijnste auto's die ik ooit heb gehad. De rest van je eisen, daar voldoet hij zeker aan: Luxe gevoel, goeie muziekinstallatie (vanaf 10 speaker versie), zuinig (1 op 17,5 gemiddeld inclusief winter en veel korte stukken, 17"banden).
    Groetjes,

    Commentaar


    • #3
      Daar kan ik wat mee ervaring uit de praktijk. De kindjes hier zijn nog vrij klein. Oudste is 4 en de jongste 2. Ik moet zeggen in de Benz die we nu hebben is de kofferbak vol als de kinderwagen mee gaat. Boodschappen doen is dan altijd passen en meten. We komen nu op een punt dat de kinderwagen alleen nog mee gaat als we een dagje uit zijn. En ik denk dat we met een opvouwbare buggy ook al een heel eind komen. Hebben namelijk jaar kaarten voor Ouwehand. Dus we zijn daar nog wel eens. We hebben nog een Mazda premacy (de kroket genoemd) met trekhaak waar de vrouw nu vooral in rijd. Als we een keer een Ikea kast kopen moeten we toch met de Mazda op pad.

      Moeten toch eens snel op bezoek bij de lexus dealer om te kijken hoe het nu in het eggie gaat met ons 4 in die auto.

      Commentaar


      • #4
        Hallo Rien,
        Zelf ben ik pas kort Lexus-eigenaar.
        Hiervoor heb ik van alles en nog wat gereden (Zie eventueel mijn voorsteltopic);
        Duits, Italiaans, Japans.
        Wat mij daarbij is opgevallen is het probleemloze dat de Japanse auto's mee hebben.
        Nauwelijks meer dan benzine, ruitensproei en bandenlucht hebben we er in moeten doen.
        Dat was wel anders met de europese producten...

        Qua ruimte heb ik gemerkt dat je met beperkte ruimte steeds creatiever om gaat.
        Na een Arosa en 3 Mini's weet je dat wel.
        Jullie hebben weliswaar 2 kinderen meer dan wij, ook dan zul je oplossingen bedenken om de ruimte optimaal te benutten. Zo noem je zelf al een oplossing voor de kinderwagen.

        Als je hoog in een auto zit (ik ben ook een zitreus met korte benen en lang bovenlijf) doe je er goed aan om schuif/kanteldaken te vermijden. Die kosten je veel kostbare centimeters hoofdruimte.

        Qua verbruik zul je met de CT200h, en meer nog met de Prius (want lichter en nog aerodynamischer), aangenaam verrast worden. 1:20 is best haalbaar. En als je stinkend je best doet is 1:24 ook mogelijk.
        Maar dat gaat je wel extra reistijd kosten.

        De betrouwbaarheid van Toyota en Lexus is over heel de wereld wel bekend.
        Daarover hoeven we geen tijd te verspillen.
        Qua onderhoud zal het daarmee ook wel goed zitten.


        Ga gewoon eens met je gezin proefrijden.
        En het liefst bij een geautoriseerde dealer.
        Je zult zien dat ze jullie daar veel prettiger ontvangen dan bij die handelaar waar je eerst was.
        Ook zul je, denk ik, aangenaam verrast worden door het comfort.
        De stilte, de graploze automaat, het goede meubilair, de rijke uitrusting...

        Hou ons op de hoogte!?

        Groetjes,
        Roy

        Commentaar


        • #5
          Hoi Rien,

          Ik heb de CT200h LL 4 jaar gereden. In die tijd was ik single, kinderen het huis uit. Ik heb hem ervaren als een fijne, comfortabele, zuinige en probleemloze auto. Mijn all-time gemiddeld verbruik was 1:18,5. Ik ben op mijn 56e overgestapt naar een auto met een hogere zit en meer ruimte. De CT200h is doorverkocht aan een collega, die hem nu als 2e auto gebruikt. Goedkoop in onderhoud en betrouwbaar, kan nog vele jaren mee. Maar als mijn collega een reis of uitstapje maakt met de familie (1 kind), dan pakt hij zijn eigen auto (vanwege de ruimte).
          Mijn dochter en schoonzoon hebben een CT200h gereden (als enige auto), maar hebben deze na de komst van hun eerste kind ingeruild tegen een ruime stationcar.
          Ik persoonlijk zou deze auto niet kiezen als ik een gezin had met jonge kinderen, maar dat is slechts mijn mening.

          Enkele andere aandachtspunten:
          De stoelen waren voor mij prima (met regelbare lendensteun), maar met jouw postuur zou ik zeker eerst een lange proefrit maken.
          Mijn CT200h reed op 17" wielen. Rijden op glad asfalt was werkelijk een genot, maar een rit met 100 - 120 km/u op een ruwe Belgische autoweg was een groot ongenoegen vanwege het doordringende en erg irritante afrolgeluid, dat op den duur vermoeiend wordt. Dit was mede afhankelijk van het type band, maar 16" wielen zijn in dat opzicht comfortabeler. Ik heb dit nadeel zoveel mogelijk teruggedrongen door bij de aanschaf van nieuwe banden heel goed te letten op het rijcomfort van de band.

