Dauw op zijruiten

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Het is natuurlijk leuk dat de zijruiten speciaal zijn er er geen regendruppels op blijven plakken, maar 's morgens, als de zijruiten met dauw/vocht zijn, kan je er haast niet doorheen kijken, zeker als de zon erop staat. De raampjes even open en dicht doen helpt niet. Je moet echt aan de slag met een wisser. Dat vind ik dan wel weer aan nadeel van de geprepareerde zijruiten. Het duurt overigens nog vrij lang voordat ze weer goed zicht geven.

Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Even voor mijn beeldvorming: hebben je (achter)ruiten, of voorruit, hier dan geen last van?

Maw, enkel je twee voorste zijruiten zijn ondoorzichtig of blijven vochtig aan de buitenzijde?
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik heb privacy glass op de achterruiten, dus dat is dan niet goed te zien. Volgens mij echter vooral de zijruiten aan de voorzijde.

Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Een wilde gok: onlangs is je auto naar de dealer geweest om het 'gekraak' van de zijruiten/sponningen aan te pakken. Misschien is tijdens dat proces iets op je ruiten gekomen.

Heb je de zijruiten als eens goed gereinigd/vetvrij gemaakt?
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Nee, dat gekraak is er nog steeds. De dealer had heel lang alles volgeboekt, dus ga ik donderdag over een week pas.
De ruiten zijn schoon. Ik heb het trouwens al vanaf het begin. Bij "gewone" ruiten zijn de druppels veel groter en liggen verder van elkaar. Dit zijn mini druppels die heel dicht op elkaar liggen, waardoor het "ondoorzichtig" wordt.
Bij regen werkt de preparatie van de ruiten goed, maar bij dauw is het een ander verhaal.


Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Duidelijk. Misschien vergelijkbaar als de auto via de wasstraat met hotwax is bespoten. Mogelijk dat iemand hierin nog tips heeft, anders blijft het voorlopig ouderwetsch wissen ;)
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Wel herkenbaar. heb 's ochtends ook regelmatig last hiervan en is met name irritant bij een kruising (aangezien je zicht minder goed is door de zijruiten).

Enige wat eigenlijk echt helpt is op de snelweg gaan rijden, dan worden de druppels weggeblazen door de wind. Dat is ook meteen mijn oplossing, ik zit vanaf huis altijd binnen 3 minuten op de snelweg.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ik had hetzelfde. Zeer gevaarlijk want je ziet eigenlijk niks. Het enige wat helpt is volgens mij niet de weg op gaan en hard rijden, je gaat immers ook n iet met dichtgevroren ruiten rijden en wachten tot ze ontdooid zijn. Ik heb inmiddels wel een oplossing. Een klein wissertje die naast mijn ijskrabber in de auto ligt. Even snel langs de ramen 's ochtends en je hebt beter zicht en ook nog eens langer schonere ramen.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Zodra ik bij mij de straat uit ben gereden zijn de druppels er al af gegleden. Ik merk het zelfde effect als de Rain Clear behandeling van de cvoorruit. Bij mij is het nooit hinderend geweest.
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Hoe had kun jij rijden in je straat dan? Bij 60/70 km/h gaan bij mij de druppels er namelijk nog niet af.

Voorruit is overigens een compleet ander verhaal, daar komt veel meer directe wind op dan op de zijruiten
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
ctlexus zei:
Hoe had kun jij rijden in je straat dan? Bij 60/70 km/h gaan bij mij de druppels er namelijk nog niet af.

Voorruit is overigens een compleet ander verhaal, daar komt veel meer directe wind op dan op de zijruiten

Ik rijd met 50kmpu door de straat, dan vervormen de druppels op de zijruiten zich zodanig dat ik altijd goed zicht heb.
 

NanMac

Hoort erbij
3 mei 2011
35
0
0
gewoon even een pori?ndoek in de auto wel even er langs en wel zo veilig als je de straat uit rijd. Als je iemand aanrijd heb je spijt kleine moeite groot gemak.