Automatisch inklappen buitenspiegels

Dante1987

Nieuw hier
27 jul 2015
4
0
0
Beste leden,

Met veel plezier heb ik de CT200h 25th edition mogen leasen. Ik kwam van een Renault Megane 3. Helaas mis ik toch een aantal dingen die niet op de 25th edition zitten en dat is natuurlijk erg jammer.

Het jaartal is 2015 hoe kan het dan in godsnaam zo zijn dat de buitenspiegels niet automatisch naar binnenklappen wanneer het contact uitgaat? Ik weet dat er een knopje zit maar ja ik ben gewoon lui en kan er maar niet aan wennen om het knopje in te drukken. Ik ben dus ook een beetje aan het googlen naar een bedrijf die dit gewoon softwarematig kan instellen helaas nog geen bedrijf kunnen vinden. (ik kan me niet voorstellen dat dit softwarematig niet mogelijk is)

Jullie enig idee?

Ook de keyless entree zit niet op de 25th edition dat lijkt mij dan wel weer een stuk moeilijker want ik vermoed dat je daar 1 of ander sensortje voor nodig hebt of is het wel mogelijk?

Mocht je willen weten wat het 3e puntje is: voor sensoren (niet nodig maar toch super super super handig!)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Hallo Dante1987 bij mijn CT200h klappen de spiegels wel automatisch naar binnen, mijn auto is van 2012 en ik moet dan de schakelaar voor spiegelverstelling naar links of naar rechts laten staan en niet op de middenstand, ik weet niet of dit bij de nieuwste ct200h ook opgaat. Het lijkt me de moeite waard om te proberen.

Als er geen keyless entry op de auto zit kun je dit er ook niet zomaar op krijgen, de sensoren en antennes zitten in de handgrepen er zijn ook een aantal (3) antennes in de auto geplaatst die registreren of de sleutel zich in of buiten de auto bevinden. Dan komt er nog een regelmodule en software bij, dus dat gaat niet lukken.

Parkeersensoren voor, ik heb geen idee of die als extra op het bestaande systeem kunnen worden bij geplaatst. Je kunt natuurlijk altijd een losse set (laten) monteren.

Hopelijk kun je hier iets mee, overigens, de dealer kan software matig nog wel wat zaken activeren zoals ramen openen en sluiten via de afstandsbediening, de piepjes met het achteruitrijden en zo zijn er nog wel een paar te noemen.
Veel rijplezier met de mooie nieuwe CT200h
 

Dante1987

Nieuw hier
27 jul 2015
4
0
0
TwaMu Kijk dat is een goeie! Ik heb inderdaad de schakelaar in het midden staan. Ik zal het eens proberen als ik straks in de auto zit :)

Ja het is jammer dat je de keyless entry niet kon kiezen als optie :-( dus ik had eigenlijk de gedachte dat het er standaard op zou zitten :p

Met z'n losse set gaat natuurlijk ook weer de lease prijs omhoog dus ik hou hem nu wel even zo...mocht je de voorkant beschadigen.... mwah jammer dan.

Nou dan ga ik straks ook maar eens even naar de dealer... heb jij een lijstje met wat zij kunnen activeren/aanpassen of een linkje naar de bron?
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Dante1987 Kijk in je instructieboekje, ik heb net in het digitale boekje gekeken en staat daar op pagina 592 Customization hoofdstuk 9-2

Of tik in op Google: OM76134U.pdf dan kom je in de digitale versie van jouw instructieboekje.

Groet Twan.
PS.
Stel je even voor op de site, dan weten we wat meer over jou en de auto.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Hallo Dante1987 bij mijn CT200h klappen de spiegels wel automatisch naar binnen, mijn auto is van 2012 en ik moet dan de schakelaar voor spiegelverstelling naar links of naar rechts laten staan en niet op de middenstand, ik weet niet of dit bij de nieuwste ct200h ook opgaat. Het lijkt me de moeite waard om te proberen.