          Succes met je keuze,
          Peter

          Commentaar


          • #6
            Hallo Rien,

            ik heb zelf een GS300 en vorige week een CT gehad als leenauto omdat die van mij een beurt nodig had. Ik ben 1,68 lang en een vrouw en het komt misschien dat ik anders gewend ben maar ik vond de CT erg krap aandoen. Ik heb mijn twee jongens van 2 en 4 in de autostoeltjes achterin gehad en ook daar vond ik het krapjes hoor met de voetjes. Voor een persoon, stel zonder kinderen of als tweede auto zou ik zeggen doen, maar als gezinsauto zou ik in ieder geval nooit een CT Overwegen.

            succes met je keuze.

            groetjes Yvonne
            Begonnen met IS200 daarna een RX300 en nu trotse eigenaar van een GS300

            Commentaar


            • #7
              Er blijken meerdere ouders de CT te krap te vinden als gezinsauto.
              Wat ik mij, als één helft van een kinderloos stel, afvraag is:
              Hoe doen ouders dit met hun Toyota Yaris of Auris?

              Commentaar


              • #8
                Ja, het is een beetje wat je gewend bent en wat voor eisen je stelt. Ik rijd nu een Ct200h en had hiervoor een IS200. Het voelt voorin wat krapper in de CT tov de Is200. Op de achterbank is er iets meer beenruimte en qua bagage is het ongeveer gelijk. Wij zijn met z'n drietjes met een peuter en dat is allemaal best te doen. Zo nu en dan mijn bejaarde moeder ook op sleeptouw en dat gaat ook prima. Grote vakantiereizen met volle bepakking zal wel krap worden maar evengoed ontzettend veel comfortabeler dan met het OV.

                Commentaar


                • #9
                  Dank jullie allemaal voor de input.
                  Het gaat deze niet worden. Ik ben zelf niet de slankste om het voorzichtig uit te drukken. 1.90m lang. De voorstoelen moet ik me inwurmen en zonder een proefrit gemaakt te hebben is al duidelijk dat ik die auto moet aantrekken. Als we de jongste op de achterbank zetten (2) dan moet de voorstoel vrij ver naar voren. Die beentjes van die kleine steken recht vooruit. Bij de oudste gaan de beentjes al naar benee, dus daar kun je wat ruimte winnen. Als pa en ma dan een keer wisselen met rijden moeten we ook altijd die stoeltjes om zetten. Op zich geen drama. Dat is nog wel te doen. Dan gaat pa op de bijrijders stoel zitten waar ik veel zal vertoeven,De vrouw rijd graag auto namelijk, en dan valt op dat die stoel hoog staat. Mijn kruin zit tegen het dakje aan. En zit niet prettig. Blijkbaar kan de bijrijders stoel niet naar benee? Ik dacht dat hij een grap maakte.
                  Dit gaat hem niet worden. Weer terug naar huis best wel teleur gesteld.

                  Toen op internet eens kijken. en nu blijkt dat een IS300h het grotere broertje is?
                  Die is wel wat duurder. Wil nu eens kijken of dat wat is. Ik ben namelijk erg gevoelig als ik een 2e hands auto koop waarbij ik nog 2 jaar garantie krijg.


                  Commentaar


                  • #10
                    IS300h.... het grote broertje... niet te vergelijken joh ! IS300h is een compleet andere klasse.
                    Heb er een paar keer in mogen sturen, wat een auto !! Je kunt eventueel ook nog naar de GS kijken.
                    Maar met de IS300h zou je zeker geen verkeerde keuze maken. Toevallig net een topic over het verschil in gewicht etc tussen IS en GS.
                    IS is vergelijkbaar met de 3-Serie BMW en de G met de 5-Serie ( zo ongeveer )
                    " Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC ! "
                    | H&R | K&N | Koni Sport | Stoptech Sport Kit | Yokohama S-Drive |

                    Commentaar


                    • #11
                      Jammer, Rien.
                      Maar nu weet je dat in elk geval zeker dat de CT geen goede keuze voor jullie is.
                      Had je ook al in de grotere Prius een proef-zit gedaan?

                      Commentaar


                      • #12
                        De IS300h valt ook af. Vind het geen gemakkelijke auto om uit te stappen. En wederom zit ik met m'n kruin tegen het plafondje met de stoelen in de laagste zit. En dan het uitklimmen.
                        Ben daarna naar de buren gelopen van Toyota. En die verwezen me ook richting de prius +, ben de naam alweer kwijt. In ieder geval groter ook wat hogere instap. Eigenlijk valt die auto niet eens heel erg tegen. Mogelijkheid om opa en oma mee te nemen en de kids op 2 kinder zitjes achterin.

                        Commentaar


                        • #13
                          Ik zeg GS
                          " Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC ! "
                          | H&R | K&N | Koni Sport | Stoptech Sport Kit | Yokohama S-Drive |

                          Commentaar


                          • #14
                            Ik vond de CT200 ook veel te klein achterin, met een kinderstoeltje is het sowieso no go.. kids tussen de 6 en 10 misschien netaan te doen maar houdt niet over.

                            Commentaar


                            • #15

                              Helaas maar waar. Het lexus avontuur houd op voor het nog begonnen is.
                              Iedereen hartelijk bedankt voor de bijdrage.
                              Het heeft ons in ieder geval geholpen om geen miskoop te doen.

                              Commentaar

                              Werken ...
                              X