Foute weergave in menu-weergave navigatiescherm

Alexander68

Nieuw hier
31 mrt 2016
21
0
0
Ik voer de volgende handeling uit:

-Menu
-Op het navigatiescherm selecteer en klik ik "informatie/telefoon"
-Het beginscherm van de navigatie verschijnt
-Klik op doorgaan en de kaart verschijnt.

Doe ik meteen nogmaals:
-Menu
-Op het navigatiescherm selecteer en klik ik "informatie/telefoon"
-Het juiste scherm verschijnt

Vraag: Herkent iemand dit of weet iemand hoe dat kan?
 

Alexander68

Nieuw hier
31 mrt 2016
21
0
0
Iemand al eens geprobeerd of bovenstaand ook bij jou CT (indien van toepassing) is?

Mss is hier mijn vraag ook niet duidelijk of heb ik alleen het probleem zoals boven beschreven.

Concreet: Waarom krijg ik eerst het beginscherm van de navigatie ipv meteen het scherm wat je hoort te krijgen als je op "menu"--> "informatie/telefoon"klikt?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Vraag is voor mij onduidelijk, wat moet ik onder;
-Het beginscherm van de navigatie verschijnt
-Het juiste scherm verschijnt
Verstaan?

Het is zo, dat als jij in de auto stapt en de navigatie wilt starten dat de (beginscherm?) Een lap tekst tevoorschijn komt over het gebruikt van de navi tijdens het rijden. Als je deze eenmaal hebt weggedrukt zie je het niet meer totdat je de auto opnieuw opstart.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik neem aan dat je met beginscherm van de navigatie het waarschuwingsscherm bedoeld.Dit scherm komt snel nadat je het contact hebt aangezet, daarna krijg je het navigatie scherm en dan kun je op menu drukken en kun je de menukeuze doen. Als je de auto hebt weggezet met bv. het energieverbruiksscherm zal deze nadat je het contact hebt aangezet en het waarschuwingsscherm gepasseerd is weer het energieverbruiksscherm gaan tonen. Zo gaat het bij mijn CT in ieder geval.
 

Alexander68

Nieuw hier
31 mrt 2016
21
0
0
Het beginscherm van de navigatie bedoel ik idd die grote lap tekst mee:)

Poging 2...

Als ik de auto heb gestart en met de muis het icoontje van "informatie/telefoon" selecteer en bevestig met een duimlik op de "enter"toets (die knop aan de linker- en rechterkant van de muis) dan krijg ik eerst die grote lap tekst van de navigatie.
Dan heb ik alleen maar de keus "doorgaan" en kom ik bij de kaart uit en niet bij het scherm wat ik eigenlijk zou moeten hebben ( want ik heb informatie/telefoon geselecteerd en bevestigd)

Druk ik nogmaals op de menutoets en selecteer ik met de muis wederom "informatie/telefoon" en bevestig dit weer met een duimklik op de "Enter" toets aan de linkerkant van de muis dan krijg ik wel het goede scherm.
Ik moet dus 2x dezelfde handeling uitvoeren om bij het juiste scherm uit te komen.

Concrete vraag: Als ik de auto heb gestart en via bovenstaande manier van handeling naar "informatie/telefoon" wil gaan zou ik toch in ??n keer moeten gaan?

(het scherm wat ik als laatste heb gebruikt staat idd ook weer klaar als ik de auto opnieuw heb gestart.)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Poging 2
Als je het kontakt aan heb gezet en even wacht tot je de waarschuwingstekst hebt gehad en daarna op menu drukt moet het naar mijn mening goed gaan, als ik gelijk nadat ik het kontakt heb aangezet op de menukeuze klik heb ik het zelfde "probleem" als jij. Anders denk ik dat hij bij jou niet goed functioneert.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Oh ik ben te beroerd om die lap tekst weg te drukken, daarvoor gebruik ik 2 keer de menu of navigatie knop. Dan is dat schermpje ook weg. ;)
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Nu pas vind ik dit topic, maar ook in mijn CT heb ik met dit fenomeen te maken.
Maakt niet uit of ik dit meteen na het starten doe of tijdens het rijden.
Meestal wil het systeem de navi activeren.
Als ik daarop op de Menu knop druk en voor 'n 2e keer op telefoon/info klik krijg ik wel het juiste submenu.
Nog niemand met een oplossing gekomen??