Dark Opal

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Uit een poll heb ik begrepen dat er veel (wellicht de meeste) de kleur Dark Opal hebben voor hun CT. Wat mij opvalt is dat als het een sombere dag is, met regen en zware bewolking, de auto gewoon zwart lijkt. Nu het zonnetje er af en toe op schijnt zie ik eindelijk de kleur blauw/paars. En zeker de metallic valt veel beter op.
Dat laatste vind ik eigenlijk een veel mooier beeld geven van de echte kleur, dus wat mij betreft mag altijd de zon schijnen. Zo wie zo trouwens.

Robbert-Jan
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Idd prachtige kleur in de zon.
Overigens laatst terug van parijs, zonnetje erop en hoe vreemd het ook mag klinken zie ik dat de lak is beschadigd aan de zijkant bij het portier. :evil2:
Dus ik denk logischerwijs: Red Carpet , Lexus Premium Service, dus even in het bijgeleverd mapje met tools zoeken naar de lakstiften :-( helaas...
Dus naar Lexus Amsterdam om ze even op te halen :( helaas, niet op voorraad...
Ik zeg: "ze zijn zeker heel hard gegaan want 60% heeft dark opal."
Werkvoorbereider: "nee, er heeft nog niemand om gevraagd." :O
Inmiddels liggen de lakstiften klaar voor me, vanmiddag maar even ophalen.
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Jazeker, bij mijn Volvo en bij Opel, maar ook bij een aantal niet. Wellicht iets wat tegenwoordig niet meer standaard wordt bijgeleverd.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ja, volgens mij kreeg je dat vroeger wel mee inderdaad... of in ieder geval een klein potje, dat weet ik dan wel weer... maar tegenwoordig niet meer volgens mij...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Idd! :p
In mijn GS300 uit 2000 zit in de toolbox geen lakstift, maar zo'n klein blikje originele Lexus verf (dat zal nu wel stopverf zijn).
Het wordt soms meegeleverd met een nieuwe auto, maar zie ik ook geen relatie tussen RCT en zo'n stift. Leuk als het erin zit, en zo niet..

Zie het aan de positieve zijde. Door het uitsparen van 10.000 lakstiftjes groeit er een boom meer :p
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
?10,23 :rulez:
 

Bijlagen

  • IMG-20120309-00235crop.jpg
    IMG-20120309-00235crop.jpg
    209,1 KB · Weergaven: 61

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
LOL, ben nog niet met vakantie geweest, dus zo'n permanente 'dark opal' teint zou misschien best goed staan!

Ga toch maar eens informeren of ze zoiets ook nog voor mijn auto hebben, aangezien ik zeer kleine pitjes nu opvul met een goed gelijkende kleur hammerite verf :p
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Kun je met de lakstift over de kras heen "tekenen"? En is dat voldoende? Moet je eerst nog ontvetten ofzo?
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
ontvetten hoeft niet maar is wel aan te raden.
Het beste is meerdere laagjes aan te brengen voor een goed resultaat.
Eventueel afplakken zodat je niet naast de kras kunt kliederen.

Als laatste de transparante laklaag.
succes
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zou het sowieso even ontvetten m.b.v. wat alcohol en een wattenstaafje. Wat therock zegt, meerdere laagjes en daarna lak, afhankelijk van diepte kras/pit.

Als je het na uitharden voorzichtig nog polijst met een goed middeltje, zie je er vrijwel niets meer van.
 

becca

Hoort erbij
1 mei 2011
70
0
0
Ik merk dat de lak van mijn Dark Opal al heel veel krassen heeft ook al laat ik de auto met de hand wassen. Ik vind de kwaliteit van de lak erg slecht in vergelijking tot mijn Avensis uit 2000. Komt dit door de nieuwe milieu regels??
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
ook al laat ik de auto met de hand wassen
Dat is geen garantie dat het niet krast...(nogal afhankelijk van de methode, so to speak)

Daarbij zijn hedendaagse lakken watergedragen en idd minder sterk en hard.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Maar dan wel een moderne wasstraat, zonder borstels, maar met lappen. Daar ben ik zeer tevreden over en heb ook Dark Opal.

Robbert-Jan