Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Onderhoudsbeurt

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Dan word je gebeld met een reparatievoorstel.
    GS450h, Executive, 2006

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door AZ88 Bekijk bericht
      [...]

En ik vroeg me nog af of het vervangen van bijvoorbeeld luchtfilter/remblokken e.d. bij de adviesprijs van de onderhoudsbeurt in zit? Of komt dat nu bij de prijs van de onderhoudsbeurt op? Er staat namelijk een waslijst aan zaken die worden 'geïnspecteerd' tijdens de beurt, dus moet ik er vanuit gaan dat wanneer er iets vervangen moet worden dit bij de prijs op komt?
      Het hangt af van welke onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd. Als je bijvoorbeeld aan een 90k-beurt toe bent, dan zitten de benodigde bougies in de prijs van de beurt, want ongeacht wat de status van die bougies is: ze gaan eruit bij 90k en worden vervangen omdat ze hun quotum vonkjes achter de kiezen hebben. Zo ook met filters. Bij een 60k beurt zitten géén bougies, maar bijvoorbeeld wel weer de ATF voor de automatische transmissie bij de prijs in, omdat de beurt voorschrijft dat de ATF bij 60k moet worden ververst.
      Zaken als remblokjes en -schijven zijn net zo onvoorspelbaar als slijtage aan banden en ruitenwisserbladen. De een doet 45k met remblokjes, de ander 75k. De een krijgt ze op de rekening van de 45k-beurt, de ander niet (maar dan bij de 60 of 75k-beurt). Zijn ze 'op', worden ze vervangen en in rekening gebracht. Als er een wat steviger bedrag met de vervanging gemoeid is (bijvoorbeeld bij remschijven), zal men vooraf contact met je gaan opnemen en de vervanging adviseren / overleggen. Maar ze kunnen je altijd vooraf precies vertellen wat bij de prijs in zit en wat niet.
      GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
      IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

Commentaar

Werken ...
      X