tijdens rijden vergerendelingsmelding

Bart1981

Nieuw hier
31 mei 2017
13
0
0
Heeft iemand wel eens het volgende mee gemaakt en zo ja weet iemand een oplossing?

Vanochtend was ik aan het rijden en opeens ging de binnenverlichting aan en weer uit, ging het waarschuwingslampje knipperen en kwam de melding dat de sleutel nog in de auto lag. Het was dus net alsof iemand van buitenaf de auto wilde sluiten d.m.v. de touchbediening in de deurklink, met de sleutels nog in de auto.

Dit is tijdens het rijden meermaals gebeurd. Op een gegeven moment viel het me op dat het met het optrekken te maken leek te hebben, of toen ik op de snelweg een brug opreed dat het ook gebeurde. Ik ben dus bang dat er ergens of een contactje los zit of dat er ergens vocht bij is gekomen, maar dat is slechts een vermoeden. Hopelijk is er een eenvoudige oplossing.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Ik heb wel gemerkt dat tijdens het autowassen de sensor van keyless entry het water als een aanraking ziet. De auto gaat dan op slot/van slot. Misschien zit er ergens wat vocht bij het handvat.
Kijk even of er geen kunststof delen los zitten van het handvat. Als er water in komt kan dat de sensor be?nvloeden.
Door het optrekken of een brug oprijden klotst dat water dan in het handvat heen en weer.
Misschien helpt het om de boel droog te krijgen met een f?hn.
Je kan ook het keyless systeem uitzetten via de settings menu wat je via de mode knop op het stuur kan benaderen.
 

Bart1981

Nieuw hier
31 mei 2017
13
0
0
Kwam er vanavond achter wat het was. Best stom eigenlijk. Toen ik vanmiddag aan het rijden was zag ik toevallig voordat die vage melding kwam, dat er heel kort de melding kwam dat de achterklep open stond. En ja, die zat inderdaad niet helemaal goed dicht. Waarom dat dan een melding moet geven alsof de deur van buiten gesloten wordt terwijl de sleutels nog binnen liggen (wat normaal gesproken alleen kan als de auto stil staat, ja ook dat nog uitgetest) geen idee. Zal wel met een sensor in de achterklep te maken hebben oid. Maar goed gelukkig dus een eenvoudige oplossing.
Bedankt voor het meedenken :)
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Kwam er vanavond achter wat het was. Best stom eigenlijk. Toen ik vanmiddag aan het rijden was zag ik toevallig voordat die vage melding kwam, dat er heel kort de melding kwam dat de achterklep open stond. En ja, die zat inderdaad niet helemaal goed dicht. Waarom dat dan een melding moet geven alsof de deur van buiten gesloten wordt terwijl de sleutels nog binnen liggen (wat normaal gesproken alleen kan als de auto stil staat, ja ook dat nog uitgetest) geen idee. Zal wel met een sensor in de achterklep te maken hebben oid. Maar goed gelukkig dus een eenvoudige oplossing.
Bedankt voor het meedenken :)

Ik herken dit verhaal. Ik had vorig jaar een half defecte deursensor, daardoor krijg ik ook genoemde symptomen.