ct200 besteld, twijfel over de kleur

skymeat

Nieuw hier
12 feb 2012
5
0
0
Hi Allemaal,

Heb een CT200 besteld, heb nu een Auris hybride, dus ben er een beetje aan gewend , maar deze rijd wel echt anders
Anyway, twijfel nog een beetje over de kleur.
Ik heb altijd een zwarte auto, maar deze is bij de CT niet in metallic te bestellen. Dus ik heb gewoon zwart genomen.
De andere kleuren vond ik niet donker genoeg. Die donkerblauw vond ik een beetje te paars.
Iemand anders nog een gewone zwarte ? Wat zijn de nadelen eigenlijk van niet metallic ?

gr
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op LF, je kunt je hier eventueel nog voorstellen: viewforum.php?f=14

Tegenwoordig zijn er weinig nadelen, behalve dan dat alle nieuwe lakken 'milieuvriendelijk' zijn, en daarmee wat zachter. Unilak (zeker zwart) leent zich bij uitstek voor een zeer diepe glans, mits goed onderhouden en gedetailleerd.

Optisch is zwart natuurlijk een gevoelige kleur en zul je daar misschien wat sneller krasjes op zien dan metallic. Overigens is een unilak vaak eenvoudiger te herstellen bij kleine beschadigingen.

Als je de zoekfunctie gebruikt, zul je nog wel wat topics vinden m.b.t. de lak van de CT.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Even als toevoeging; niet alleen unilak is eenvoudiger in zo een situatie, maar de zwarte kleur zelf is al helemaal eenvoudig te herstellen.

Verder is het geen enkel probleem om een niet-metallic lak te hebben en inderdaad, je bent 800 euro rijker gebleven.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Ik heb zelf zwart en vind de kleur een diepe glans hebben. Daarnaast vind ik de Lexus in bijv. wit patserig overkomen, in zwart is het een mooie, degelijke auto.
 

skymeat

Nieuw hier
12 feb 2012
5
0
0
thx voor de antwoorden . Zwart blijft het denk ik. Past ook wel mooi bij dat privacy glas . Heb ik mooi een gratiz open dakje voor dat geld. Wat natuurlijk ook weer mooi is, zo''n zwart open dak , bij een zwarte kleur ;-)
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Hier nog een zwarte! :hi:

Als je nog niet zeker was van je keuze: de CT F-Sport is tot nu toe op alle shows en autosalons altijd in het zwart tentoongesteld. Dat zou ook niet gedaan worden als het niet mooi was! Ik vind het persoonlijk de mooiste kleur. Once you go black... :D
 

skymeat

Nieuw hier
12 feb 2012
5
0
0
Yep, ik ben overtuigd, laat m lekker zwart.
Nu nog even wachten tot eind mei , begin juni .
Ik hoop dat de levertijd nog een beetje terug loopt...
Thx !
 

filerijder

Hoort erbij
28 okt 2011
26
0
0
Innit zei:
Ik heb zelf zwart en vind de kleur een diepe glans hebben. Daarnaast vind ik de Lexus in bijv. wit patserig overkomen, in zwart is het een mooie, degelijke auto.

Ondanks dat je wit patserig vind, :neutral: blijf ik het een hele mooie kleur vinden, zeker het Lexus wit.
Maar de vooral de achterkant wordt heel snel zwart, dus beetje van beide.
 

Bossie86

Nieuw hier
8 feb 2012
5
0
0
Wit is zeker een nette kleur, alleen heeft iedereen tegenwoordig een witte auto (het liefst met zwarte velgen).
Ik bedoel hier mee te zeggen dat wit dus niet meer zoon "hip" is als dat het een aantal jaar geleden was.

Hoe saai het ook klinkt, maar zwart blijft een stijlvolle en tijdloze kleur.
Verder komen de chromen accenten op deze auto met een zwarte kleur perfect naar voren!

Heeft iemand trouwens een wondermiddel om kleine krasjes op een zwart lak weg te poetsen?
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
En wat dacht je dan van Dark Opal. Is wel metallic en is zwart en paars tegelijk. Mooie kleur, zeker als de zon schijnt!!


Robbert-Jan
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Bossie86 zei:
Wit is zeker een nette kleur, alleen heeft iedereen tegenwoordig een witte auto (het liefst met zwarte velgen).
Ik bedoel hier mee te zeggen dat wit dus niet meer zoon "hip" is als dat het een aantal jaar geleden was.
Als het criterium voor 'hip' is dat de kleur zeldzaam moet zijn, koop dan een pimpelpaarse. Of een appelgroene.
Bossie86 zei:
Hoe saai het ook klinkt, maar zwart blijft een stijlvolle en tijdloze kleur.
Dus ondanks dat iedereen tegenwoordig een zwarte auto heeft is zwart wel weer 'hip'?

T.
(die een enorm hippe appelgroene hobby-auto heeft)
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Ik zou zelf in ieder geval nooit zwart doen, doet de Lexus naar mijn mening geen goed. Wit is erg mooi (maar besmettelijk) en persoonlijk ben ik zelf erg tevreden over de kleur Mercury Grey
 

skymeat

Nieuw hier
12 feb 2012
5
0
0
Pfft eindelijk geleverd 5 maanden wachten ! Maar ik moet eerlijk zeggen hij rijdt wel geweldig. Veel beter dan de auris, stoelen beter, geluids installatie beter, stiller. Enorm goede wegligging. 1 puntje van teleurstelling, ik vroeg bij de aflevering waar het knopje zat van de spiegels inklappen , nou die zit er niet. En dat heeft de 12.000 euro goedkopere auris wel, beetje jammer.
Heb nog geen foto, maar ziet er geweldig uit in het zwart. Volgens de boardcomputer zit ik op 4.6 gemiddeld gebruik, maar dat klopt volgens mij niet met het werkelijke tanken. Zal zsm is een fotootje maken



skymeat zei:
Hi Allemaal,

Heb een CT200 besteld, heb nu een Auris hybride, dus ben er een beetje aan gewend , maar deze rijd wel echt anders
Anyway, twijfel nog een beetje over de kleur.
Ik heb altijd een zwarte auto, maar deze is bij de CT niet in metallic te bestellen. Dus ik heb gewoon zwart genomen.
De andere kleuren vond ik niet donker genoeg. Die donkerblauw vond ik een beetje te paars.
Iemand anders nog een gewone zwarte ? Wat zijn de nadelen eigenlijk van niet metallic ?

gr
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Proficiat met je aanwinst! :rulez:
Foto's welkom, we zijn benieuwd.

Volgens de boardcomputer zit ik op 4.6 gemiddeld gebruik, maar dat klopt volgens mij niet met het werkelijke tanken.
Hoe bedoel je dat of waar maak je dat precies uit op? Volgens topic 'verbruik' lijkt het wel enigszins te kloppen?