Brrrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
Behalve het geluid in mijn ct dat ik elders beschreef (zie hieronder) is er nog een geluid dat ik als storend ervaar: een donkere brom die ook door de auto trilt. Dit gebeurt op verschillende momenten bij verschillende snelheden. Het zijn korte momenten, maar wel duidelijk waarneembaar. Hiermee heb ik mij ook gemeld bij mijnheer Lexus. Volgens hem is dit het 'twijfelen' in de aandrijflijn tussen de benzinemotor en de elektromotor. Dit is bekent bij Lexus en wordt bestempeld als een product eigenschap.

Wat ik graag zou weten: bemerken jullie dit geluid ook? Zo ja, hoe vaak? Zo ja, vind je dit storend? Zou je de auto hebben gekocht als Lexus je op deze 'product eigenschap 'had gewezen? Met de proefrit heb ik dit helaas (net als het andere geluid) niet bemerkt, anders had ik de auto niet gekocht. Hiervoor heb ik een Honda Civic hybride en een Insight gehad, beiden hadden dit niet.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Dat lijkt me een goed plan.
In welk deel van het land woont je CT?
Ik wil best eens een stukje rijden om wat CT?s met elkaar te vergelijken.
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
Doordat je je zo goed hebt ingelezen en nergens iets gelezen hebt over deze zogenaamde producteigenschap kun je gerust stellen datje in een uitzonderlijke situatie zit.
Sommige mensen reageren gevoeliger op bepaalde eigenschappen dan andere.
Jij reageert blijkbaar sterk op de brom.
Ik reageer zeer sterk op rammeltjes en rateltjes.
Je bent de eerste die er over begint.
Anderen reageren dat ze het wel herkennen, maar er zich niet aan storen.
Ik vind het vervelend voor je dat je je zo stoort aan deze brom.
Als je daarom gauw een andere auto zult kopen begrijp ik goed.
Om vergelijkbare reden heb ik vaker auto’s ingeruild.

Dat lijkt zo te zijn idd. Net als jij ben ik ook gevoelig voor rammeltjes en geluidjes die er eigenlijk niet horen te zijn. Inruilen was wel het plan, maar is erg kostbaar, is inmiddels gebleken. Moet dus maar een paar jaar doorbrommen:(
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
Bij mijn CT valt mij eigenlijk niets bijzonders of storends op. Misschien moet je nog een keer een proefrit met een andere CT maken, met de ervaring die je nu hebt kun je dan kijken of die hetzelfde euvel heeft, of dat er toch een afwijking aan jouw auto is.

Voor 5 januari staat er een check van het accupakket gepland en een proefrit in een ct van 2014. Wordt vervolgd!
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Tegen Amsterdam aan. Lijkt goed plan, eerst ff accupakket checken en proefrit met ct van 2014.

Dan scheiden ons een slordige 200 kilometers.
We wachten even de check-up en de proefrit af.
Daarna kijken we of er voldoende interesse is in een CT Meeting.
:oops:
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Modeljaar 2014 is stiller door beter isolatie en de CVT heeft een nieuwere computer waardoor hij bij optrekken minder snel in toeren klimt. Rijd echt heel anders.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
misschien een rare vraag hoor , maar missen jullie (CT rijders) niet de rij beleving ? , geen kraakje geen brommertje geen trilling geen afrol geluid of wind geruis ?
Ik rij voor mijn werk in een vrij nieuwe Mazda 6 en die wagen maakt mijn dagelijkse rit van een uur vreselijk saai , geen gevoel met de weg geen rij beleving en daardoor minder oplettend
zit overigens ook geen zonnebril bakje in maar dit ter zijde
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM en Arbitrator

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik heb, heel, heeeel lang geleden wel eens een tijdje een Austin Mini bezeten. En daarna een Toyota Corolla. En wat meer recent een Smart ForTwo. (Dat was ?cht niet slim!) Over rijbeleving gesproken ... :sneaky: Sommige mensen vinden dat heel geweldig, rijden in oude Morrisjes, Eenden, Kevers, Dafjes, Citroentjes en alles wat maar antiek is. "Zo worden ze niet meer gemaakt" roepen ze dan. "Nee, natuurlijk en gelukkig niet", denk ik dan weer.... Maar ieder zijn meug!

