Versnellingsbakolie vervangen

Ronald1971

Nieuw hier
11 mrt 2013
22
0
0
Ik heb een gs430 uit 2003 met 190.000 km op de teller.
Deze auto is altijd dealer onderhouden volgens het onderhoudsboekje.
Nu vroeg ik me af of de bakolie ook een keer vervangen moest worden. Ik heb gelezen dat een "spoeling" van de bak een goede optie is. Toch zegt de een " het hoeft niet " , een ander beweert weer dat de olie ook geen eeuwig leven heeft. Ik zelf ben van mening dat de olie zeker een keer vervangen moet worden, dit omdat de bak ook onderhevig is aan slijtage. Er word ook gezegd dat als je de bakolie zelf ververst, je niet alle olie uit de bak kan halen. Dit zou bij een zogenoemde " spoeling " wel gebeuren.
Hoe kan je zien of de bakolie aan verversing toe is?
Wie kan mij hier antwoord op geven ?

Ps: Ik trek met enige regelmaat een aanhanger, dus dan wordt de bak natuurlijk extra belast.
 

rob van l

Nieuw hier
8 nov 2015
22
0
0
pff dit is zo vermoeiend zoals ik al schreef dacht ik dat het forum er is om mensen te informeren en te helpen
leuk met elkaar te genieten van een merk auto
maar lijkt er hier dus op dat er mensen zijn die liever alleen bezig zijn met het kijken hoe kan ik iemand in de zeik zetten
dit voegt dus niets toe
jammer van mijn tijd
heb er dus al te veel tijd in gestoken in dit geneuzel
dus eindconclusie
veel succes met dit forum
schrijf me bij deze uit
mvg rob
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Beste Rob,

Ik denk niet dat mensen proberen je in de zeik te zetten.
Het is wel zo dat als je iets post mensen daar een mening over hebben en ook mogen reageren.
Deze mening hoeft natuurlijk niet altijd jouw mening te zijn.
Vraag mij wel serieus af waarom mensen zich zo snel aangevallen voelen.
Dit geld ook voor jou Rob1958 met je reactie Gaan we weer....
Ik was serieus benieuwd naar wat jij bedoeld met "Lexus waardig"
De term komt namelijk regelmatig voorbij op het forum.
Beetje flauw dat je andere beticht en mij probeerd onderuit te halen met "goedbedoelde poging"
Niet iedereen over een kam scheren 👆🏻
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
maar lijkt er hier dus op dat er mensen zijn die liever alleen bezig zijn met het kijken hoe kan ik iemand in de zeik zetten
Dat kun je zo opvatten, maar er is een redelijk onderbouwde mening gegeven. Ik ken bijvoorbeeld mensen die hun auto opkrikken en eronder gaan liggen. Of dat handig is, is vers twee.

de manier waarop ik het doe krijg je inderdaad ook niet alle olie er uit en of het met slangen los wel gaat weet ik niet
Het antwoord is ja, dus dat heeft voorkeur.

Bepaald niet Lexus waardig. Ik hoop dat ik een verkeerde indruk heb...........
Potje keteltje?