Aftermarket audio

dhaarbrink

Nieuw hier
14 mei 2015
10
0
0
Het was voor mij helaas niet mogelijk om voor een Mark Levinson audio systeem te gaan, dus ik zit 'opgescheept' met de standaard audio. Vergeleken met de meeste andere standaard systemen best goed, maar ik zou wel graag wat meer detail en dynamiek willen horen.

Zijn er hier mensen met aftermarket audio en wat heb je dan laten plaatsen? Bracht dit de gewenste verbeteringen? En niet onbelangrijk: hoeveel was je er ongeveer voor kwijt?

Ik ga er trouwens vanuit dat het Mark Levinson systeem naast betere speakers en waarschijnlijk een subwoofer ook een betere versterker heeft? Of zit het verschil puur in de speakers?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Verschil zit hem in speakers,sub, control unit en software. Het is echt een volledig ander systeem.
 

Buddyb

Nieuw hier
24 aug 2016
2
0
0
Ik heb een upgrade genomen van Blam audio relax 165rc, relax 165rx en een under seat subwoofer in mijn 25th edition wat bijna zo goed klinkt dan wat ik in mijn vorige CT had (business met 10 speakers geloof ik). Nu dus 6 speakers en een subwoofer met ingebouwde versterker.
 
Laatst bewerkt:

The Roscoe

Nieuw hier
2 mrt 2016
1
0
0
dat klinkt goed Buddyb. ik wil ook een audio upgrade doen. Goed plan van een underseat subwoofer. heb je misschien wat meer info? heb je de voor- en achterspeakers vervangen door de Blam relax rc/rx?
 

Buddyb

Nieuw hier
24 aug 2016
2
0
0
Deze set viel enorm tegen dus ik heb nu wat anders en dit is echt subliem. Het Mark Levinson systeem is aanzienlijk minder.
- 5 kanaals versterker GLADEN RC 150c5, 4x90W en 1 x 360W/560W in kofferbak (afgesteld op 60% van vermogen anders gaat het te hard)
- Audison Prima APBX 10 DS, 25? sub woofer, 400/800W in kofferbak
- Hertz Mille MLK 165.3 LEGEND 150/300W voorin
- Hertz Mille MPX 165.3 PRO 100/200W achterin

Hele strakke bas en helder geluid. Zelfs met de versterker op 60% hou je het niet lang vol als je het volume open draait. Met volume halverwege heb je het mooiste geluid en komt er een keer een mooi nummer voorbij dan kan het nog even wat harder. Je krijgt dan tevens een rugmassage

Deze set is een absolute aanrader.