Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Geluid dat er niet hoort

Ineenstorting
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Het geluid is niet hard. De frequentie blijft bij alle snelheden gelijk. Ik denk niet dat het een lager in motor of CVT is, en ook geen wiellager. Deze snelheden variėren continu. Zeker in de CVT. Daarin lopen de toerentallen ook behoorlijk hoog op en zouden de lagers moeten gaan gieren als een gek.
    Dus moet het iets zijn wat een constante snelheid heeft. Ik weet niet hoe het met de airco, waterpomp enzo zit. Bij meeste auto's worden die met een multiriem aangedreven en gaan met toerental mee. Hoe dat bij de ct werkt weet ik niet. Misschien hebben die een eigen aandrijving. Dan zou best de waterpomp de boosdoener kunnen zijn.

    Toen ik de auto in maart kocht had ik nog yokohama banden achter die gecupt waren maar nog voldoende profiel hadden. Toen viel het niet op. Na 15k bij de beurt de banden vervangen maar toen viel me het geluid ook niet op. Nu ik op winterbanden rij, is het me opgevallen. Ik hou het vooralsnog op afrolgeluiden van de banden.
    Wat ik nog wel wil testen is of er verschil zit in geluid wanneer de airco aan of uit staat en of het rijden in sport of eco nog verschil maakt. EV mode gebruik ik nooit, maar dat ga ik ook testen.


    Commentaar


    • #32
      Misschien binnenkort een Lexus meetup houden om elkaars bijzondere geluidjes te vergelijken?
      GS450h, Executive, 2006

      Commentaar


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Rene77 Bekijk bericht
        ... Deze snelheden variėren continu. Zeker in de CVT. Daarin lopen de toerentallen ook behoorlijk hoog op en zouden de lagers moeten gaan gieren als een gek...
        Dat gaat zeker op voor de uitgaande as van de CVT. Maar die heeft ook een ingaande as met een -zeker in vergelijking tot de uitgaande as- relatief constant toerental. Wat dacht je daarvan?

        GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
        IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

        Commentaar


        • #34
          Ben wel benieuwd of we hetzelfde "probleem" hebben.

          Commentaar


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Rene77 Bekijk bericht
            Ben wel benieuwd of we hetzelfde "probleem" hebben.

            Ik ook!
            Als dat zo is dan zullen er meer zijn en gaat de stelling van Lexus 'dat ik de enige ct heb met dit geluid' niet op...

            Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam? (zie suggestie van Arbitrator)

            Commentaar


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door PeterG Bekijk bericht



              Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam? (zie suggestie van Arbitrator)
              Ik woon zelf in Almere.
              Ik begin nu zelf nieuwsgierig te worden naar al die onverklaarbare geluidjes.

              GS450h, Executive, 2006

              Commentaar


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht

                Dat gaat zeker op voor de uitgaande as van de CVT. Maar die heeft ook een ingaande as met een -zeker in vergelijking tot de uitgaande as- relatief constant toerental. Wat dacht je daarvan?
                Dat klinkt behoorlijk technisch... werkzaam in de branche? Eigenlijk was ik inderdaad op zoek naar een draaiend onderdeel dat niet meegaat in toeren en/of rijsnelheid, dit lijkt er aardig op!

                Commentaar


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht

                  Ik woon zelf in Almere.
                  Ik begin nu zelf nieuwsgierig te worden naar al die onverklaarbare geluidjes.
                  Mocht René 77 er oren naar hebben dan voel ik een muzikale meeting aankomen

                  Commentaar


                  • #39
                    Ik woon niet in de buurt van Amsterdam. Tenzij je Nieuw-Amsterdam bedoeld.
                    De CVT heeft een planetair tandwiel systeem met 3 variabele in/uit gangen. 1 voor de benzinemotor, 1 voor Motor/Generator1 en 1 voor MG2. MG2 zit via een ander planetair systeem met de wielen verbonden. MG1 regelt de overbrenging.
                    MG2 draait met de snelheid van de wielen mee.
                    Kijk eens op: http://eahart.com/prius/psd/
                    en speel eens met de simulator onderaan de pagina. (flash)
                    Je zult zien dat er behoorlijk gevarieerd kan worden met de verschillende in en uitgangen. Als het een lager hierin zou zijn dan is het geluid continu aan het veranderen.

                    Commentaar


                    • #40
                      Da's niet in de buurt idd Ook van jou een behoorlijk technisch verhaal met bijbehorende plaatjes Ben benieuwd of je nog iets wijzer wordt met hetgeen je nog wil testen! Let me know!

                      Commentaar

                      Werken ...
                      X