Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

DAB radio niet werkzaam?

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• DAB radio niet werkzaam?

Beste forum lezers,
    In mijn CT200h Business Line met navigatie, geeft mijn radio aan (op een knop) AM / DAB. Hieronder zit slechts een slecht functionerend AM/MW zenderbereik, geen DAB.
    Wie weet wat er mogelijk is met deze radio?
    Alsnog DAB ontvangst?

Groeten, Ed

Waar woon je? DAB word nog niet overal gedekt

Commentaar

DAB werkt vrijwel overal is mijn ervaring en anders schakelt een goede radio over naar FM.

Overzicht: http://digitalradio.nl/ontvangst

Heb je wel een separate DAB antenne gemonteerd om überhaupt digitale ontvangst te hebben??

Commentaar

Dat was mijn eerste gedachte ook..... Ik ging er namelijk ook van uit dat Dab moest werken, tot ik er achter kwam dat je een Dab antenne moet hebben. Dus helaas....

Commentaar

Zo duur zijn die antennes toch niet? bedoel, ik zou het doen

Commentaar

De knop AM/DAB zit er wel echter als voorbereiding, de DAB module zit niet in de auto gemonteerd, dit is wat de dealer (Lexus Arnhem) mij verteld heeft. Als je in je scherm display "audio" aanklikt zul je zien dat AM, FM,USB,AUX,BLUETOOTH en HDD aan te sturen zijn en DAB niet. De DAB module zal apart aangeschaft moeten worden incl. de antenne.

Lexus CT200h Luxury Line 2012, Mark Levinson Media+HDD, LED koplampen, Adaptieve Cruise Controle en Webasto standkachel met AB en timer.

Commentaar

Hier onder is een link met instructie's voor als je aan de inbouw van de DAB wilt beginnen.

http://www.lexus-tech.eu/aimuploads/..._002_021_1.pdf

Groet TwaMu.
              Lexus CT200h Luxury Line 2012, Mark Levinson Media+HDD, LED koplampen, Adaptieve Cruise Controle en Webasto standkachel met AB en timer.

Commentaar

ik zou het zeker doen, top geluid en bv Radio 538 eindelijk goed te beluisteren

Commentaar

ik heb een aftermarket DAB+
                  kan het iedereen aanraden ,en idd zo plak antenne op mn voorraam
                  geluid is erg goed , geen storing en de extra zenders vind ik de moeite waard , het hele jaar top 2000
                  Lexus SC400 1992 indigo blue pearl
                  1 ste prijs verkiezing mooiste Lexus 2015 ,3de prijs 2016
                  BC schroefset / 19 inch staggered
                  http://vb.lexusforum.nl/forum/lexusf...s-modificaties

Commentaar

Dank allemaal. Ik begrijp dat ik de radio moet (laten) uitbreiden met een module en een antenne. Ik zal het met mijn dealer doornemen.
                    Groeten, Ed

Commentaar

Je kan ook extra informeren bij een automaterialen boer.
                      Dan heb je een mooi vergelijk.

Enige nadeel vind ik de plak antenne, wellicht heeft Lexus zelf een mooiere oplossing.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ed-lexus Bekijk bericht
                        Dank allemaal. Ik begrijp dat ik de radio moet (laten) uitbreiden met een module en een antenne. Ik zal het met mijn dealer doornemen.
                        Groeten, Ed
                        Beste Ed, laat even weten hoe het bij de dealer is afgelopen ben namelijk benieuwd naar de kosten om een DAB-tuner te laten monteren.

Commentaar

Kopske dit is het onderdeel nummer van de DAB tuner voor een CT200h met navigatie en 10-13 speaker systeem : PZ473-00211-00 als je op dit nummer googled kom je voor dit onderdeel zo rond de 450 euro uit. Dan moet hij nog gemonteerd worden, dat is niet zo heel moeilijk lijkt me, maar daar denkt een ander misschien heel anders over.
                          Ik verwacht dat het bij de dealer toch gauw naar de 650 euro zal gaan. Ik vraag me trouwens af of er verschil zit tussen DAB en DAB+, bij Lexus wordt er over DAB gesproken!?!?

Commentaar

Ik vraag me trouwens af of er verschil zit tussen DAB en DAB+, bij Lexus wordt er over DAB gesproken!?!?
                            Dat hoop ik niet, aangezien al in 2007 naar DAB+ is geschakeld... Meeste publieke- en commerciële radiostations zenden tegenwoordig alleen in DAB+ uit.
                            In 't echt ziet alles er heel anders uit..

Commentaar

Ik heb DAB in mijn auto, die volgende week geleverd wordt, zitten. En ik luister nooit naar de radio in de auto. Ik kies liever mijn eigen muziek.
                              CT200h Luxury Line Dark Granite 2011, Ramen vanaf B-stijl: getint 15%

Commentaar

Werken ...
                              X