H.I.D in mijn ct200?

ROY

Hoort erbij
16 mei 2011
44
0
6
beste ct200 rijders voorheen reed ik een toyota prius3 hierin had ik xenon ingebouwd wat zo was gepiept.
nu heb ik de set uit mijn auto gehaald en wil ik ze in mijn ct200 monteren en heb ze erin gezet en nu doen
de lampen het niet beide autos hebben h11 dus vraag ik mij af moet het xenon systeem met een canbus aansluiting zijn?
wie kan mij helpen
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De CT gebruikt H11 in de dimlichten en mistlichten. Enkel in de mistlichten zijn de stekkers omgedraaid. De grootlichten zijn H9
Ik heb ballasten van mijn vorige auto meegenomen en die zijn al voorzien van canbus killers, dus ik heb geen idee of ze zonder de canbus killers ook werken.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Correct me if...:giggle::giggle::giggle:, maar de canbus zou hooguit een rol kunnen spelen in de detectie van de werking van de lampen, niet de werking van de lampen zelf.
Als de ballasten niet met CAN overweg kunnen (CANNOT, whaahaha), dan zou je hooguit een onterechte melding in je dash kunnen krijgen dat er iets mis zou zijn met je lampen. Of je krijgt nimmer een melding, ook al is er iets mis met je lampen.

Al geprobeerd om weer de H11 erin te prikken? Zo ja, brandt de H11 dan wel weer?
Zo ja: polariteit checken. Hoor je een relais tikken?
Zo nee, zekering(en) checken, want xenon's lusten een beste portie stroom tijdens de start... Misschien was de zekering daar niet zo blij mee?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Correct me if...:giggle::giggle::giggle:, maar de canbus zou hooguit een rol kunnen spelen in de detectie van de werking van de lampen, niet de werking van de lampen zelf.
Als de ballasten niet met CAN overweg kunnen (CANNOT, whaahaha), dan zou je hooguit een onterechte melding in je dash kunnen krijgen dat er iets mis zou zijn met je lampen. Of je krijgt nimmer een melding, ook al is er iets mis met je lampen.

Al geprobeerd om weer de H11 erin te prikken? Zo ja, brandt de H11 dan wel weer?
Zo ja: polariteit checken. Hoor je een relais tikken?
Zo nee, zekering(en) checken, want xenon's lusten een beste portie stroom tijdens de start... Misschien was de zekering daar niet zo blij mee?

Ik heb bij andere merken meegemaakt dat de xenon start en vervolgens weer uitschakeld wordt en weer aan... en weer uit... Dus zonder canbus killers aan/uit gaan. Buiten de melding op de dashboard.

Maar of dit van toepassing is bij de Lex kan ik niet vertellen.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Daar zeg je iets, ZerOne... Ik weet amper iets van de techniek van een CT af. Dat ik dat duidelijk vooropstellen. Ik ga ervan uit dat ook een CT d.m.v. een relais z'n lampen in de hens zet. Als dat echter 'vol electronisch' mocht gebeuren, dan kan ik me voorstellen dat die electronica rekent op de af-fabriek ohmse belasting van een H11-gloeilamp. Als diezelfde electronica dan ineens geen ohmse, maar inductieve/capacitieve belasting van de ballast tegenkomt, is het niet zo vreemd dat de electronica daar mogelijk niet, of anders mee om zal gaan met de verschijnselen zoals ze hier zijn genoemd als gevolg.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Daar zeg je iets, ZerOne... Ik weet amper iets van de techniek van een CT af. Dat ik dat duidelijk vooropstellen. Ik ga ervan uit dat ook een CT d.m.v. een relais z'n lampen in de hens zet. Als dat echter 'vol electronisch' mocht gebeuren, dan kan ik me voorstellen dat die electronica rekent op de af-fabriek ohmse belasting van een H11-gloeilamp. Als diezelfde electronica dan ineens geen ohmse, maar inductieve/capacitieve belasting van de ballast tegenkomt, is het niet zo vreemd dat de electronica daar mogelijk niet, of anders mee om zal gaan met de verschijnselen zoals ze hier zijn genoemd als gevolg.

Heleboel onverklaarbare redenen waarom het wel of niet werkt, bij mijn vorige auto was dat dus zo raar dat de linker/rechter lamp om en om aan/uit ging. Flik-flak effect.
Of de lampen door een relais wordt aangestuurd is of niet durf ik niet met zekerheid uit te sluiten. Omdat de canbus systeem gebruik maakt van PWM vandaar dat je bij sommige (niet canbus) leds het lichtjes zien flitsen/pulsen.

Persoonlijk denk ik dat er geen nadelen zijn dat er een xenon setje erin komt dat geschikt is voor een canbus systeem. Of de digitale ballasten van Pilot die zichzelf automatisch aanpast en geschikt is voor alle systemen (volgens Pilot zelf)
 

ROY

Hoort erbij
16 mei 2011
44
0
6
nou van alles geprobeer wat hier beschreven stond maar geen van alle werkt de xenon, draai mijn gewone
h11 lamp erin doet licht het gewoon.
dus heb maar besloten om nieuwe set xenon te halen.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Misschien een stomme opmerking. Kan het zijn, dat de stekker niet goed vastzit?
Ondanks dat de stekkers aan elkaar klikken wilt het niet zeggen dat het is aangesloten.