Led koplampen

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
Zijn er lexus rijders wie kunnen aangeven of de led koplampen bevallen...
Aangezien ik altijd last heb met het in het donker rijden, heb ik voor de busines line pro gekozen zodat je als optie de ledkoplampen kunt/kon bestellen....
Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaring

Alvast bedankt

Semper Fi
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
tijdens mijn testrit ben ik een parkeergarage ingereden... de lampen leken zelfs op xenon moet ik zeggen en ik dacht eerlijk dat het xenon waren... maar misschien kunnen anderen met deze lampen hier meer over spreken... Ik vond ze goed in ieder geval...
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Ik heb ook de LED-koplampen genomen; ik vindt het duidelijk beter dan halogeen. Wel jammer dat je dan bij Lexus perse de BL pro moest nemen; nou ja vooruit dan maar ;) .
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Was me helemaal niet opgevallen dat LED-koplampen alleen een optie is bij de BL Pro.
Ben benieuwd wat daar de reden van is...

Heb ook gekozen voor LED-verlichting met de verwachting minder vaak de lampjes te moeten vervangen.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Mo1 zei:
Was me helemaal niet opgevallen dat LED-koplampen alleen een optie is bij de BL Pro.
Ben benieuwd wat daar de reden van is... .
Marketing?
Mo1 zei:
Heb ook gekozen voor LED-verlichting met de verwachting minder vaak de lampjes te moeten vervangen.
Kan je niet zelf verwisselen, dus laten we dat dan maar hopen ;-)

LED licht bevalt mij even goed als het Xenon in m'n vorige auto.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hoezo niet zelf? :p misschien meer werk om te doen omdat alles tegenwoordig zo dichtgebouwd is, maar het moet wel kunnen lijkt me... maar back on topic, LED verlichting is idd prima!
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
mlcoolj zei:
Hoezo niet zelf?

Ja back on topic, maar ik wil wel eerst uitleggen waarom ik dit gezegd heb. De handleiding geeft geen instructie voor het verwisselen van de LED koplampen en zegt:

Laat de onderstaande lampen vervangen door een Lexus-dealer of erkende reparateur:
Dimlicht (LED-lampen)

Vandaar.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Bijkomend esthetisch voordeel is dat de dagrijverlichting uit 1 stuk bestaat in geval van Led dimlicht. Vind ik persoonlijk mooier, dus jammer dat ik geen Led heb besteld.
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
aangezien de testauto's de first edition of LL waren en de andere auto's uit stonden heb ik niet het verschil kunnen zien tussen de "gewone" dagrijverlichting en de led dagrijverlichting.

zou iemand een foto kunnen plaatsen hiervan?
zelf heb ik geen led genomen dus ben wel benieuwd hoe dat er dan uit ziet.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Dimocash zei:
zelf heb ik geen led genomen dus ben wel benieuwd hoe dat er dan uit ziet.

De hap:
hap.jpg
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ah ok thx voor de snelle reactie.
dat had lexus wel anders mogen oplossen inderdaad.

die hap zie je dus ook als je rijdt ermee, want daar zit geen verlichting, dus je rijdt rond met 2 onderbroken strepen.
apart...
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Dimocash zei:
dat had lexus wel anders mogen oplossen inderdaad.

die hap zie je dus ook als je rijdt ermee, want daar zit geen verlichting, dus je rijdt rond met 2 onderbroken strepen.
apart...

Dat bedoelde ik eerder met "marketing". Het moedwillig en herkenbaar onderscheid maken tussen uitvoeringen, in de hoop dat je daardoor tot een duurder type laat verleiden. Ieder merk doet dit overigens.
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Ik denk ook dat Postbuz gelijk heeft. Het heeft er veel van weg dat dit mensen moet overhalen om de duurdere versies te kiezen. Ik was in eerste instantie niet op de hoogte van de desbetreffende hap. Maar goed ik heb de gewone verlichting. Die bevalt uitstekend, maar ik vindt ook de LED dus haploze lamp veel mooier.
 

sjoerdtiel

Hoort erbij
10 mei 2011
62
0
0
Dimocash zei:
ah ok thx voor de snelle reactie.
dat had lexus wel anders mogen oplossen inderdaad.

die hap zie je dus ook als je rijdt ermee, want daar zit geen verlichting, dus je rijdt rond met 2 onderbroken strepen.
apart...

Ik vind die "Hap"juist wel mooi! Ik vind het wel wat hebben!
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Ik heb ook de LED koplampen en vind het fantastisch! De lichtopbrengst is uitstekend en het ziet er ook 'indrukwekkend' uit. Met die hap eruit ziet het er ook mooi uit, het maakt de CT iets vriendelijker imho.