Airbags

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Mijn kenteken valt er ook onder zie ik bij de RDW. Echter ook nog geen brief gehad. Denk echter dat ik er gewoon mee langs de dealer kan gaan om een afspraak te maken. Of je kenteken eronder valt kan je checken via: https://ovi.rdw.nl/ en dan tabblad: Terugroepacties.
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Koolstoffilterbehuizing:

Omschrijving defect
De kunststof behuizing van het brandstoftankkoolstoffilter is niet juist vormgegeven. Hierdoor kan een scheur ontstaan in de behuizing.
Materi?le gevolgen Benzinedampen kunnen vrijkomen en er kan brandstoflekkage optreden bij een volle brandstoftank.

Mogelijk gevaar
- Brand met letselschade
- Het belasten van het milieu

Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. Deze zal de koolstoffilterbehuizing vervangen.

Bron RDW: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP160256

Airbag:

Omschrijving defect
Er kunnen haarscheurtjes ontstaan in de lasnaad van de gordijnairbagontstekers.

Materi?le gevolgen
De ontsteker kan loskomen en in het interieur terechtkomen.

Mogelijk gevaar
Een (verkeers)ongeval met letselschade.

Beschrijving van het herstel
De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. Deze zal een beschermingssteun plaatsen ter hoogte van de ontsteker, zodat deze niet meer los kan komen.

Bron RDW: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP160255
 

p1000

Nieuw hier
27 okt 2016
4
0
1
Ik had nog niets ontvangen maar heb het zelf aangegeven tijdens een servicebeurt dat er twee recalls (airbag en benzinefilter) openstonden volgens rdw. Meteen zijn de onderdelen voor me besteld en is er een afspraak ingepland. Enkele weken later de auto achtergelaten ( en een heel leuke GS F-Sport meegekregen ) en eind van de dag was hij klaar. Auto stonk wel nog een paar dagen naar benzine maar verder was alles ok.
Enige tijd later wel nogmaals een brief gekregen van louwman over de recall en dat mijn auto naar de garage moest. Ging dus wat fout in hun systeem en mijn auto stond als nog niet gerepareerd geregistreerd. Maar inmiddels is ook de melding bij RDW weg dus alles is goed verwerkt.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Krijg je vanzelf bericht van Lexus over de recalls? Haalt Lexus de persoonsgegevens van het kenteken uit het RDW systeem of moet je jouw Lexus registreren bij de dealer?
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Krijg je vanzelf bericht van Lexus over de recalls? Haalt Lexus de persoonsgegevens van het kenteken uit het RDW systeem of moet je jouw Lexus registreren bij de dealer?

De dealer kan jou precies vertellen of je in aanmerking komt. Ik had gisteren Lexus Eindhoven gebeld en ahv kenteken konden ze al aangeven voor welke recalls mijn aankomende Lexus in aanmerking kwam.. dus bij de volgende beurt laat ik dat meteen fixen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88