Zekeringkastjes GS300

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Hallo allemaal, ben op zoek naar een zekeringkast war de radio 1 zekering in zou zitten, mijn garage had de auto niet helemaal
van contact gehaald en moest noodgedwongen een boosterstart doen waardoor de zekering ergens is gesprongen, hoop niet de
Radio, heb al radio nr. 2 zekering vervangen, in kastje linksonder bij handrem, bij de passagiersstoel zit ook een zekeringkasten maar daar
zit geen radio nr. 1 zekering in, volgens boekje zou ie onder de motorkap moeten zitten maar kan deze niet vinden.....Weet iemand wat, gaat om
Lexus GS300 uit 98, tweede generatie dus..

BVD Dank
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als er een code actief zou zijn, dan zou je iig de code moeten kunnen intoetsen. Begrijp ik dat je display echt uit is? Doet de rest van je interieurverlichting het wel, bijvoorbeeld dakverlichting?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ligt eraan wat je hebt, met navi of zonder. LCD valt vaak deels uit, maar meestal zie je nog wel iets van 'leven'.
 

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Bedankt voor de reacties, heb een non-Lexus radio, mooie Kenwood met navigatie en zelfs groot hemelscherm..
Radio doet het helemaal niet meer, rest van de systemen doen het. Puur radio. Heb vandaag contact gehad met Lexus Den Haag en die waren heel behulpzaam met doormailen van zgn. relay locations w.o. in engine room, ik moet nog even zoeken en ze hebben inderdaad met referte naar inputs van USA forums ook de melding gemaakt dat de 'dome' fuse ook schuld kan hebben en deze zit aan de passagierskant, heb ik al gezien maar moet ik nog even doormeten. Heb in m'n auto vier drives, Lexus wisselaar in dashboardkastje, eentje achter de radio (DVD), navigatie-drive Kenwood in de kofferbak en nog 'ns een Clarion CD-wisselaar.....
Ga morgen naar een Jap-garage in Nieuw-Vennep en anders zaterdag naar Louwman waar ze dit soort dingetjes behandelen op een zaterdag...Ik heb zelf nog een verwoede poging gedaan om de zekeringkast onder de motorkap te vinden voor een andere Radio (#1)
zekering maar dat heeft nog geen resultaat gehad.

Iets anders, heb vorige week Daizen bushings laten monteren in de onderste draagarmen om het weggedrag te verbeteren.
Ondanks gemeende eerdere bijdragen hier dat na uitlijnen het probleem was opgelost vond ik het weggedrag onvoldoende.
Teveel bijsturen-auto doet iets anders dan gewoon in spoor blijven. Ben niet tevreden met deze bussen. Zelf gekocht bij TM engineering
en professioneel laten monteren voor toch een stevige prijs. Heb nu meer lawaai voorin als ik een drempel neem en weggedrag
is qua sturen niet echt verbeterd, voelt wel anders aan.......ik heb hier iemand wel 'ns horen roepen dat de eerste G2 een mogelijkheid
hadden om via het stuur de stuurbekrachtiging aan te passen
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
heb je op de radio zelf gekeken? Soms heeft de radio zelf ook een zekering... het lawaai kan zijn omdat je nu hardere bushings hebt gemonteerd? Misschien moeten ze nog wat zachter worden.
 

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
problemen deels over, zekering gevonden onder de motorkap, d'r uit gehaald en er weer in gezet, schijnt dat ie zich dan weer reset, had er nog nooit van gehoord.
Voor wat betreft de harde bushings - had de bandenspanning op 2.8 V/A gezet, veel te hoog natuurlijk en staan nu 2.3. Auto rijdt nu meer op de wangen van de banden...
Overigens fantastisch geholpen bij Japan specialist De Wildt in Nieuw -Vennep, buitengewoon net bedrijf, gelijk geholpen, geen baliefunctie en vooral kennis van zaken en menig Lexus in
onderhoud... Wel weer afspraak gemaakt om nog 'ns naar de ophanging te kijken en naar de CV ( misschien alvast wat servomotoren in de States bestellen ( 3 van de 4 deuren reageren nl. niet op de sleutel en bij sleutelbediening gaan alleen Voor en Achter aan de chauffeurskant open)...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heb nu meer lawaai voorin als ik een drempel neem en weggedrag
Polyurethaan is stijver en laat sowieso meer contactgeluid door (wat mlcoolj al aangaf). Belangrijk is ook dat ze (zo nu en dan) goed worden ingevet, om gepiep in tijd te voorkomen. TM wordt niet zachter in tijd. Check ook vooral de ophangrubbers van je stuurhuis... Die zijn OEM vrij soft en als dat teveel speling geeft, wordt dat versterkt door TM rubbers.

ik heb hier iemand wel 'ns horen roepen dat de eerste G2 een mogelijkheid
hadden om via het stuur de stuurbekrachtiging aan te passen
Mij niet bekend (via het stuur) om bekrachtiging aan te passen (maar ik leer graag) ;). Wat wel kan is de stuur-ECU aanpassen of vervangen door ander type (zwaarder sturen), zie anders ook dit topic: http://vb.lexusforum.nl/forum/modell...er-stuurgevoel

Verder kan een gewijzigde velgmaat (tav OEM), ET en low-profile banden ook veel uitmaken betreffende sporinggevoeligheid etc. Zwabberen heeft vooral te maken met schokdempers, spoorstangen (achter), draagarmen onder, stuurkogel vast, etc. Dus uitlijning op papier OK, maar dan in praktijk toch gezwaai over de weg. Maar goed, je gaat dat al onder de loep nemen begrijp ik.

Last but not least... als je mogelijkheden ziet die radio er even uit trekken, kun je handmatig stroom voeren en/of stekker doormeten. Dan weet je zeker of er aanvoer AC is, of radio (hopelijk zekering) eruit.