Kap verlichting schoonmaken

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Gewend aan de glazen kappen van de verlichting, heb ik, na veel muggen te hebben opgevangen, de kappen van de verlichting voor schoongemaakt. Zoals voorheen met een schuursponsje. En dat moet je natuurlijk net niet doen. Gevolg, allemaal krassen op het plastic ruitje. Jammer en stom natuurlijk. En nieuwe kappen gaat me echt iets te ver. Deze ervaring wilde ik even met jullie delen.


Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat is idd wel een onfortuinlijke ervaring... :(

Wellicht overbodig of je al bekend, maar via MP o.i.d. zijn er wel wat handige mannetjes om op locatie e.e.a. terug te polijsten tegen een zeer redelijk bedrag.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
GPS-10 zei:
Dat is idd wel een onfortuinlijke ervaring... :(

Wellicht overbodig of je al bekend, maar via MP o.i.d. zijn er wel wat handige mannetjes om op locatie e.e.a. terug te polijsten tegen een zeer redelijk bedrag.


Ik zal eens kijken.
Het vreemde is, dat ik als hobby auto een Mazda MX5 heb, ook met plastic koplampkappen, maar deze krassen niet als ik met een schuursponsje de muggen eraf haal. Merkwaardig. Wellicht toch een andere c.q. beter kwaliteit!!

Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja en nee...het is een andere filosofie ;)

De materialen van de CT zijn zoveel mogelijk 'groen' gehouden (voor zover je dat zo kunt bestempelen) of beter recyclebaar. M.a.w, bepaalde milieubelastende ingredi?nten (b.v. verharders in kunststof, kort door de bocht), worden weggelaten of anders toegepast.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, aangezien mijn koplampunits (GS uit 2000) in principe ook met een schuursponsje kunnen worden afgenomen.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
De krassen zitten in de coating van de Lamp. Je kunt de lampen moeiteloos schuren (2000-2500-3000) en polijsten (doen die gasten op mp ook) enkel vertellen ze je er niet bij dat je wel een toplaag aan moet brengen (lak of folie) anders zijn ze zonder toplaag in no time weer dof.
Met lelijke krassen kun je het wagen (goed afplakken om lampen uitnemen).
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Het heet niet voor niets schuursponsje beetje dom :p , zelf gebruik ik een oude pantykous (van m'n vrouw) :D over een spons wel goed nat maken :rulez:
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik heb eens even via google naar diverse mogelijkheden gekeken en dan kom je tegen, dat je de kappen kan bewerken met tandpasta (zit ook een schurende werking aan) en bijvoorbeeld Brasso (om koper te poetsen). Ik ga toch eens een heel klein stukje proberen met tandpasta. Baadt en het dan schaadt het ook niet. Als de meest dunne krasjes verdwijnen ben ik al een stuk verder. Ik hou jullie op de hoogte.

Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Tandpasta lees je idd vaak ;)

Btw, schaf zo'n polijstpad aan, dat werkt een stuk prettiger. Succes gewenst in ieder geval!
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Je kan deze eens proberen, heb dit laatst zien gebruikt worden op een oude koplamp met mooi resultaat...

41mcjVODA6L.jpg

Werkt volgens mij ook op plastic ramen van een cabriodak.

Succes!
:surprised2:
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Geprobeerd met twee soorten tandpasta en het heeft een klein beetje geholpen. Voor dunne krasjes is het wel te doen, maar ik zal toch het bovenstaande middel gaan gebruiken om een beter effect te krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte en intussen dus niet met schuursponsjes je kappen schoonmaken!!

Robbert-Jan
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Je zal de volgende eigenaar van deze auto meer zijn en je afvragen waarom de lak rond de lampen zo dus is en waarom de lampen zo geel uitslaan.
How to's zijn prima maar niet als ze half gebeuren. dus: rond de lampen goed afplakken met schilderstape (want met een schuurpad en een rotary is het slecht mikken, zeker als je de randen mee wilt nemen) en onbehandeld laten is niet handig want je bent op deze manier je uv/beschermende laag kwijt en die zul je toch moeten vervangen.... (lak/folie o.i.d.)