Uitlaatsierstukje

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Hallo forum,
Omdat het zwarte schuin achter de bumper uitstekende uitlaatpijpje niet echt heel mooi is heb ik er vandaag een sierstukje opgezet. Sommigen zullen er van gruwelen, een Eco-auto met een zichtbare uitlaat :) En ja, die foto's van hybrides met vier uitlaten zijn erg overdreven. Maar ik moet zeggen dat ik over dit enkele eindstukje erg tevreden ben. Het steekt niet te ver uit, hangt niet te ver onder de bumper, eigenlijk alsof het er op hoort. Misschien een idee voor andere CT-rijders die dit ook willen: Ebay, een euro of 8 inclusief verzendkosten, wel ruim een maand moeten wachten :)
 

Bijlagen

  • photo6057.jpg
    photo6057.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 37
  • photo6058.jpg
    photo6058.jpg
    185,7 KB · Weergaven: 38
  • photo6059.jpg
    photo6059.jpg
    179,7 KB · Weergaven: 41
  • photo6060.jpg
    photo6060.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AZ88 en Steve070

RJ-NL

Nieuw hier
18 jun 2016
8
1
0
Bedankt voor de tip! :thumbsup:

EDIT:
Vandaag is het sierstuk binnengekomen en ik heb deze direct gemonteerd. De kwaliteit is prima en het eindresultaat mag er wezen :)
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 49
  • 2.jpg
    2.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:

AvP

Nieuw hier
21 sep 2014
24
0
1
Persoonlijk haal ik ook de letters van de klep af, dus lexus en ct200h verwijderen en het ziet er nog strakker uit.
 

RJ-NL

Nieuw hier
18 jun 2016
8
1
0
Persoonlijk haal ik ook de letters van de klep af, dus lexus en ct200h verwijderen en het ziet er nog strakker uit.

Ik had begrepen van de dealer dat dit niet mogelijk was, omdat er anders gaten zouden achterblijven. Kan je de letters er zonder problemen vanaf halen?
 

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Ben wel benieuwd naar de foto! Twijfel om dat te doen, deed het wel altijd bij mijn vroegere Golfjes IV en V van de zaak. De CT200 is priv?šŸ˜Ž
 

LexusCT200

Hoort erbij
3 jan 2018
25
4
0
Ik kan het fout hebben.. maar Hybride auto's moeten zichtbaar kenmerken hebben zitten dat het om een hybride/elektro gaat. dit ivm met de brandweer die in sommige gevallen het dak eraf moeten knippen. het is zelfs strafbaar als ik het goed heb
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ik kan het fout hebben.. maar Hybride auto's moeten zichtbaar kenmerken hebben zitten dat het om een hybride/elektro gaat. dit ivm met de brandweer die in sommige gevallen het dak eraf moeten knippen. het is zelfs strafbaar als ik het goed heb

Dat lijkt me echt heel erg sterk en meer zo'n verhaal dat steeds sterker wordt op verjaardagen en zo. Maar aan de zijkanten staat het toch ook nog steeds, het blauwe in het Lexus logo laat het toch ook nog zien? En je denkt dat de brandweer eerst altijd achterop de auto gaat controleren of er hybride logootjes aanwezig zijn op een verfrommelde auto?
 

LexusCT200

Hoort erbij
3 jan 2018
25
4
0
Dat lijkt me echt heel erg sterk en meer zo'n verhaal dat steeds sterker wordt op verjaardagen en zo. Maar aan de zijkanten staat het toch ook nog steeds, het blauwe in het Lexus logo laat het toch ook nog zien? En je denkt dat de brandweer eerst altijd achterop de auto gaat controleren of er hybride logootjes aanwezig zijn op een verfrommelde auto?



Toch niet zo?n onzin, Google?s eerste hit op ? verwijderen van hybride logo ?

? Type- en motoraanduidingen op (plug-in) hybride en andere elektrische voertuigen mogen niet verwijderd worden, dit op last van de alarmdiensten. De alarmdiensten moeten bij een aanrijding of andere calamiteit weten of het gaat om een (gedeeltelijk) elektrisch voertuig, zodat zij hiermee rekening kunnen houden tijdens hun werkzaamheden. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een brand bij een (gedeeltelijk) elektrisch voertuig moeten zij een andere blusmethode gebruiken dan bij een regulier voertuig. ?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Toch niet zo?n onzin, Google?s eerste hit op ? verwijderen van hybride logo ?

? Type- en motoraanduidingen op (plug-in) hybride en andere elektrische voertuigen mogen niet verwijderd worden, dit op last van de alarmdiensten. De alarmdiensten moeten bij een aanrijding of andere calamiteit weten of het gaat om een (gedeeltelijk) elektrisch voertuig, zodat zij hiermee rekening kunnen houden tijdens hun werkzaamheden. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een brand bij een (gedeeltelijk) elektrisch voertuig moeten zij een andere blusmethode gebruiken dan bij een regulier voertuig. ?

Dat komt van de site van een leasemaatschappij en zij mogen inderdaad wel hun eigen regels hanteren voor hun eigen voertuigen. Er is verder nog steeds geen enkele wettelijke basis hiervoor.