Rain X

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Op aanraden van diverse fora heb ik, geheel volgens de instrcties Rain X op mijn voorruit aangebracht. Goed schoongemaakt eerst en daarna met twee personen goed geboend en de Rain X aangebacht en weer goed uitgewreven en geboend. Aan de rechterkant werkt het uitstekend, maar de linker ruitenwisser laat een waterstreep achter in het midden en dat is erg lastig als je juist daar doorheen moet kijken. Nogmaals de ruit schoongemaakt met spiritus en water en nogmaals Rain X aangebracht, weer, geheel volgens de instructies op You Tube, goed uitgeboend, wel drie keer, met een schone handdoek, maar de waterstreep blijft. Conclusie voor mij is dat het aan de linker ruitenwisser ligt.
Heeft iemand met een CT dezelfde ervaring? En heeft iemand een oplossing kunnen vinden voor dit euvel?

Bedankt,

Robbert-Jan
 

Dagoe

Nieuw hier
8 jun 2012
24
1
0
Ik gebruik het ook en heb nergens last van, het enige irritante vind ik dat de automatische ruitenwisser soms wist als een malle terwijl het onnodig is. Soms zet ik de wissers uit maar dat is ook niet altijd even handig, het grote voordeel vind ik wel dat als ik de ruitenwisser op automatisch heb en rainX heb aangebracht je in een hoosbui nog echt perfect zicht hebt.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Rubber van de ruitenwisser is ook goed schoongemaakt en nog lang niet versleten.
Maar ik denk wel dat het aan de druk van de ruitenwisser ligt, die op de plek waar de waterstreep blijft zitten, minder druk uitoefend op het raam. Hoe dat te veranderen c.q. anders af te stellen, weet ik niet.

Iemand een suggestie?

Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik heb nu de scharnieren van de ruiterwisser en het blad, ingespoten met WD40 en een stukje in de regen gereden. En dat gaat al een stuk beter. Als de scharnieren soepel zijn, drukken ze het blad beter op de ruit.
Morgen zal ik het langer testen (had daar nu even geen tijd voor) en zal dan weer mijn bevindingen schrijven.

Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Inderdaad voor de Rain X geen last gehad.
Ik heb een stuk gereden in de regen, maar het was al snel duidelijk dat ook het smeren van de scharnieren niet geholpen heeft. Ik heb het wisserblad er nu afgehaald en tig keer met spiritus schoongemaakt. Daarna nog met warm water en afwasmiddel gereinigd.
Het zal later in de middag duidelijk worden of dat dan iets heeft geholpen, anders zou ik het echt niet meer weten.
Wat dat betreft had ik die Rain X liever niet aangebracht en het is moeilijk om het te verwijderen.


Robbert-Jan
 

Dagoe

Nieuw hier
8 jun 2012
24
1
0
Dat spul slijt wel na een week of 3 en goed wassen hoor :)

Ik kan mij toch wel herrineren dat ik het ook heb gehad, echter heb ik er nu geen last meer van.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Omdat de Rain X aan de passagierszijde goed was en er uitsluitend een streep water van 5 cm. bleef hangen bij het neergaan van de wisser, heb ik op deze speciale plek nogmaals twee keer Rain X aangebracht. Eerst weer goed schoonmaken, aanbrengen, laten drogen en goed bufferen (zoals dat op hun site heet), dat wil zeggen zeer goed alles uitvegen. En dan bedoel ik echt heel erg zeer goed. En dat heb ik nu twee keer gedaan.
Nu het droog is kan ik het niet echt in de regen uitproberen, maar ik hou jullie op de hoogte.

De aanhouder wint zullen we maar hopen.

Robbert-Jan
 

lupker

Nieuw hier
9 dec 2011
4
0
0
Ik heb hetzelfde probleem, al 2 keer terug geweest maar mag nog niet helpen. Ruitenwisser maakt ook herrie, met name het omklappen van de zeem. Bijna 30.000 km en dan maar vragen om een nieuwe.
 

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
Gebruik dat spul hier ook al jaren. Werkt goed maar als je oude ruitwissers hebt vervangen die handel. Anders heb je idd die vettige streep op je ruit telkens deze veegt
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Mijn ervaring met de ruitenwissers van zowel prius als CT200h.. aggenebbis rubber.
de bladen worden niet vervangen enkel het rubber. bij mij houdt de bestuurders zijde het ong. 10K vol en dan begint de ellende met strepen. Met name de neergaande beweging laat strepen/vegen achter. Passagierszijde geen probleem.
Ik vermoed (maar dat is mijn vermoeden) dat de bestuurderszijde een te groot blad heeft. Hierdoor sluit het rubber niet meer gelijkmatig aan als het rubber ouder wordt (vooral het midden omdat het blad een kleine curve heeft van eind tot eind). Nieuwe rubbers laten het probleem weer verdwijnen. Rain X is niet van invloed hierop. Gebruik het trouwens alleen op de voorste zijruiten. Voor de voorruit heb ik een sensor ;) . Achterruit heeft geen zin aangezien dat een "windstil" gebied is.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Algert zei:
Mijn ervaring met de ruitenwissers van zowel prius als CT200h.. aggenebbis rubber.
de bladen worden niet vervangen enkel het rubber. bij mij houdt de bestuurders zijde het ong. 10K vol en dan begint de ellende met strepen. Met name de neergaande beweging laat strepen/vegen achter. Passagierszijde geen probleem.
Ik vermoed (maar dat is mijn vermoeden) dat de bestuurderszijde een te groot blad heeft. Hierdoor sluit het rubber niet meer gelijkmatig aan als het rubber ouder wordt (vooral het midden omdat het blad een kleine curve heeft van eind tot eind). Nieuwe rubbers laten het probleem weer verdwijnen. Rain X is niet van invloed hierop. Gebruik het trouwens alleen op de voorste zijruiten. Voor de voorruit heb ik een sensor ;) . Achterruit heeft geen zin aangezien dat een "windstil" gebied is.



