Instellingen auto niet mogelijk

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Als ik via het menu op het klapscherm naar instellingen en dan voertuig ga dan krijg ik niet de optie om bepaalde zaken in te stellen. Ik krijg alleen de opties 'onderhoud' en 'park assist'. Verdere instellingen zou wel moeten kunnen volgens de handleiding.

Wat ik wil instellen:
- comfort knipperlicht 3x (staat nu uit)
- coming en leaving home verlichting inschakelen. Zodra ik nu uitstap in het donker met het contact 'uit' dan gaat het dimlicht uit zodra ik de bestuurdersdeur open doe.

Via het 'disp' menu op het stuur is het ook niet mogelijk.
 

Bijlagen

  • photo5926.jpg
    photo5926.jpg
    195,1 KB · Weergaven: 43
  • photo5927.jpg
    photo5927.jpg
    187,6 KB · Weergaven: 45

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
91
35
18
allebei jou gevraagde instellingen zijn volgens mij op de CT niet mogelijk, bij mijn uit 2011 auto ook niet
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
allebei jou gevraagde instellingen zijn volgens mij op de CT niet mogelijk, bij mijn uit 2011 auto ook niet

Oke, vreemd... het staat namelijk wel genoemd in de handleiding vanaf pagina 609.

3333333333.jpg

En dan nog iets wat me opvalt: het 'disp' venster rechts naast de snelheidsmeter staat standaard 'uit', dus het venster is leeg. Ik wil constant het verbruik in beeld hebben en moet dus bij iedere keer dat ik ga rijden een paar keer op de 'disp' knop drukken. Ook als ik de cruise control inschakel gaat het 'disp' venster weer uit. Kan ik dit instellen?
 

snoek1

Hoort erbij
21 nov 2015
91
35
18
Je kunt de voorkeur instellen (kiezen) en zo laten staan. Bij mij wordt altijd bv. de gordelfunctie getoond. Het disp venster gaat altijd uit wanneer je de cruise control inschakeld, is normaal
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Knipperlicht op 3x knipperen zetten is niet mogelijk, in ieder geval niet bij bj. 2011-2012, coming home verlichting gaat idd uit bij het openen van het linkerportier, kun je volgens mij ook niet anders instellen.
Veel instellingen kun je bij de dealer in laten stellen of met de juiste tools kun je dit zelf.
Verder het wissen van de harde schijf kun je alleen per album doen voor zover als ik dit zie in mijn auto.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Knipperlicht op 3x knipperen zetten is niet mogelijk, in ieder geval niet bij bj. 2011-2012, coming home verlichting gaat idd uit bij het openen van het linkerportier, kun je volgens mij ook niet anders instellen.
Veel instellingen kun je bij de dealer in laten stellen of met de juiste tools kun je dit zelf.
Verder het wissen van de harde schijf kun je alleen per album doen voor zover als ik dit zie in mijn auto.

Kun je het 3x knipperen wel in laten stellen bij de dealer? Of is het gewoon helemaal niet mogelijk? Anders ga ik de 'tapturn' module bestellen. Is helaas niet in NL verkrijgbaar voor zover ik weet of iemand moet hier eentje hebben liggen die over is.

Harde schijf heb ik per album gewist, was ff een klusje maar gelukkig zat ik in een fijne verwarmde lederen zetel en kon ik ondertussen genieten van de muziek:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus Rijder

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Hallo AZ88 het 3x knipperen is niet mogelijk met de standaard knipperlichtautomaat, daar heb je idd. de tapturn voor nodig, deze is in NL niet leverbaar en moet je in de USA bestellen.
Deze kost rond de honderd euro, dat vindt ik persoonlijk veel geld voor 3x knipperen. Ik zat daar in het begin ook aan te denken maar ben er nu aan gewend dat dat niet werkt op mijn auto.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Hallo AZ88 het 3x knipperen is niet mogelijk met de standaard knipperlichtautomaat, daar heb je idd. de tapturn voor nodig, deze is in NL niet leverbaar en moet je in de USA bestellen.
Deze kost rond de honderd euro, dat vindt ik persoonlijk veel geld voor 3x knipperen. Ik zat daar in het begin ook aan te denken maar ben er nu aan gewend dat dat niet werkt op mijn auto.

Totale kosten inclusief verzenden zijn 109 dollar. Komt er misschien nog tax en importkosten overheen, maar het zal briefpost zijn dus die kans is klein. Ik zag al wel dat de instalatie van de tapturn een rotklus is. Het knipperlicht relais zit ongeveer ter hoogte van het meest linker ventilatierooster, en dan ergens achterin. Oftewel je komt er amper bij als je de boel los haalt vanwege alle draden etc. die daar lopen.

Vandaag mail van Lexus:

"
Easyblink
U wilt graag uw knipperlichten 3x laten knipperen bij 1x aanraken. Dat is mogelijk. Deze optie heet easyblink en kan uw Lexusdealer voor u bestellen en installeren. Een exacte prijs hiervoor kan ik u niet geven, de kosten zullen ongeveer 120 euro bedragen.
"

Dus bij de dealer laten uitvoeren is ook nog een optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: snoek1

napoleon

Nieuw hier
13 nov 2020
21
5
3
Als ik via het menu op het klapscherm naar instellingen en dan voertuig ga dan krijg ik niet de optie om bepaalde zaken in te stellen. Ik krijg alleen de opties 'onderhoud' en 'park assist'. Verdere instellingen zou wel moeten kunnen volgens de handleiding.

Wat ik wil instellen:
- comfort knipperlicht 3x (staat nu uit)
- coming en leaving home verlichting inschakelen. Zodra ik nu uitstap in het donker met het contact 'uit' dan gaat het dimlicht uit zodra ik de bestuurdersdeur open doe.

Via het 'disp' menu op het stuur is het ook niet mogelijk.

comfort knipperlichten staan in instellingen wagen ( CT 200h 2018) tot zelfs 5x toe
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AkshayLexus

Hoort erbij
11 jun 2016
32
8
8
Hi AZ88

Ik was benieuwd hoe het installeren van Easyblink was verlopen, is het makkelijk om het zelf te installeren? Ik heb zelf ook een Lexus ct200h bj 2012 waar het 3x richtingwijzen ook onbreekt. Ik hoor het graag. Groetjes Akshay
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88