USB muziek hapert

joetang

Nieuw hier
6 mei 2011
1
0
0
Sinds eergisteren een trotse berijder van een CT en gisteren voor het eerst een USB stick met mp3 in de auto gestopt. Het stoort mij bijzonder dat de muziek regelmatig hapert, terwijl dit niet nooit is voorgekomen bij mijn vorige auto. Op de computer gebeurt dit eveneens niet. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen??? Alvast bedankt!
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
@wersitime

Start het programma Switch Sound File Converter op en kies linksonder bij 'Output format' voor 'WMA'. Daarna bij 'Encoder Options' voor de codec die Buddy aanraadt (en 320 kbps!). Je kunt vervolgens gewoon alle mappen op je USB stick selecteren en kiezen voor de optie 'Output to same folder as source files'. Wel zorgen dat je de MP3tje's verwijdert van je USB stick anders werkt het alsnog niet.

Zie ook:

switch1.jpg


switch2.jpg
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Geen probleem. @moderator, misschien handig voor de tips en tricks? maakt dus kennelijk alsnog niet uit wat voor USB stick je hebt als je maar WMA met deze codec gebruikt.
 

wersitime

Nieuw hier
13 mrt 2012
11
0
0
Helaas met mijn 16 GByte stick van 18 MB/sec werkt het hetzelfde als met de normale MP3's. Hij hapert ook met dit WMA formaat. Dus ik moet helaas weer terug naar mijn grotere USB sticks.

Groeten,
Henny
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@moderator, misschien handig voor de tips en tricks? maakt dus kennelijk alsnog niet uit wat voor USB stick je hebt als je maar WMA met deze codec gebruikt.
Het WMA verhaal klopt wel. Er zijn namelijk 4 formaten binnen WMA; audio (standaard), professional, lossless en voice. De CT USB poort ondersteunt WMA-standaard en MP3.

Dat alle merken USB sticks (voorzien van correct WMA formaat) goed werken valt wellicht nog te betwijfelen. Het WMA verhaal is handig als aanvulling op het kopje 'USB stick haperingen problematiek' binnen T&T.
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Klopt, codecs noemen ze dat.

Blijft een vreemd verhaal. Mijn USB stick heeft een avarage reading speed van 18.3 Mbyte/s en werkt met de WMA truuk met standaard codec. Bij mp3'tjes slaat hij sommige mappen over. Klopt dus niet met het verhaal van Lexus.. Ik denk dat het omzetten naar WMA genoeg moet zijn, wellicht ziet wersitime nog iets over het hoofd
 

wersitime

Nieuw hier
13 mrt 2012
11
0
0
Bij Conrad heb ik een Intenso 16 GB stick gekocht en deze blijkt goed te werken in de Lexus CT200h. Ik heb hem met 1200 mp3's getest en tot nu toe doet hij het goed. Het is een micro-line uitvoering en het klepje kan dicht.

Het bestelnummer bij Conrad is 413983. prijs ?15,99. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/413983/

Vond dat ik dit even moest melden.

Groeten,
Henny