Automaat flushen

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Voor zowel de '01 GS430 als de '01 LS430 ben ik op zoek naar of een goed adres waar de bak geflushed wordt incl. nieuwe filter, plug, en pakking ergens in Limburg of Brabant. Of heeft iemand misschien een doe-het-zelf oplossing gevonden? En dan dus niet de +/- 2 liter wijze, maar een nette flush (met een olie pompje).
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Check hier eens. Er is al eens meer over geschreven, maar wordt in ieder geval niet altijd aangeraden om deze flush te doen !
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Het wel of niet flushen van een voeruig voorzien met zogenaamde vloeistof die een autoleven lang zou moeten meegaan, zal altijd een punt van discussie blijven. In de bovenstaande link beschrijft iemand dat de dealer in Sittard het heeft afgeraden. Mij wordt het voor de GS nu door dezelfde dealer aangeraden. Of dat nu een IS/GS verschil is of niet, ik ben bang dat er geen eenduidig antwoord is. Ik weet dat de vloeistof bruin is en dat 2 liter op 8 liter verversen, chemisch gezien, weinig uitmaakt. De LS schakelde 60k geleden heel soepel, behalve in de file iets lomper, na de flush was ook dat soepel geworden. Ik persoonlijk zie het als periodiek onderhoud in ieder geval.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Dat Lexus Sittard het voor mijn CT streng afraadt, maar voor jouw Lexus met conventionele automaat met koppelomvormer wel aanraadt om te doen lijkt verwarrend. Ik vermoed (!) dat dit verschillende advies enkel en alleen ligt aan de twee compleet verschillende bakken.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Je kunt de bak van de CT inderdaad niet vergelijken met een conventionele automaat. In een conventionele automaat heeft de olie in de koppelomvormer een functie in het overbrengen van het vermogen. In het powersplitdevice van de CT heeft de olie vooral een koelende werking. Compleet andere functie.
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Verversen was helaas al niet meer nodig, hij is kapot gelopen. Schakelt nog perfect, maar met "kapotte stuurpomp geluiden". In mijn voorstel topic zet ik hoe het is opgelost.