Parkeersensoren voor werken niet

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Vandaag mijn CT200h opgehaald :) Alles lijkt prima te werken maar mijn parkeer sensoren in de voorbumper werken niet (getest met een muur en een persoon).
Het is mij nog niet duidelijk of het achteraf is ingebouwd of dat het origineel is. Ik ga er even vanuit dat het origineel is. Is er een knopje waarmee je de parkeersensoren in de voorbumper aan en uit kunt zetten? Alvast bedankt!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hoeveel sensoren zie je voor zitten?

Het is mogelijk dat dit geen parkeersensoren zijn in de gebruikelijke zin van het woord.. In een aantal gevallen zijn het sensoren die enkel zijwaarts detecteren, dus ter voorkoming dat je tegen een andere auto schampt tijdens in- of uitparkeren. Kun je nog even checken. Normaal gesproken zit er ergens een schakelaar om ze uit te zetten, geen idee waar.
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Sommige berichten spreken over niet uitschakelbare (voor) sensoren, maar ik kan dat niet bevestigen. Je kunt hooguit proberen of ze 'aanslaan' (bijvoorbeeld als je de auto in achteruit zet) en iemand staat zijdelings dicht naast je voorbumper. Is dat het niet dan hoop ik dat een mede forummer je verder kan helpen.
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Niet te hard vooruit rijden h??! Die dingen aan de voorkant werken maar tot 10 km/h of zoiets :p
Zonder gekheid: kan zijn dat er iets mis is met de bedrading voor de snelheid, als ze het achter w?l doen...
Zie je op je scherm w?l voor en achter van die streepjes rondom de afbeelding van je auto?
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Origineel zitten er maar twee sensoren in de voorbumper en vier in de achterbumper, schakelaar zit links van het stuur, schakelaar met een P, als deze actief is brandt er een groen cotrole lampje op het dashboard. Ik denk dat je een aftermarket set hebt, dan is het maar de vraag hoe het geschakeld is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wishbone

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Bedankt, inderdaad aftermarket. De computer kon het niet aflezen. Volgende week dinsdag mijn auto laten nakijken. Monteur had mss wel een dag nodig om het na te lopen..
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Dat klinkt alsof het aardig in de papieren gaat lopen. Is het dat wel waard ? Jammer want er was hier een 1e monteur die onconventioneel te werk ging en dat had mss wel een hoop gescheeld.
 

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
De parkeersensoren in de voorbumper werken weer! De schakelaar voor de sensoren zat uit mijn zicht (verstopt bij het stuur) en die stond dus op uitgeschakeld. Ik zal ze waarschijnlijk in praktijk niet vaak gebruiken (piepen al bij objecten van 1 meter afstand) maar toch leuk om te hebben :)