Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Brrrom

Ineenstorting
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

De mijne wel. En gelukkig maar.. Ik bedoel, allemaal leuk hoor die memory seats en Mark Levinson en zelfdimmende buitenspiegels. Maar als die zonnebril vakje er niet was, ging het feest mooi niet door. ;-)

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Marco12 Bekijk bericht

Ik vind dat je genoeg geluid hoort in de CT. windgeruis, en de 17 inch banden laten je genoeg voelen op wat voor ondergrond je rijdt. En dan het gevoel hoe strak en snel je een bocht kunt nemen, genoeg rijplezier voor mij.
      Sluit ik me helemaal bij aan.
      Tuurlijk, deze Atkinson 4 pitter klinkt onder belasting niet mooi.
      Ik heb andere auto’s gehad die een indrukwekkender geluid poduceerden.
      Maar hoe dit rijdt, stuurt en voelt... ik heb weinig behoeft om er wat aan te veranderen.
      En als ik hoor dat de volgende versies er merkbaar op vooruit zijn gegaan...
      Dan zie ik geen aanleiding om elders te gaan shoppen voor “de volgende”.

edit: ik ben trots op mijn zonnebrilvakje. :-)
      eeddiitt: en wat te denken van de stoplichtsprintjes?
      Menig petje heeft zich al vergist in hoe rap een CT in sportstand weg komt.
      Toe gegeven, bij 80 km/u zijn de meeste sprint helden wel weer bij.. maar vaak hebben ze daarvoor hun rev. limiter moeten activeren.

Commentaar

uitzonderingen daar gevallen natuurlijk zoals sommige CT rijders wel kenbaar maken ,
        geniet van de goede eigenschappen zoals door gebruikers beschreven

ik ben blij om te lezen dat Erjee een zonnenbril vakje heeft
        Lexus SC400 1992 indigo blue pearl
        1 ste prijs verkiezing mooiste Lexus 2015 ,3de prijs 2016
        BC schroefset / 19 inch staggered
        http://vb.lexusforum.nl/forum/lexusf...s-modificaties

Commentaar

Is het nou zonneNbrillebakje of zonnebrilleNbakje of zonnenbrillenbakjen?
          GS450h President 2008

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Frank2b Bekijk bericht
            Is het nou zonneNbrillebakje of zonnebrilleNbakje of zonnenbrillenbakjen?
            De spelling is al net zo mysterieus als de aanwezigheid er van.
            GS450h, Executive, 2006

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door SC400nl Bekijk bericht
              misschien een rare vraag hoor , maar missen jullie (CT rijders) niet de rij beleving ? , geen kraakje geen brommertje geen trilling geen afrol geluid of wind geruis ?
              Ik rij voor mijn werk in een vrij nieuwe Mazda 6 en die wagen maakt mijn dagelijkse rit van een uur vreselijk saai , geen gevoel met de weg geen rij beleving en daardoor minder oplettend
              zit overigens ook geen zonnebril bakje in maar dit ter zijde
              Jij lijkt mij de ideale kandidaat voor mijn ct met extra geluidjes/rijbeleving! Interesse? En MET zonne(n)bril vakje!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door PeterG Bekijk bericht

Jij lijkt mij de ideale kandidaat voor mijn ct met extra geluidjes/rijbeleving! Interesse? En MET zonne(n)bril vakje!
                Lexus SC400 1992 indigo blue pearl
                1 ste prijs verkiezing mooiste Lexus 2015 ,3de prijs 2016
                BC schroefset / 19 inch staggered
                http://vb.lexusforum.nl/forum/lexusf...s-modificaties

Commentaar

https://handleidingkwijt.com/lexus-ct-200h-2011/

In de handleiding staat op pagina 30:
                  Er kunnen trillingen voelbaar zijn als de benzinemotor in of uitgeschakeld word.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht

Maar... zit er een zonnebrilbakje in jouw CT?
                    Natuurlijk Bij de CT zit het zonnebrillenvakje tgegn het dak, in de unit waar ook de interieurverlichting in zit.

