DAB radio niet werkzaam?

ed-lexus

Nieuw hier
12 jul 2011
12
1
0
Beste forum lezers,
In mijn CT200h Business Line met navigatie, geeft mijn radio aan (op een knop) AM / DAB. Hieronder zit slechts een slecht functionerend AM/MW zenderbereik, geen DAB.
Wie weet wat er mogelijk is met deze radio?
Alsnog DAB ontvangst?

Groeten, Ed
 

Lexusfan

Nieuw hier
30 apr 2017
1
1
0
Er is een mooi en volgens recensies goed alternatief voor ? 70. Dan krijg je een klein kastje van 6x6 cm die verbonden wordt met de aux ingang van de radio. Voeding via 12 volt aansluiting. Antennedraad even netjes wegwerken en antenne op voorraam plakken. Dan heb je wel DAB+ Het staat uiteraard wel in het zicht, maar als het goed is kijk je toch voor je op de weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: John199

John199

Nieuw hier
11 aug 2022
6
1
3
De knop AM/DAB zit er wel echter als voorbereiding, de DAB module zit niet in de auto gemonteerd, dit is wat de dealer (Lexus Arnhem) mij verteld heeft. Als je in je scherm display "audio" aanklikt zul je zien dat AM, FM,USB,AUX,BLUETOOTH en HDD aan te sturen zijn en DAB niet. De DAB module zal apart aangeschaft moeten worden incl. de antenne.
Volgens Lexus Amsterdam is het niet mogelijk DAB er later in te bouwen. Maar lees op dit forum dat het wel mogelijk is. Enig idee wat het kost en waar ik dat kan laten doen?
 

menjo

Hoort erbij
16 mei 2021
31
30
18
in 2009 kon je een losse dab module monteren en had je dab radio.
Maar mocht je deze module nu hebben heb je er niks aan want er wordt niks meer op uitgezonden want ze zijn overgestapt op dab+.
die werkt op andere frequenties dan dab.
dus inbouwen kan, ontvangst is niks
 

John199

Nieuw hier
11 aug 2022
6
1
3
in 2009 kon je een losse dab module monteren en had je dab radio.
Maar mocht je deze module nu hebben heb je er niks aan want er wordt niks meer op uitgezonden want ze zijn overgestapt op dab+.
die werkt op andere frequenties dan dab.
dus inbouwen kan, ontvangst is niks
Hopelijk is er toch een bedrijf die het kan. Kwam op internet wel een heel schema tegen voor inbouw, dus zou je denken dat het wel mogelijk is. Heb inmiddels verschillende bedrijven aangeschreven en wacht nu op een reactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oudescania