abrupt remmen

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Als ik rustig rij en uitrol naar bijvoorbeeld een rood verkeerslicht merk ik dat de auto aardig abrupt remt; het is lastig de rem te doseren zodat je geleidelijk zonder 'schok' stil komt te staan, ook al doseer ik het rempedaal maar minimaal. Ook heb ik het idee dat ik de rem hoor op het moment precies voordat de auto volledig stil staat. Hebben jullie dit ook?
 

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Ik denk dat ik het wel herken. Heb het af en toe, als je aan komt rollen voor een stoplicht en bijna stilstaat, net dat laatste fractie van rollen naar stilstaan dat de remmen "bijterig" zijn. Soms hoor je de klauw dan een beetje, soms niet. Is dat wat je bedoeld? Bij normaal afremmen (niet tot stilstand) en weer doorrijden is het niet hoor-/voelbaar.
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Ik heb dit nogal eens gelezen op fora en reviews. Maar zelf nooit meegemaakt. Mijn ervaring is dat je de wagen toch al zeer goed moet kennen vooraleer je echt merkt (voelt / hoort) dat de wagen van electromagnetische rem overgaat naar de remklauwen, zo onmerkbaar is de overgang tussen beiden.