Commentaar

Grrrmbl Ik heb in het portiervak aan de binnenkant dan maar een hoesje geplakt. Het werkt wel maar ik mis dat bakje in het plafond danig!
                      GS450h President 2008

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Rene77 Bekijk bericht
                        https://handleidingkwijt.com/lexus-ct-200h-2011/

In de handleiding staat op pagina 30:
                        Er kunnen trillingen voelbaar zijn als de benzinemotor in of uitgeschakeld word.
                        Dat klopt. Meestal lees ik ook de complete handleiding - in dit geval 646 pagina's plus de 120 van de navigatie - voordat ik een auto koop. Ik denk dat iedereen dat doet... Dat is natuurlijk handiger dan dat de verkoper van een auto de koper meld dat er bepaalde zeer afwijkende zaken zijn waarop je zou moeten letten. Zoals ik al eerder zei: was dat het geval geweest dan had ik de auto niet gekocht. Overigens staat elke handleiding vol van dit soort opmerkingen, voornamelijk als juridische indekking.

Commentaar

Voel je die trilling/bromm nu nog steeds even erg als paar weken geleden? Ik bedoel. de temperatuur buiten is gedaald en en motor gaat minder vaak uit bij het rijden. Merk je daar verschil in?
                          Ik namelijk wel. Het komt bij mij nu minder vaak voor.
                          Wat ook veranderd is, is het andere geluid wat je ook beschrijft. Mijn winterbanden hadden maar 2 bar. Dit is nu 2,5 bar. Nu klinkt dat geluid van "kapotte lager" een stuk duidelijker op sommige wegen. Vooral op wegen waar een laag split op zit.

Handleidingen lees ik pas nadat ik een tijdje zelf geprobeerd heb en er dan niet uitkom of om te kijken of er nog opties zijn die ik niet ontdekt heb. 700+ pagina's lees je ook niet zo maar ff door.

Commentaar

Het geluid dat klinkt als een kapot lager kan eventueel het cuppen van de banden zijn. Ik had er ook last van, dacht écht dat er een lager naar de galemiezen was. Met nieuwe banden nu is het geluid weg.
                            GS450h President 2008

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Rene77 Bekijk bericht
                              Voel je die trilling/bromm nu nog steeds even erg als paar weken geleden? Ik bedoel. de temperatuur buiten is gedaald en en motor gaat minder vaak uit bij het rijden. Merk je daar verschil in?
                              Ik namelijk wel. Het komt bij mij nu minder vaak voor.
                              Wat ook veranderd is, is het andere geluid wat je ook beschrijft. Mijn winterbanden hadden maar 2 bar. Dit is nu 2,5 bar. Nu klinkt dat geluid van "kapotte lager" een stuk duidelijker op sommige wegen. Vooral op wegen waar een laag split op zit.

Handleidingen lees ik pas nadat ik een tijdje zelf geprobeerd heb en er dan niet uitkom of om te kijken of er nog opties zijn die ik niet ontdekt heb. 700+ pagina's lees je ook niet zo maar ff door.
                              Bij mij is het niet minder. Inmiddels nogmaals contact gehad met Lexus Nederland. Het vermoeden bestaat dat de accu heel slecht presteert, iets wat bijna niet voorkomt. Zoals gezegd staat een accucheck voor 5 januari gepland.

Ik sta nu ook op de winterset, deze zijn een stuk rumoeriger en overstemmen het zoemende geluid, dat ben ik voor nu dus even kwijt

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Frank2b Bekijk bericht
                                Het geluid dat klinkt als een kapot lager kan eventueel het cuppen van de banden zijn. Ik had er ook last van, dacht écht dat er een lager naar de galemiezen was. Met nieuwe banden nu is het geluid weg.
                                Heb twee zomersets geprobeert en nu de winterset. Met de zomerbanden geen verschil, de winterbanden overstemmen het gezoem...

Commentaar

Werken ...
                                X