instelling auto licht sensor

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
De instelling light sensor sensitivity heb ik nou niet echt door wat nou het effect hiervan is.

Is het nou dat wanneer je m gevoeliger zet dat hij eerder aangaat naar mate het donker wordt? Of heeft het te maken met het bijvoorbeeld rijden onder bruggen. Dat hij dan langzamer reageert.

Wel merk ik dat het scherm van de navi soms dimt en soms niet. En dan springt de verlichting nog niet aan. Ik vermoed dat hij de gegevens van de navi gebruikt (bij het rijden onder bruggen oid).

Want in Friesland bijvoorbeeld als ik onder bruggen door rijd dan reageert hij niet. In amsterdam weer wel, zelfs hele kleine bruggen.

Ik merk geen verschillen in de standen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
meestal als de verlichting dimt dan gaan je lichten aan... en ik denk dat het is wat je zegt... eerder aan of later aan.. maar ik bezit/rij geen ct dus iemand anders zou het voor je moeten bekijken...
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
zit er dagrij verlichting op de CT? Want dan zou het kunnen dat de gewone verlichting pas laat aan gaat aangezien er al verlichting is.



gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Audiophile zei:
De instelling light sensor sensitivity heb ik nou niet echt door wat nou het effect hiervan is.

Is het nou dat wanneer je m gevoeliger zet dat hij eerder aangaat naar mate het donker wordt? Of heeft het te maken met het bijvoorbeeld rijden onder bruggen. Dat hij dan langzamer reageert.

Wel merk ik dat het scherm van de navi soms dimt en soms niet. En dan springt de verlichting nog niet aan. Ik vermoed dat hij de gegevens van de navi gebruikt (bij het rijden onder bruggen oid).

Want in Friesland bijvoorbeeld als ik onder bruggen door rijd dan reageert hij niet. In amsterdam weer wel, zelfs hele kleine bruggen.

Ik merk geen verschillen in de standen.


Zoals je zelf zegt Audio zo werkt het, heeft niks met dagrijverlichting te maken overigens. Het heeft te maken met het aantal Lux dat binnenkomt op de sensor, hoe gevoeliger des te sneller schakelt de verlichting in, dus ja ook onder een donkere brug dan. Oooh en in amsterdam moet je helemaal niet gaan rijden trouwens ,krijg je alleen maar deuken van :D
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Dagrijverlichting en dimlichten mogen toch niet tegelijk worden gevoerd?
Als je beide soorten verlichten op automatisch inschakelen hebt staan, wordt dan de dagrijverlichting automatisch uitgeschakeld op het moment dat de dimlichten gaan branden ?
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Mo1 zei:
Dagrijverlichting en dimlichten mogen toch niet tegelijk worden gevoerd?
Als je beide soorten verlichten op automatisch inschakelen hebt staan, wordt dan de dagrijverlichting automatisch uitgeschakeld op het moment dat de dimlichten gaan branden ?

Nee, de DRL's gaan niet uit, maar dimmen naar ongeveer 30% schat ik. Dus ze blijven altijd aan.

Ik heb gemerkt dat de dashboardverlichting eerder schakelt tussen dag en nacht dan de verlichting. Als ik 's ochtends om 6 uur in de auto stap, staat de verlichting van de navigatie en instrumentenpaneel op de nachtstand, daarnaast branden de DRL's op de lagere stand en zijn de LED dimlichten ook aan.

Ongeveer halverwege mijn reis, rond half 7, gaat het navigatiesysteem en dashboard naar de dagstand (feller + navi-scherm in de dagkleuren) maar blijven de dimlichten en DRL's branden. Pas als het echt licht buiten wordt gaan de dimlichten uit en branden uitsluitend nog de DRL's op de felste stand.
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Uit de Lexus personal settings lijst die Ct200h eerder heeft gepost op het forum blijkt dat je deze 2 instellingen bij verschillende lichtomstandigheden kan instellen dus het is zeer goed mogelijk dat er een verschil in zit.
 

Zartos

Nieuw hier
22 jul 2011
11
0
0
De dagrijverlichting blijft bij mij vraagtekens oproepen. Ik heb deze via het settingsmenu automatisch ingesteld (dus de felle variant van de stadsverlichting bij voldoende licht: alleen de onderste rij ledjes aan). Met dit donkere weer moet alleen de zon erg gaan schijnen wil de verlichting overgaan op dagrijverlichting. Blijkbaar is er een andere lichtsensor voor verantwoordelijk dan diegene die de verlichting van het navigatiescherm regelt; die gaat namelijk veel sneller aan, en reageert waarschijnlijk ook op een lichtsensor in de auto. Soms helpt het om de lichten even uit en aan te zetten, dan blijft hij plotseling wel in dagrijverlichting. Erg apart.
Verder zag ik vanochtend iemand zonder ledverlichting (met de hap) rijden, die dus bij dezelfde lichtomstandigheden wel de dagrijverlichting had ingeschakeld, terwijl bij mij de volledige verlichting nog aan was. Kun je de dagrijverlichting ook handmatig instellen? Of kun je er invloed op uitoefenen door de gevoeligheid van de lichtsensor aan te passen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kun je de dagrijverlichting ook handmatig instellen? Of kun je er invloed op uitoefenen door de gevoeligheid van de lichtsensor aan te passen?

Hiertoe staan sensitiviteit opties in LPS. Daarbij staat dat de sensor reageert wanneer verlichting op 'auto' staat. Heb je dat al geprobeerd? Wellicht je sensitivity settings hier weergeven voor vergelijk?

LPS settings: viewtopic.php?f=64&t=1897
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ok, ik dacht uit de LPS lijst uit de link op te maken dat de lichtsensor gevoeligheid ook zelf in te stellen is...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wellicht heb je volkomen gelijk, sowieso zijn de settings per land nogal verschillend, qua (zelf)instelbaarheid of dealer only.

Ik dacht de zelf-instelbaarheid op te maken uit andere topics, maar wellicht kan een CT rijder hier nog wat aan toevoegen. Overigens lijkt mij dat wel een zinnige optie om zelf in te kunnen stellen...
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Pagina 654 van de handleiding: gevoeligheid van de lichtsensor kan via display en displaytoets worden ingesteld tussen -2 en +2.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Terzijde en in het verlengde hiervan: misschien is het een idee om de handleiding(en) ergens op LF te zetten? Dan is die informatie altijd voor iedereen beschikbaar en te raadplegen.

Wat betreft auteursrechten. In de handleiding van de CT staat - heel ongebruikelijk - nergens een vermelding met betrekking tot rechten. Maar dat hoeft ook niet, want in NL verkrijgt elke auteur automagisch auteursrecht zodra hij z'n werk publiceert. L&P publiceert de handleidingen op USB-stick, dus hebben ze er auteursrecht op. Daarom is het wellicht verstandig om eerst toestemming aan L&P te vragen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij zijn alle (eigenaars)handleidingen te downloaden via de website van de Lexus dealer (correct me if I'm wrong)?

En je zou er ook vanuit kunnen gaan dat de eigenaar (die hier vragen stelt), ze al in bezit heeft ;)

We gooien het dus even in de groep!

/Ontopic
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
GPS-10 zei:
Volgens mij zijn alle (eigenaars)handleidingen te downloaden via de website van de Lexus dealer (correct me if I'm wrong)?
Je kunt online voor veel geld service-info (werkplaatshandleidingen) downloaden, in de Engelse taal. Geen handleidingen in de NL'e taal. Ik weet ook niet of ze voor andere Lexussen dan de CT beschikbaar zijn.

GPS-10 zei:
We gooien het dus even in de groep!
Graag.