Help! VSC licht aan !

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik heb net de remschijven, blokjes en de wiellagers rondom laten vervangen door een lokale garagehouder op onze GS430.

Het probleem is dat het VSC licht nu steeds AAN staat. Wanneer je de wagen start, is er niks aan de hand. Maar eens je begint te rijden, komt het dadelijk aan.

Iets dat gereset moet worden? Of iets flink fout? De wagen rijdt en remt normaal.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Tja..er kunnen nogal wat zaken van toepassing zijn..

Mischien is het systeem van slag door de werkzaamheden (b.v. snelheidssensoren wielen geven tijdelijk verkeerde waarde door, calibratie) en etc.. Als 't niet spontaan oplost (misschien nog reset ECU), dan zie ik een geavanceerde odb2 scanner opdoemen. ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Als het iets met de wielsensoren zou zijn zou je ook het ABS lampje moeten hebben. Ik denk dat je niet onder een ritje naar de dealer uit komt....
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Staat je stuur toevallig scheef?? kan ook een probleem met de motor besturing of controlle zijn, dan werkt de VSC ook niet.
 

Lexus Rob

Nieuw hier
18 okt 2014
19
1
0
Okay deze topic is alweer een paar jaar oud... Toch ff een reactie. Ik heb een GS300 van 2003. Bij mij brandde na aankoop de lampjes VSC en VSC off. Bij mij was het een kwestie van de Yawrate sensor opnieuw inleren. Dit is een sensor die meet of je links, rechts, scheef enzo gaat. Het was (waarschijnlijk) in de war geraakt omdat de accu los was geweest bij het in de showroom zetten. Dat zei tenminste de verkopende dealer. Een universeel autobedrijf kon het niet nameten dus ben ik naar een off lexus/Toyota dealer gegaan. Half uur werk en klaar!