Ik ben even onder de stoel gekropen en er lijken twee manieren te zijn: de stoel op de rails verhogen of de rails op de bodemplaat verhogen. Op het eerste gezicht heb je bij de bouten die de stoel aan de rails verbinden al 4mm ruimte. Met langere bouten is er natuurlijk veel meer mogelijk. De rails heb ik niet bekeken, want de bevstiging daarvan zit onder plastic afdekplaaten en die ga ik niet slopen. Maar het lijkt me dat je met langere bouten vulplaatjes of ringen daar ook een eind moet kunnen komen.corjbos zei:Ik wil graag in mijn CT de passagiersstoel 3 tot 5 cm. verhogen.
Wie heeft tips voor mij???
Niet mogen lijkt me wat zwaar gesteld. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze niet zoveel zin hebben in het verrichten van dit soort 'onbeschreven' technische handelingen. Er zijn gespecialiseerde bedrijven die hier veel ervaring mee hebben, zoals http://www.beverautoaanpassingen.nl/.corjbos zei:De dealer zegt dat hij het niet MAG doen.
Ik heb de bijrijdersstoel ook verhoogd, maar alleen de achterste punten. Voor is het zo gebleven.k ben sinds aug. 2011 in het bezit van een Lexus CT200h en inderdaad mijn vrouw vindt ook de passagiersstoel te laag. Nu heb ik de passagiersstoel alleen aan de achterkant 3,5 cm verhoogd door links achter een strip met M10 erin getapt en rechts achter door een draadeind met grote ringen en stelmoeren. Deze constructie is simpel en zeker niet zwakker dan de originele bevestiging. Nu merk je pas wat 3,5 cm kan doen in stoelhoogte.
Hallo,Ik wil graag in mijn CT de passagiersstoel 3 tot 5 cm. verhogen.
Wie heeft tips voor mij???
De dealer zegt dat hij het niet MAG doen.
Graag reacties :hi:
Ik denk dat het inderdaad met veiligheid te maken heeft. De stoel moet zodanig bevestigd zijn dat deze bij een botsing in ieder geval op zijn plaats blijft. Dat betekent niet dat je zelf als handig knutselaar daar geen verantwoorde oplossing voor kunt bedenken, maar strikt genomen zou de auto daarna mogelijk zelfs niet meer aan de typegoedkeuring kunnen voldoen. Dat een dealer er dus zich niet aan waagt kan ik me wel voorstellen. Als bedrijf zou hij mogelijk bij een onverhoopt ongeval met letsel of erger waarbij de stoel niet op zijn plaats bleef zelfs een forse schadeclaim kunnen krijgen.Het ziet er mooi uit, maar je moet je afvragen of dit ook bestand is tegen een ongeval. De krachten die op zo'n stoel komen zijn enorm.
Verder zou ik adviseren om na te gaan hoe dit verzekeringstechnisch zit. Ik kan mij voorstellen dat als je zelf aanpassingen doet, de verzekering niet thuis geeft bij een ongeval waarbij de stoel is losgekomen en letsel is ontstaan.
Dan zou ik 1 van de reeds beproefde oplossingen gebruiken van EmAnPi of van mij.Ik denk dat het inderdaad met veiligheid te maken heeft. De stoel moet zodanig bevestigd zijn dat deze bij een botsing in ieder geval op zijn plaats blijft. Dat betekent niet dat je zelf als handig knutselaar daar geen verantwoorde oplossing voor kunt bedenken, maar strikt genomen zou de auto daarna mogelijk zelfs niet meer aan de typegoedkeuring kunnen voldoen. Dat een dealer er dus zich niet aan waagt kan ik me wel voorstellen. Als bedrijf zou hij mogelijk bij een onverhoopt ongeval met letsel of erger waarbij de stoel niet op zijn plaats bleef zelfs een forse schadeclaim kunnen krijgen.
Overigens denk ik dat veel mensen behoefte hebben aan een ruimere stoelverstelling in de hoogte. Zou bij mijn GS dat ook graag willen omdat het je toch een wat beter overzicht geeft over de motorkap.