Led koplampen

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
Zijn er lexus rijders wie kunnen aangeven of de led koplampen bevallen...
Aangezien ik altijd last heb met het in het donker rijden, heb ik voor de busines line pro gekozen zodat je als optie de ledkoplampen kunt/kon bestellen....
Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaring

Alvast bedankt

Semper Fi
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
ctlexus zei:
Of juist wel, je lease-auto zal toch niet lang genoeg meegaan om door een APK-keuring te hoeven komen toch?

Einde contract (4jaar) en apk zal inderdaad kort op elkaar zijn.
Maar dan nog, ik heb dat setje zelf gekocht, dus die haal ik er dan uit en neem hem mee :)
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Ja, je hebt gelijk Dnns het is inderdaad 4 jaar. Ik heb via pm contact gehad met Ming (lince) en zal tzt na levering eerst de standaard halogeen testen en dan evt. overgaan op xenon.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Termin8r zei:
Dnns zei:
Let wel op dat (officieel) bij xenon koplampsproeiers verplicht zijn na 2007!
Uit de Regeling voertuigen:
Artikel 116
(...)
De goede werking van de verplichte koplampreinigingsinstallatie is dus een APK keurpunt.
[quote:26yul2yh]Artikel 118
(...)
De eveneens verplichte niveauregeling is dan weer geen APK (af)keurpunt...[/quote:26yul2yh]

Opmerkelijk: de artikelen 116 en 118 zijn met ingang van 1-1-2012 vervallen.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Termin8r zei:
Termin8r zei:
Dnns zei:
Let wel op dat (officieel) bij xenon koplampsproeiers verplicht zijn na 2007!
Uit de Regeling voertuigen:
Artikel 116
(...)
De goede werking van de verplichte koplampreinigingsinstallatie is dus een APK keurpunt.
[quote:23bdlh6h]Artikel 118
(...)
De eveneens verplichte niveauregeling is dan weer geen APK (af)keurpunt...

Opmerkelijk: de artikelen 116 en 118 zijn met ingang van 1-1-2012 vervallen.[/quote:23bdlh6h]


Inderdaad heel opmerkelijk. Vooral in een tijdperk waarin je door elke golf, BMW, etc, etc verblind wordt door de slecht afgestelde aftermarket Xenon-kitjes.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
twcoolen zei:
Inderdaad heel opmerkelijk. Vooral in een tijdperk waarin je door elke golf, BMW, etc, etc verblind wordt door de slecht afgestelde aftermarket Xenon-kitjes.
Dat is precies wat ik dacht. Maar kennelijk hebben Brusselse of Haagse ambtenaren besloten dat het niet meer nodig is en dat de tegenliggers niet moeten zeuren.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Termin8r zei:
Termin8r zei:
Dnns zei:
Let wel op dat (officieel) bij xenon koplampsproeiers verplicht zijn na 2007!
Uit de Regeling voertuigen:
Artikel 116
(...)
De goede werking van de verplichte koplampreinigingsinstallatie is dus een APK keurpunt.
[quote:3n35yu4b]Artikel 118
(...)
De eveneens verplichte niveauregeling is dan weer geen APK (af)keurpunt...

Opmerkelijk: de artikelen 116 en 118 zijn met ingang van 1-1-2012 vervallen.[/quote:3n35yu4b]

Ik kwam deze verklaring tegen op een ander forum:

Controle koplampreinigingsinstallatie bij Xenon lichten vervalt:
Een dergelijke reinigingsinstallatie is alleen verplicht als de lichtsterkte van het
licht hoger is dan 2000 lumen.. Aangezien het gereedschap om deze lichtsterkte
vast te stellen niet voorgeschreven wordt, kan de lichtsterkte bij APK niet
gemeten worden.. Vandaar dat deze eis vervalt..
 

Zartos

Nieuw hier
22 jul 2011
11
0
0
De dagrijverlichting blijft bij mij vraagtekens oproepen. Ik heb deze via het settingsmenu automatisch ingesteld (dus de felle variant van de stadsverlichting bij voldoende licht: alleen de onderste rij ledjes aan). Met dit donkere weer moet alleen de zon erg gaan schijnen wil de verlichting overgaan op dagrijverlichting. Blijkbaar is er een andere lichtsensor voor verantwoordelijk dan diegene die de verlichting van het navigatiescherm regelt; die gaat namelijk veel sneller aan, en reageert waarschijnlijk ook op een lichtsensor in de auto. Soms helpt het om de lichten even uit en aan te zetten, dan blijft hij plotseling wel in dagrijverlichting. Erg apart.
Verder zag ik vanochtend iemand zonder ledverlichting (met de hap) rijden, die dus bij dezelfde lichtomstandigheden wel de dagrijverlichting had ingeschakeld, terwijl bij mij de volledige verlichting nog aan was. Kun je de dagrijverlichting ook handmatig instellen? Of kun je er invloed op uitoefenen door de gevoeligheid van de lichtsensor aan te passen?

Modedit: gelieve je vraag hier te stellen: viewtopic.php?f=45&t=1234

/Ontopic ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Termin8r zei:
Termin8r zei:
Dnns zei:
Let wel op dat (officieel) bij xenon koplampsproeiers verplicht zijn na 2007!
Uit de Regeling voertuigen:
Artikel 116
(...)
De goede werking van de verplichte koplampreinigingsinstallatie is dus een APK keurpunt.
[quote:3mem8e36]Artikel 118
(...)
De eveneens verplichte niveauregeling is dan weer geen APK (af)keurpunt...

Opmerkelijk: de artikelen 116 en 118 zijn met ingang van 1-1-2012 vervallen.[/quote:3mem8e36]


Volgens mij per 1 april 2012 pas..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Prima, dan kan een ieder dat voor zichzelf opzoeken.

Dan kunnen we weer over tot de orde van de dag, namelijk LED verlichting ;)

/Ontopic