Helemaal mee eens. Het blad aan de bestuurderszijde is m.i. ook te groot en inderdaad laat de neerwaartse beweging strepen achter. Het is precies hetzelfde als ik ervaar. Maar ik ga er wel mee terug naar de dealer, want ruitenwissers moeten langer meekunnen.

Robbert-Jan
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Misschien niet leuk, wel heel herkenbaar. Ik heb echt een ontzettende hekel aan strepende ruitenwissers. En zeker zo'n streep in het midden. Ruit goed schoonhouden en Rain X is wat mij betreft niet nodig. Ik was regelmatig de auto met de hand en dus komt er ook altijd een laagje was op de ruit te liggen, werkt prima. Maar goed, ieder zijn ding :)

Ik heb sinds een aantal jaar flatblades van Bosch die ongeveer een jaar en 20.000 km meegaan zonder noemenswaardig strepen. Mijn ruit zit aardig steenslag op, maar nu naar denk zeven maanden, nog geen strepen.
Nieuwe ruitenwissers nooit schoonmaken, maar het grafiet wat erop zit, zijn werk laten doen, dat is inslijten op de vorm van de voorruit. Verder ruit dus goed schoonhouden. Na aantal weken en veel wisbewegingen mag het blad wel worden schoongemaakt (vlieg die erop vastzit bijvoorbeeld).

Alleen die streep bleek ik ook houden. Wat mij opviel bij het rijden in diverse auto's (demo's en huurauto's, ik kom redelijk vaak in andere auto's te rijden) is dat meer merken en modellen hier last van hebben. Lexus en Toyota ook. Bij mijn vorige IS200, mijn huidige, in diverse CT200's gereden, en nog meer modellen.

Bij mij is die streep alleen een wiskant/richting op. Dus bij de neergaande beweging, niet naar de A-stijl. Ik leg sinds een paar maanden bij het wegzetten van mijn auto, de wisbladen in de ruststand op de andere kant van het wisblad. Gevolg: geen tot minder geluid bij het omslaan en bij het terugkomen van de wisser geen baan in het midden meer. Keer op keer. Enige maar, je moet wel even de blad een tikje naar beneden trekken als ze in ruststand liggen.
Heel praktisch is het niet, maar het werkt. Misschien zet dit aan tot idee?n hoe dit anders op te lossen.
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Helemaal mee eens. Het blad aan de bestuurderszijde is m.i. ook te groot en inderdaad laat de neerwaartse beweging strepen achter. Het is precies hetzelfde als ik ervaar. Maar ik ga er wel mee terug naar de dealer, want ruitenwissers moeten langer meekunnen.

Robbert-Jan

Ik wil je niet gelijk demotiveren maarrr de Dealer zet er nieuwe strips op en zwaait je dan weer uit
 

Osman

Nieuw hier
25 jul 2017
19
3
3
Misschien niet leuk, wel heel herkenbaar. Ik heb echt een ontzettende hekel aan strepende ruitenwissers. En zeker zo'n streep in het midden. Ruit goed schoonhouden en Rain X is wat mij betreft niet nodig. Ik was regelmatig de auto met de hand en dus komt er ook altijd een laagje was op de ruit te liggen, werkt prima. Maar goed, ieder zijn ding :)

Ik heb sinds een aantal jaar flatblades van Bosch die ongeveer een jaar en 20.000 km meegaan zonder noemenswaardig strepen. Mijn ruit zit aardig steenslag op, maar nu naar denk zeven maanden, nog geen strepen.
Nieuwe ruitenwissers nooit schoonmaken, maar het grafiet wat erop zit, zijn werk laten doen, dat is inslijten op de vorm van de voorruit. Verder ruit dus goed schoonhouden. Na aantal weken en veel wisbewegingen mag het blad wel worden schoongemaakt (vlieg die erop vastzit bijvoorbeeld).

Alleen die streep bleek ik ook houden. Wat mij opviel bij het rijden in diverse auto's (demo's en huurauto's, ik kom redelijk vaak in andere auto's te rijden) is dat meer merken en modellen hier last van hebben. Lexus en Toyota ook. Bij mijn vorige IS200, mijn huidige, in diverse CT200's gereden, en nog meer modellen.

Bij mij is die streep alleen een wiskant/richting op. Dus bij de neergaande beweging, niet naar de A-stijl. Ik leg sinds een paar maanden bij het wegzetten van mijn auto, de wisbladen in de ruststand op de andere kant van het wisblad. Gevolg: geen tot minder geluid bij het omslaan en bij het terugkomen van de wisser geen baan in het midden meer. Keer op keer. Enige maar, je moet wel even de blad een tikje naar beneden trekken als ze in ruststand liggen.
Heel praktisch is het niet, maar het werkt. Misschien zet dit aan tot idee?n hoe dit anders op te lossen.

Heb je hier al een betere oplossing voor kunnen vinden? Ik heb het zelfde probleem, als de ruitenwisser omhoog gaat is er geen streep, omlaag wel. In het midden van het blad en verder nergens, ik heb alles goed schoongemaakt en heb nieuwe ruitenwisserbladen van Bosch. Dus dat kan het niet zijn.

Heeft iemand anders hier een goede oplossing voor kunnen vinden?