Automatisch alle ramen open

Furfurt

Nieuw hier
12 apr 2011
18
0
0
Hallo CT drivers,

Ik dacht dat het mogelijk was om met de afstandsbediening alle ramen tegelijk te openen? Door het knopje "deuren openen" ingedrukt te houden.

Helaas werkt het bij mij niet. Of kan het gewoon helemaal niet?

Gr, Martijn
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Hey Martijn,

Dat klopt, dit kan gewoon maar moet je wel laten activeren door de dealer. Ik heb het destijds op de menukaart erbij geschreven omdat ik het ook al erg raar vond dat het niet standaard geactiveerd was.


Gr.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Wat is het nut hiervan je hebt toch airco :cold: eerder zou ik het andersom zien wanneer je je auto verlaat dat alles afsluit.
Gr. Ton.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat is het nut hiervan je hebt toch airco

Beide is eigenlijk wel gewenst lijkt mij. Het openen kan b.v. van nut zijn als je auto een paar uurtjes in de volle zon heeft gestaan, dan kan de eerste wolk warmte eruit. Wellicht ook praktisch als je iets verkeerds hebt gegeten, maar das natuurlijk een ander verhaal :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wat GPS-10 zegt.. ik heb ook een donkere auto en in de zomer als het de hele dag 25-30 graden is geweest en je auto stond in de volle zon dan wil je niet direct in die auto gaan zitten... ruiten even open terwijl je naar de auto loopt en dan heb je een minder warme auto om in te stappen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus Rijder

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
heej, deze is weer geopend. Cool! :worship:

Laatst bij Lexus Amsterdam de Afstandsbediening laten programmeren om alle ramen open en dicht te kunnen doen.
Werkt anders dan mijn vorige volvo, daar gingen alle ramen helemaal open door 3 seconden in te drukken en weer los te laten. incl het sluiten van alle ramen.
Bij de CT moet ik de knop ingedrukt houden. Bij tussentijds loslaten stoppen de ramen.

Best handig als je 1 raam open hebt laten staan en snel het contact uitschakelt en uit je auto stapt waarbij de ramen niet meer werken.
Alle ramen opendoen is mijn inziens alleen handig bij de enkele warme dagen in NL, kan de hitte sneller weg.

Tevens bij het achteruit rijden de continue pieptoon naar 1 enkele piep om laten zetten. werd er gek van.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Ik heb de raambediening via de afstandsbediening ook aan laten zetten. Ideaal als je bij een warme dag je auto nadert en hem alvast door kunt laten waaien. Dan kan de airco het ook makkelijker trekken (en kost het dus ook minder energie om je auto koel te krijgen).
De werking is bij de CT hetzelfde als bij de Passat en 318 die ik heb gereden. De ramen stoppen bij het loslaten van de knop.