On topic: Ik denk dat de aanbeveling van Jvrr om bougies en luchtfilter te vervangen en de injectoren te reinigen mogelijk soelaas biedt.

<edit> Een auto zonder zonnebrilbakje zou ik nooit willen kopen! .... oh,wacht .....
 

Marco12

Hoort erbij
10 okt 2016
39
8
8
misschien een rare vraag hoor , maar missen jullie (CT rijders) niet de rij beleving ? , geen kraakje geen brommertje geen trilling geen afrol geluid of wind geruis ?
Ik rij voor mijn werk in een vrij nieuwe Mazda 6 en die wagen maakt mijn dagelijkse rit van een uur vreselijk saai , geen gevoel met de weg geen rij beleving en daardoor minder oplettend
zit overigens ook geen zonnebril bakje in maar dit ter zijde

Ik vind dat je genoeg geluid hoort in de CT. windgeruis, en de 17 inch banden laten je genoeg voelen op wat voor ondergrond je rijdt. En dan het gevoel hoe strak en snel je een bocht kunt nemen, genoeg rijplezier voor mij.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik vind dat je genoeg geluid hoort in de CT. windgeruis, en de 17 inch banden laten je genoeg voelen op wat voor ondergrond je rijdt. En dan het gevoel hoe strak en snel je een bocht kunt nemen, genoeg rijplezier voor mij.

Maar... zit er een zonnebrilbakje in jouw CT?
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
De mijne wel. En gelukkig maar.. Ik bedoel, allemaal leuk hoor die memory seats en Mark Levinson en zelfdimmende buitenspiegels. Maar als die zonnebril vakje er niet was, ging het feest mooi niet door. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rigormortis

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ik vind dat je genoeg geluid hoort in de CT. windgeruis, en de 17 inch banden laten je genoeg voelen op wat voor ondergrond je rijdt. En dan het gevoel hoe strak en snel je een bocht kunt nemen, genoeg rijplezier voor mij.

Sluit ik me helemaal bij aan.
Tuurlijk, deze Atkinson 4 pitter klinkt onder belasting niet mooi.
Ik heb andere auto?s gehad die een indrukwekkender geluid poduceerden.
Maar hoe dit rijdt, stuurt en voelt... ik heb weinig behoeft om er wat aan te veranderen.
En als ik hoor dat de volgende versies er merkbaar op vooruit zijn gegaan...
Dan zie ik geen aanleiding om elders te gaan shoppen voor ?de volgende?.


edit: ik ben trots op mijn zonnebrilvakje. :)
eeddiitt: en wat te denken van de stoplichtsprintjes?
Menig petje heeft zich al vergist in hoe rap een CT in sportstand weg komt.
Toe gegeven, bij 80 km/u zijn de meeste sprint helden wel weer bij.. maar vaak hebben ze daarvoor hun rev. limiter moeten activeren.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
uitzonderingen daar gevallen natuurlijk zoals sommige CT rijders wel kenbaar maken ,
geniet van de goede eigenschappen zoals door gebruikers beschreven

ik ben blij om te lezen dat Erjee een zonnenbril vakje heeft :D
 

Du2881

Hoort erbij
24 okt 2017
33
2
0
misschien een rare vraag hoor , maar missen jullie (CT rijders) niet de rij beleving ? , geen kraakje geen brommertje geen trilling geen afrol geluid of wind geruis ?
Ik rij voor mijn werk in een vrij nieuwe Mazda 6 en die wagen maakt mijn dagelijkse rit van een uur vreselijk saai , geen gevoel met de weg geen rij beleving en daardoor minder oplettend
zit overigens ook geen zonnebril bakje in maar dit ter zijde

Jij lijkt mij de ideale kandidaat voor mijn ct met extra geluidjes/rijbeleving! Interesse?:p En MET zonne(n)bril vakje!
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Grrrmbl :mad: Ik heb in het portiervak aan de binnenkant dan maar een hoesje geplakt. Het werkt wel maar ik mis dat bakje in het plafond danig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.