Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

DAB radio niet werkzaam?

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door HammerMan Bekijk bericht
    Ik heb DAB in mijn auto, die volgende week geleverd wordt, zitten. En ik luister nooit naar de radio in de auto. Ik kies liever mijn eigen muziek.
    Ik ben erg benieuwd of het goed werkt, ik overweeg namelijk om DAB in te bouwen. Maar twijfel of het werkt. Het DAB en DAB+ verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk. En om dan een gokje te wagen van 400-500 euro vindt ik te gek.
    Twan.
    Lexus CT200h Luxury Line 2012, Mark Levinson Media+HDD, LED koplampen, Adaptieve Cruise Controle en Webasto standkachel met AB en timer.

Commentaar

Zo moeilijk is het allemaal niet....

DAB+ is een verbetering ten opzichte van het originele DAB.
      Wat veranderde er? Om te beginnen gebruikt DAB+ een aanzienlijk efficiëntere manier om audio te comprimeren. Bovendien is de foutcorrectie verbeterd. Samen leidt dat ook onder minder goede omstandigheden tot een hogere ontvangstkwaliteit. Daarnaast maakt DAB+ nóg beter gebruik van de beschikbare ruimte, zodat er tot drie keer meer zenders actief kunnen zijn.

Voordelen van DAB+

Betere geluidskwaliteit
      • Meer radiozenders
      • Meer informatie
      • Grotere dekking
      • Eén vaste frequentie
      • Nooit meer ruis
      Een Premium merk als Lexus zal toch geen verouderde DAB gebruiken...?
      In 't echt ziet alles er heel anders uit..

Commentaar

+ Veel mooier geluid

- Dekking nog niet overal 100%, daar schakeld een redelijk ding over op regulier FM*

* Hier in bubblefuckingnowhere komt dat héél soms voor, het is dus nog niet overal afgedekt.

EUR 500? Is dat voor origineel Lexus?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door HammerMan Bekijk bericht
          Ik heb DAB in mijn auto, die volgende week geleverd wordt, zitten. En ik luister nooit naar de radio in de auto. Ik kies liever mijn eigen muziek.
          Ik ben erg benieuwd HammerMan hoe de DAB tuner het doet, neem aan dat je er nu wel wat over kunt vertellen.
          Lexus CT200h Luxury Line 2012, Mark Levinson Media+HDD, LED koplampen, Adaptieve Cruise Controle en Webasto standkachel met AB en timer.

Commentaar

Ik heb DAB in de auto, pefect geluid , makkelijk zenders kiezen, beter dan FM.

Commentaar

Er is een mooi en volgens recensies goed alternatief voor € 70. Dan krijg je een klein kastje van 6x6 cm die verbonden wordt met de aux ingang van de radio. Voeding via 12 volt aansluiting. Antennedraad even netjes wegwerken en antenne op voorraam plakken. Dan heb je wel DAB+ Het staat uiteraard wel in het zicht, maar als het goed is kijk je toch voor je op de weg.

Commentaar

Werken ...
              X