Als er geen keyless entry op de auto zit kun je dit er ook niet zomaar op krijgen, de sensoren en antennes zitten in de handgrepen er zijn ook een aantal (3) antennes in de auto geplaatst die registreren of de sleutel zich in of buiten de auto bevinden. Dan komt er nog een regelmodule en software bij, dus dat gaat niet lukken.

Parkeersensoren voor, ik heb geen idee of die als extra op het bestaande systeem kunnen worden bij geplaatst. Je kunt natuurlijk altijd een losse set (laten) monteren.

Hopelijk kun je hier iets mee, overigens, de dealer kan software matig nog wel wat zaken activeren zoals ramen openen en sluiten via de afstandsbediening, de piepjes met het achteruitrijden en zo zijn er nog wel een paar te noemen.
Veel rijplezier met de mooie nieuwe CT200h

@TwaMu: Ik heb zojuist uitgeprobeerd of het werkte maar helaas de buitenspiegel klapte niet naar binnen, mijn CT is van 2011 misschien ligt het aan de uitvoering.
Wat me wel opvalt is dat de 2015 uitvoering minder standaard is uitgerust b.v. sub woofer, keyless entry ontbreken of heb ik het verkeerd ?
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Kopske Dat klopt niet alle uitvoeringen hebben deze mogelijkheid, maar ik dacht dat het bij de nieuwe 25th editie er wel op zou zitten, maar waarschijnlijk niet dus.
Mijn CT is de Luxury Line uitvoering en heeft werkelijk alles er op en aan zitten.
 

Dante1987

Nieuw hier
27 jul 2015
4
0
0
TwaMu Ik heb jouw tip even geprobeerd maar helaas...bij mij werkt het ook niet :-( net zoals bij Kopske. Ik zal nog even verder googlen ik kan niet geloven dat dit niet kan. Als het fysiek wel kan dan kan het softwarematig ook (althans ik werk al een tijdje in de IT daar gebeuren zoveel dingen in dat je denkt wtf haha). Nu heb ik helaas geen verstand van programmeren/domotica/robotica waar dit gedeelte toch een beetje in valt.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom Dante
en joh !! je komt uit een senic en nu een CT , geniet van de luxe die je wel hebt zolang als je lease termijn duurt :thumbsup:
blijkbaar is TwaMu (gelukkig weer actief lid ) zijn CT rijker uitgerust , als alles automatisch zou gaan wat is er dan nog aan , geniet ene....een gegeven paard ........je snapt um :D
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Dante1987
Ik heb net als TwaMu de meest uitgebreide versie (Luxury Line) uit 2011, met alles erop en eraan (deze is dit jaar overigens naar 20% bijtelling gegaan vanwege de bredere banden en dus iets meer uitstoot). Mijn schoonzoon heeft een Business Line uitvoering van dat jaar gereden, die kon alleen handmatig de spiegels naar binnen klappen, dus niet eens met een knopje.
Bij mijn LL neigen de spiegels ook iets naar beneden als je hem in de achteruit zet, om de grond (stoepranden etc.) beter in beeld te krijgen. Ook handig.
Ik had destijds een schuif/kanteldak erbij besteld. Wat mij toen tegenviel was dat ik het schuifdak niet via de afstandsbediening kon sluiten, maar alleen de ramen. Volkswagen had al in het jaar 2000 het schuifdak aan de afstandsbediening gekoppeld... Zo blijft er toch altijd iets te wensen ;)
Geniet vooral van de relaxte ride van je CT, want die verschilt niet van de mijne, sterker nog, die zou verder verbeterd/verfijnd moeten zijn. Veel rijplezier!
 

