Motor temperatuur

Marius11

Nieuw hier
24 feb 2018
20
4
3
Heeft de CT een motortemperatuur aanwijzing of een instelling dat je de motortemperatuur - uiteraard van de benzinemotor - kunt zien ?
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Misschien via het service menu, maar dat is niet handig. Andere oplossing zou een obd scanner kopen en met je smartphone koppelen.
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Dat bedoel ik.
Ik heb zo'n ding via een Chinese site besteld voor veel minder. Let wel op, als je een apple telefoon gebruikt dat je wel een wifi variant neemt.
Gebruik je Android, dan zou ik bluetooth nemen. Dan kan je met de app "prius tweak" ook de constante piep van de achteruit uitzetten. En tevens ook de gordels piepjes.
Prius Tweak is er alleen voor android en werkt ook alleen met bluetooth.
Tevens merkte ik ook dat het kastje best wel fors is en duidelijk onder je dash uitsteekt vlakbij de "handrem".
Als je die permanent aangesloten wil houden, kun je beter een kleinere nemen.
 

Marius11

Nieuw hier
24 feb 2018
20
4
3
Fijn zo''n forum, hartelijk dank voor de reacties. Ervaringen of zoiets goed functioneert zijn zeker zo belangrijk dan de lage prijs.
Hoer kom aan de app "prius tweak" ? Of ziet die er standaard bij geleverd ?

Ik wil het niet permanent gebruiken, de motortemperatuur uitlezen hoeft natuurlijk niet constant. Ik neem aan dat als de temperatuur te hoog zou oplopen, bijv. in de bergen, dat er een signaallampje gaat branden. Of heb ik dat mis ?
 

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
De app prius tweak is te vinden in de playstore van google. Is dus alleen beschikbaar voor android telefoons en tablets.
Voor het uitlezen van motortemperatuur enz zijn er veel gratis apps te vinden. Gewoon een paar proberen.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Met het knopje "DISP" op het stuur kan ik kiezen wat ik wil zien in het info-display. Temperatuur, afstand gereden, verbruik, bandenspanning, etc. Kan dat niet bij een CT?