Dante1987

Nieuw hier
27 jul 2015
4
0
0
SC400nl Dank je! uhm ik snap je, alleen je weet hoe dat gaat he...je had iets...nu niet meer..dus je mist het. Ik zal zeker ook genieten! Ik heb altijd geleerd....dat er meer wegen richting Rome gaan :grin: dus ik ga verder met de zoektocht om het toch voor elkaar te krijgen :rulez:

Alor Ik ben erg blij met de 14% bijtelling. Hij kost maar 40 euro per maand meer dan de Renault Megane III :oops:

PeterA Wat er eigenlijk speelt is het volgende....zodra jij het knopje indrukt klappen de spiegels naar binnen tot zover niks mis mee.....maar nu komt het...je ziet niks meer als je uitstapt (wat er voorbij/langs komt rijden). Voordat je uitstapt moet je even achterom kijken (dat leer je tijdens je rijbewijs halen) maar dat zicht is maar een meter of 5 (ligt aan de positie hoe je zit en natuurlijk hoe lang/dik je zelf bent). Bij de Renault Megane III klapte de spiegels automatisch naar binnen zodra jij* op een bepaald afstand bent.

* = 1.) Jij stapt uit inclusief (sleutelkaart)
2.) Loopt 1 meter van de auto af (ik weet niet exact de afstand mogelijk heeft het misschien nog iets met tijd te maken)
3.) De auto gooit zichzelf op slot
4.) Spiegels worden automatisch naar binnengeklapt

Al met al ik ben helaas ivm ziekte nog niet bij de dealer geweest. Met dit mooie weer heb ik de griep o_O
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
PeterA , vreemd, mijn RX heeft wel de bediening van het dak via de AB (Alles open of alles dicht) lekker makkelijk met erg warm weer voor je instapt.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
PeterA Wat er eigenlijk speelt is het volgende....zodra jij het knopje indrukt klappen de spiegels naar binnen tot zover niks mis mee.....maar nu komt het...je ziet niks meer als je uitstapt (wat er voorbij/langs komt rijden).

Ah, ja dat dat probleem heb ik dus niet. Bij de LL versie kan ik de spiegels van binnenuit met een knopje dicht laten klappen, maar ze klappen ook automatisch dicht als ik de auto afsluit.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
PeterA , vreemd, mijn RX heeft wel de bediening van het dak via de AB (Alles open of alles dicht) lekker makkelijk met erg warm weer voor je instapt.

Precies, dat kan bij de CT dus alleen met de ramen, en daar maak ik 's zomers ook regelmatig gebruik van, erg handig.
Navraag bij de dealer leerde dat het schuifdak niet hieraan gekoppeld kan worden...
 

marssie

Nieuw hier
16 jun 2015
4
0
0
Ik heb in mijn huidige qashqai (2011) een losse unit gezet die de spiegels automatisch inklapt zodra ik de deuren op slot doe. Over 2 weken hoop ik m'n nieuw CT200h te krijgen.
_je kan online wel een ​losse spiegel aansturen kopen (via ali express ? 16,95) maar ze garanderen niet dat het werkt op europese modellen.
montage in de linker deur zonder dat je kabels hoeft te knippen
 

rvkoerier

Nieuw hier
25 mrt 2016
3
0
0
heeft iemand hier voor al een oplossing gevonden, ik heb zelf een sport edition maar deze kan je alleen door een knopje in te drukken laten inklappen, nu heb ik achter de schakelaar gekeken maar daar licht wel een losse kabel boom. Weet iemand waar die voor is want ik heb wel een kast je liggen uit China( Ali Express) maar zo als het omschrijven werkt het niet want de stekkers passen niet. Maar als je op het dashbord de schakelaar los haalt passen die stekkers wel maar dan is je weer een andere steker van de deursloten. Daarom misschien weet iemand waar die loze stekker voor is.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Er liggen genoeg loze stekkers in de CT, het lijkt mij niet dat er op de CT een simpele kastje de spiegels kan aansturen.
Ik heb in Techstream niet gemerkt dat ergens een optie is om de spiegels aan te sturen of te testen.
Buiten dat, het is een mechanische schakelaar. Dus ik denk dat, als je zoiets wilt hebben toch in de kabelboom moet knippen o.i.d.